Skocz do zawartości
Punkxtr

[8900] Van Nicholas Tuareg by Punkxtr

Rekomendowane odpowiedzi

Punkxtr
Pomyślałem, że wrzucę i swój rower, który służy mi głównie do zawodów, ale i treningów oraz zwykłych przejażdżek. Podałem masę wraz z powietrzem w oponach, Polarem, koszykami na bidon, czyli wszystkim, czego potrzebuję do jazdy. Na zdjęciach są jeszcze stare klamki XTR (aktualnie używam Extralite); w międzyczasie postaram się je zaktualizować.

 

Air: (for both wheels with 2,5 Bar each one) 24,8g.

Bar Ends: Tune titanium „20 years edition” (no. 067) 63,1g.

Bar Plugs: Soul Kozak with 4 o-rings 5,2g.

Bottle Cage: King Cage titanium 28,2g. (29,2g. second one)

Brake (Front): XTR BR-M951 tuned (Kool Stop ceramic pads), titanium springs, Pro-bolt bolts, post studs, nuts, Pro-bolt drilled washers) 179,0g.

Brake (Rear): XTR BR-M951 tuned (Kool Stop ceramic pads), titanium springs, Pro-bolt bolts, post studs, nuts, Pro-bolt drilled washers) 177,5g.

Brake Levers: Extralite UltraLevers 2 silver edition 52,5g.

Cables: Nokon (front brake with custom XTR seal 22,7g., rear brake with custom XTR seal 42g., front derailleur with custom XTR seal 40,4g., rear derailleur 55,8g.) 160,9g.

Cassette: Recon titanium SL 11-30T (11-12-13-15-17-20-23-26-30) 160,0g.

Cassette lockring: Chris King titanium 11T 7,2g.

Chain: KMC X-10SL 106 links with Missing Link 236,7g.

 

Crankset: XTR FC-M980 tuned 767,3g.

-Crank Arms: XTR FC-M980 175mm (titanium bolts) 521,8g.

-Crank Bolts: J&L Titanium with Ti-prep 19,4g.

-Bottom Bracket: Chris King (3 plastic spacers from XTR SM-BB90) 101,4g.

-Outer Ring: Carbon-Ti titanium 42T 65,4g.

-Middle Ring: Carbon-Ti titanium 32T 39,3g.

-Inner Ring: Carbon-Ti titanium 22T 18,3g.

-Crank Spacers: Pro-Bolt custom aluminium drilled washers (12 pcs) 2,0g.

 

Derlr (Front): XTR FD-M952 tuned (Pro-bolt titanium bolts and drilled washer) 107,8g.

Derlr (Rear): XTR RD-M951 tuned (Pro-bolt titanium bolts and drilled washer, Crumpet spring, Tacx 11T jockey wheels, Dura Ace SS cage from 7700 (inner) and 7800 (outer)) 211,7g.

Fork: Rock Shox SID Race ‘2000 tuned (63mm., Rock Shox titanium brake studs and LBS Precision bolt, without inner oil seals from XXX, incl. starnut) 1177,9g.

Frame: Van Nicholas Tuareg titanium 16,5” tuned (Pro-bolt titanium brake studs, bolts and drilled washers) 1732,3g.

Grips: Extralite Ultragrips 15,4g.

Handlebar and stem combo: EterniTi titanium prototype (stem 120 mm., -6º angle, bar 585 mm., ø25.4 mm., titanium drilled bolts)) 240,7g.

Headset: Chris King King Ti 105,1g.

Pedals: XTR PD-M980 306,0g.

Seat: Toga Spyder Twin Tail 150,1g.

Seatpost: Lynskey titanium (titanium bolts, 27.2 x 400mm.) 238,8g.

Seatpost clamp: FRM SC-32 (Pro-bolt titanium bolt, 31.8mm.) 11,8g.

Shifters: XTR SL-M970-A tuned (right, Yumeya bracket band and barrel adjuster, Pro-bolt titanium bolts) and XTR SL-M980 tuned (left, slightly grinded inside, Yumeya bracket band (grinded) and barrel adjuster, Pro-bolt titanium bolts) 205,2g.

Skewers: New Ultimate titanium 43,3g.

Spacers: J&L titanium butted 5mm. 2,5g.

