Skocz do zawartości

[obręcz] Obręcz rusza się przy zaciskaniu klocków hamulcowych


Gizmo21

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak w temacie. Dziś zobaczyłem, że gdy naciskam tylny hamulec, to wyraźnie widać jak z lewej strony (przeciwnej do napędu) podczas docisku klocka, obręcz tak jakby rusza się w drugą stronę. Koło jest dobrze zamontowane, nie odczuwam jakichkolwiek luzów, po prostu dzieje się to tylko w momencie zaciśnięcia hamulca. Jakie mogą być przyczyny? Czy może to być spowodowane szprychami? Z tej strony z której to się dzieje, szprychy zdają się być słabiej napięte niż po drugiej stronie.

Napisano

Nie mam v-brakeów, w tym rowerze są cantilevery, czy w ich przypadku tez może być zła regulacja powodem tego ruszania się obręczy? Przyznam, że wyregulowanie tych hamulców, to dla mnie jakiś koszmar :) Na pewno nie jest idealne, ale w tym momencie przynajmniej tył hamuje bardzo dobrze, tylko właśnie ten problem z obręczą. Może tak zostać czy trzeba dalej kombinować? Rozumiem, że na pewno powodem tego nie są źle wyregulowane szprychy? 

Napisano

Nawet jak hamulce  są źle wyregulowane to  obręcz nie powinna się ruszać. Problem tkwi w obręczy. Jak bardzo się ona odchyla ? Jak minimalnie to daj sobie spokój.

 

Napisano

Hmm, chyba nie jest to minimalne, bo jednak jest to widoczne przy zaciśnięciu klocków. Centrowałem obręcz, na pewno nie ma zauważalnego bicia na boki, może lekki w płaszczyźnie góra-dół, jedyne co to właśnie to co napisałem wcześniej, czyli - szprychy od strony przeciwnej do napędu są lźej naciągnięte niż te po drugiej stronie, tylko to przychodzi mi do głowy jeśli idzie o przyczynę czemu tak się dzieje.

Napisano

Tak jak zauważyłeś sam.

Po prostu wyluzowały się szprychy.

Możliwe, że były wycentrowane asymetrycznie, ponieważ od strony wielotrybu powinno być więcej przestrzeni by łańcuch nie heblował po obręczy i oponie.

Wystarczy wycentrować ( napiąć szprychy ) i powinno być znów dobrze jak dawniej.

  • Mod Team
Napisano

Koło nie jest betonowe podobnie jak rama. podczas jazdy wszystko tam pracuje i porusza sie czasami nawet o kilka mm. Działając spora siłą a taką wytwarzają hamulce koło sie ugina, to raczej normalne. Natomiast przyczynę już ci wyjaśnili, hamulec masz nie do końca wyregulowany. zaciskaj klamkę powoli i obserwuj.

 

 

Napisano

To w końcu szprychy czy źle wyregulowany hamulec? :) Hamulce podczas zaciskania trochę skrzypią. Czyli co mam zrobić? Wyregulować szprychy, wyregulować hamulce, a może to i to, czy może nie nie robić i zostawić tak jak jest?

  • Mod Team
Napisano

 

 

To w końcu szprychy czy źle wyregulowany hamulec?

 

Przy dobrze wyregulowanym hamulcu oba klocki powinny być w takiej samej odległości od obręczy. Najlepiej do regulacji zdjąć oponę z koła, wtedy dobrze widać. Nie pamiętam jak w Canti, w Vkach na ramionach są śrubki do regulacji.

Druga sprawa, złap za koło i poruszaj na boki, bo naciąg szprych naciągiem, ale koło może mieć luzy na piaście.

  • Mod Team
Napisano

Tak koło może mieć luzy. Szprych bym nie dotykał, to nie przerzutka ze reguluje sie jedną czy 3 śrubkami, tu jak pokręcisz skrzywisz sobie koło :D Na sam początek jak już było wspomniane, zabrałbym się za regulacje hamulców, najlepiej po przeczytaniu kilku poradników, Canti z tego co pamiętam sa 2 rodzaje, podobnie jak Vek jeden jest okrutnie upierdliwi w regulacji a drug całkiem przyjemny.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...