Skocz do zawartości

[hamulec tarczowy] Avid J5 zmieniać czy nie?


JOYFUL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dylemat odnoście hamulca Avid J5. O ile przód działa w miarę dobrze to tył jest trochę miękki i niestety wpada w rezonans (tarcza zmieniona na XT wiele nie wniosła). Jako, że jestem perfekcjonistą ciągle odpowietrzam i zmieniam odległości klocków. Cały czas mam wrażenie, że klamki są miękkie i powinny być twardsze. Zacząłem się rozglądać za nowymi hamplami SLX, XT z opinii wynika, że są mocne i ogólnie super ale porównując jest z J5 to są porównywalne a nawet J5 są twardsze. Czy zmiana przewodów znacząco poprawi twardość klamki i czy bawić się w wymiane? Klamki mają już z 5 lat i boję się, że wymienie przewody a uszczelki się rozciekną itp. i znowu będe wkładać kase... Zmieniać na XT, SLX lub coś innego, czy wydam nie potrzebnie kasę. Czekam na propozycje i cenne porady

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, ze zalewanie chyba tutaj nie pomoze, one chyba takie sa. Czy zmiana przewodu pomoze i czy warto zmieniac? Minelo 5 lat wiec pewnie udoskonalili co nie co i moze warto zmienic?

 

Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A kiedy zmieniałeś płyn ? Jak wyglądają dekielki ?


 

 

Puklus nie ma tragedii jeżeli chodzi o twardość klamki w M675 vs J5

Ja wiem ze nie ma bo zmieniałem j3 na 675, i trójki to były kamyki, SLXa można docisnąć do kierownicy ... ale siły mu nie brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korzystałem z Elixirów 1 i 5, ich klamek na pewno nie można było docisnąc do kierownicy, była nieco twardsza nawet od moich Juicy 7, więc watpię aby było to możliwe w modelu Elixir 3 - hamulec zapowietrzony albo gdzies "wadliwy/uszkodzony".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że tylny zawsze jest bardziej miękki od przodu. Jeżeli Ci nigdzie nie cieknie to przewodu nie ma co zmieniać to nie poprawi działania. Ewentualnie możesz zalać go odrobinę większą ilością płynu.

 

Wysłane z mojego GT-I9000 przy użyciu Tapatalka

 

Edytowane przez Sonix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam dylemat odnoście hamulca Avid J5. O ile przód działa w miarę dobrze to tył jest trochę miękki i niestety wpada w rezonans (tarcza zmieniona na XT wiele nie wniosła). Jako, że jestem perfekcjonistą ciągle odpowietrzam i zmieniam odległości klocków. Cały czas mam wrażenie, że klamki są miękkie i powinny być twardsze. Zacząłem się rozglądać za nowymi hamplami SLX, XT z opinii wynika, że są mocne i ogólnie super ale porównując jest z J5 to są porównywalne a nawet J5 są twardsze. Czy zmiana przewodów znacząco poprawi twardość klamki i czy bawić się w wymiane? Klamki mają już z 5 lat i boję się, że wymienie przewody a uszczelki się rozciekną itp. i znowu będe wkładać kase... Zmieniać na XT, SLX lub coś innego, czy wydam nie potrzebnie kasę. Czekam na propozycje i cenne porady

 

pozdrawiam

Wg mnie klamki Shimano nie będą twardsze niż J5. 

Jeśli potrzebujesz "bezwzględnej" twardości to mam wrażenie że raczej nie zaspokoi tego żaden hamulec na rynku. 

Na pewno każdy z tych hamulców blokuje koło zanim dźwignia robi się uciażliwie gumowata.

Natomiast ktoś napisał że jego klamki dochodzą do kierownicy - to znaczy że ma albo zapowietrzony hamulec, albo nadmiar siły w palcach, albo dźwignie ustawione bardzo blisko kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

A w elixirach 3 też klamkę można docisnąć do kierownicy.

Czyli masz zapowietrzone i to dość znacznie

 

 

Natomiast ktoś napisał że jego klamki dochodzą do kierownicy - to znaczy że ma albo zapowietrzony hamulec, albo nadmiar siły w palcach,

Ja akurat mam trochę lipne przewody i przód jako tako ale tył faktycznie jest miękki ... ale nie przeszkadza mi to już.

 

Maiłem J3, dość długo, ze chyba 3 sezony, używki, wiadomo stare. Pracowały jak na avida można by rzec idealnie. Nie psuły sie, działały równo w każdych warunkach, ale puściła membranka. Póki twoim J5 nic sie mechanicznie nie stanie, możesz ich używać bo to dobry hamulec. Ja odpuściłem bo naprawa obu klamek by mnie tyle wyniosła, ze to nie miało sensu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi, myslalem o zkianie pancerza na jakis lepszy, jezeli nie poprawiaja twardosci klamki to w jakim celu sie je wymienia? Plyn wymienialem jakis czas temu i efekt byl jak przrd wymiana. Wychodzi na to ze te hample takie sa biorac pod uwage wiekszosc modeli. Jezeli ktos jest z okolic slaska a dokladnie Rudy Sl. to chetnie porownam moj hamulec z jakims innym.

 

Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...