Tire (Front): Continental Race King 2.2” Racesport 489,9g.

Tire (Rear): Continental Race King 2.2” Racesport 486,9g.

Top Cap: Carbon-Ti titanium + Pro-bolt titanium bolt 9,6g.

Tubes: Maxxis Flyweight ( 95,4g. + 96,7g.) 192,0g.

 

Wheel Front: 657,4g.

-Hub: Chris King Classic (32h., qr) 112,2g.

-Rim: Mavic XC-717 Ceramic 32h. 408,3g.

-Spokes: USA Brand titanium (32 pcs with Loctite 243, 266mm.) 121,7g.

-Nipples: DT Swiss alu 32 pcs 9,8g.

-Rim tape: Velocity Veloplugs (yellow, 32 pcs) 5,4g.

 

Wheel Rear: 796,7g.

-Hub: Chris King Classic (32h., qr, 135mm.) 270,3g.

-Rim: Mavic XC-717 Ceramic 32h. 390,7g.

-Spokes: USA Brand titanium (32 pcs with Loctite 243, 262 + 264mm.) 120,5g.

-Nipples: DT Swiss alu 32 pcs 9,8g.

-Rim tape: Velocity Veloplugs (yellow, 32 pcs) 5,4g.

 

Misc Option:

Computer: Polar RS800CX (bike mount, speed and cadence sensor, Tune Pulsar (0,5g.), BXC hidden magnet (8,6g.), zips) 93,0g.

Frame protector: Custom (aluminium plate + tape) 6,1g.

 

 

TOTAL: 9173,8g.

 

 

Na koniec link do całej galerii ze zdjęciami w dobrej rozdzielczości:

 


 

Jeśli chodzi o zmiany, to planuję założyć w przyszłości Nokony w wersji SlimLine. Zastanawiam się także nad hamulcami Extralite, ale producent robi mi takie problemy ze sprzedażą (chcę srebrną wersję), że wątpię, aby cokolwiek z tego wyszło.

 

DSCF0110.JPG

 

DSCF0118.JPG

 

DSCF0129.JPG

 

DSCF0130.JPG

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Kilka ( moich) uwag:

- ramiona korby XTR zupełnie nie pasują do ogólnej koncepcji roweru ( pomijam względy praktyczne )

- złoty łańcuch lekko trąci syndromem blingbling

- kolor dolnych goleni SIDa.... 

 

 

Poza tym jest baaaaaaaaardzo OK.

Aha- sam dałbym opony o mniejszym balonie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Ogólna koncepcja roweru nie zakładała w 100% kompletowania sprzętu retro, czy całego szarego XTR a jedynie tych części, które mi odpowiadają. Korba faktycznie wizualnie nie pasuje wielu osobom. Mnie się podoba, przy czym jest to najmniej problemowa korba XTR, na jakiej jeździłem (choć nie wolna od wad).

Bling bling... cóż, masz rację :-) Nigdy nie ukrywałem, że jestem gadżeciarzem, kocham sprzęt i klamoty typu Yumeya.

SID-a udało mi się kupić w tym roku jako nówkę na niemieckim ebay. Był w kolorze czerwonym i nijak nie pasował mi do roweru. Przemalowałem go na "racing blue", do którego kiedyś wzdychałem w katalogach. Podoba mi się ta barwa i pasuje do złotych akcentów ale pokornie przyjmuję, że innych może odrzucać :-)

A co do opon... Bardzo długo byłem zwolennikiem wąskich (do 1,9") i niskoporofilowych gum. Kiedy przesiadłem się na Conti, jeździło mi się tragicznie. Ale po pewnym czasie na tyle przekonałem się do takiego rozwiązania, że do poprzednich przyzwyczajeń już nie wrócę (chyba, że podczas zawodów w ulewie i dużym błocie, bo i takie się zdarzają).

Dzięki!

Edytowane przez Punkxtr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nabial

cos innego :) najlepsze w tym wszystkim, ze wyglada jak 29er - mala rama, proporcjonalny amor i kaseta 30t :)

 

tez ciezko mi przebolec zloty, jakbys go zastapil wlasnie niebieskim...bylby ogien

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Maniak

Mi się podoba jak jest, do dziś choruję na tą ramę od czasu kiedy miałem okazję się na niej przejechać.

Osobiście widziałbym tu nowego niebieskiego SID'a i mavicki SLR, ich obręcze pięknie współgrają z tą ramą, obecne kółka trochę giną na tle reszty.

Łańcuch jest niczego sobie  :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szosaa22

Wszystko eleganckie, rama dobra! Kolor widelca jest dla mnie tylko nie zrozumiały ale gusta i guściki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adamos

A mnie z tym łańcuchem pasuje - jest kilka złotych dodatków - więc gcicio. Trochę "profanacja" malować lagi tego Sid'a, ale gdyby były w kolorze ramy, byłoby naprawdę gicio. :thumbsup:

Zdjęcia trochę jak most kolejowy w Toruniu. :) Gdzie to?

Edytowane przez adamos

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Dzięki Panowie :-) To most kolejowy w okolicy Warszawy, a dokładnie w Górze Kalwarii. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jechan

Fajny rowerek ;) Moim zdaniem duży balon jest super komfortowy, a nie powoduje jakichś ogromnych oporów.

Myślałem, ze jesteś z Ostrołęki bo też identyczny most kolejowy

 

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

 

Edytowane przez Jechan

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tylkoNiedzielny

Piękna rama. Deemax'y do tego łańcucha pasowałyby jak ulał!

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

A do tego Junior T z przodu ;-) Fakt, że koła systemowe na pewno nadałyby "agresywności".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marcinusz

Co za bikeporn. Normalnie wątek powinien być dostępny tylko po 22 ;)

 

Rozumiem, że na wyścigach rower sam - bez dokręcania - trzyma się tuż za czołówką :)

 

Tylko mi nie działa link do większej galerii?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marcinusz

Trzeba dokręcać? To zabieram punkt reputacji przyznany za rower ;)

 

Z linkiem poradziłem sobie przez odpalenie w drugiej przeglądarce.

 

Osobiście uważam, że do jazdy wystarcza poprawnie zrobione alu na deorce ze sprawnymi hamplami oraz amorem z tłumieniem odbicia. Ale wiem też ile radości daje oglądanie/posiadanie/ujeżdżanie wypasionych części. Gratuluje zajawki na zbudowanie takiego sprzętu.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Nadchodzą drobne zmiany. Udało mi się na tyle długo nękać Extralite, aż sprzedali mi komplet srebrnych szczęk. 

Rower schudnie ok. 150 g., także wkrótce zrobię update.

 

colur%20brake%20silver.jpg

Edytowane przez Punkxtr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BajkowiecxD

uuuu

waga zacna,wizualnie też jest nieźle,ale...

ten niebieski sid....

nie widzi mi się tu jakos

Przemaluj go może na szaro?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Za nic w świecie nie pozbędę się tego niebieskiego ;-)

Rower w założeniu miał nie rzucać się zbytnio w oczy, na dzisiejsze "standardy" wyglądać blado. Trzeba znać się na rzeczy, aby docenić jego wartość. Była już taka smutna sytuacja, gdy pewien dżentelmen w szeleszczącym uniformie z dwóch stojących obok siebie rowerów, wybrał błyszczącego carbona kolegi za jakieś 6 tys. PLN i ruszył na przejażdżkę. Na szczęście nie był typowym karkiem i nie mógł przewidzieć, że chudy gość dogoni go po kilkuset metrach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piksel

Chciałbym coś mądrego napisać o tym rowerze, serio. :) 

No, cóż dla mnie absolutny top, high end i w ogóle jeśli chodzi o ścigancki HT, do tego ta atmosfera tajemniczości przez tyle czasu... 

A SID - MUSI być niebieski. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kubim

Kurcze, Punkxtr specjalnie dawał do przemalowania (nowiutkiego!) SIDa z czerwonego na niebieski, kombinował z naklejkami a Wam się nie podoba  :laugh: 
No ale to na innym forum.

W każdym razie pełen szacun za dążenie do złożenia swojego roweru marzeń i "ostania się" przy V-brake'ach.
Wizualnie korba niezbyt pasuje, może z czasem uda Ci się znaleźć coś bardziej w charakterze reszty roweru i wciąż wystarczająco sztywnego  :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Hehe, nie każdemu musi się podobać. Szanuję wszystkich z odmiennym zdaniem :-) Fakt, że nakombinowałem się trochę z tym widelcem, tworząc swoją chorą wizję. 

A co do V'ek. Siedzę sobie właśnie przed kompem i od kilkudziesięciu minut słucham tego samego kawałka. Świetna muza. Oglądam sobie swoje zdjęcia z wypadów po górach, patrzę na Extralite'y i jestem tak podjarany, że uchyliłem drzwi na balkon. Już nie mogę się doczekać, jak kamienie będą odskakiwały spod kół. Po to właśnie się żyje, czyż nie? :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adamos
patrzę na Extralite'y i jestem tak podjarany, że uchyliłem drzwi na balkon

;)

excited-baby.gif

Edytowane przez adamos

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

W dobie tarcz to chyba raczej tak działa:

 

c9X6n.gif

 

:-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Dotarły do mnie hamulce Extralite, jestem właśnie po pierwszej jeździe. Rower schudł ponad 160g.

 

Kopia%2520DSCF0099.JPG

 

 

Kopia%2520DSCF0106.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
vitesse

ciekawe jak to dziala w porownaniu z aestami

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Szczęki są pięknie wykonane. Tak, jak lubię. Nie widać niedoróbek, czy niedostatków w wykończeniu. Każde ramię zaosiowano na dwóch mikroskopijnych łożyskach "maszynowych". Przez co praktycznie nie stawiają oporów i chcąc włożyć koło w rower stojący do góry kołami, trzeba się mocno natrudzić, bo latają we wszystkie możliwe strony. Szkoda, że nie pomyślano o uszczelkach osi obrotu, bo tak naprawdę "chroni" je tylko śruba główna i element oporowy dla sprężyny. Pokryłem łożyska warstwą dobrego smaru i mam nadzieję, że to pomoże. W razie czego da się je relatywnie łatwo wymienić. 

 

Hamulce są bardzo ciężkie do poprawnego ustawienia i wymagają dwóch "niestandardowych" kluczy: imbusów 6 i 1,5mm. O ile pierwszy z nich (służący do regulacji klocków) znajdziemy w większości multitool'i, tak 1,5mm. (do napięcia sprężyn) już nie. Śruba służąca do przykręcenia klocków jest zabudowana przez ramię i ciężko o dokładne ustawienie. W XTR z równoległym prowadzeniem była to bajka, tutaj jest prawie koszmar. We wspomnianym XTR opona Race King 2,2" wchodziła bez problemu, natomiast w Extralite jest na granicy (chodzi o zdejmowanie i zakładania koła wzgl. klocków, oraz linkę, która jest tuż nad wspomnianą oponą. Ramiona są ok. 5mm. krótsze, niż w XTR).

Idiotyczny wręcz patent to mocowanie linki. Pod śrubą nie ma żadnej podkładki, przez co kręcąc nią, linka obraca się we wszystkie strony. Szału można dostać. W końcu wypracowałem sobie na to swój patent, mianowicie dla przeciwwagi naciskam na klamkę, która ciągnie linkę i równocześnie dokręcam śrubę, która ciągnie ją w swoją stronę. Powstaje "przeciwwaga" i w miarę sensownie można wreszcie ustawić skok klamki, choć dalej jest to dramat.

Natomiast perfekcyjnie działa regulacja naprężenia wstępnego tytanowych sprężyn. Po prostu bajka. Znacznie lepiej, jak w XTR.

A jazda?

Cóż, na chwilę obecna zrobiłem tylko trening po szosie, dopiero dziś jadę w teren. Jednak oczywiście starałem się wysondować, czy to w ogóle ma szansę działać. I co ciekawe przy mocnych przyhamowaniach, gdzie potrzeba brutalnej siły, działa na poziomie XTR, lub nawet ciut lepiej. XTR na pewno był trochę mocniejszy, ale za to mocniej rozginał ramę i widelec. Natomiast w Extralite para nie idzie w gwizdek. Świetna jest modulacja, która jednak i w XTR jest perfekcyjna. Zobaczymy, jak hamulce będą się zachowywać w terenie. 

"Łatwość" regulacji to dno i metr mułu, jednak działanie wydaje się być bezkompromisowe. I to lubię. W domowym warsztacie mogę siedzieć i rzucać mięsem, ale na trasie ma po prostu działać.

Edytowane przez Punkxtr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.