Skocz do zawartości

[łańcuch] XTR Shadow GS, napęd 2x10 jak dobrać odpowiednia długość w full_u?


Groniu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie, po przeczytaniu wielu postów lecz mając nadal wątpliwości napisałem do Was z prośbą o pomoc o doprecyzowanie moich powstałych wątpliwości.

Wymieniłem cały napęd o innych parametrach i niestety pierwszy raz będę dobierał odpowiednią długość łańcucha w rowerze z pełnym zawieszeniem i przerzutka w takiej wersji Shadow GS.
Doczytałem się gdzieś ze w takim przypadku to inna sprawa ale nie wiem co autor miał na myśli bo nie wyjaśnił więc zanim cos pójdzie nie tak to wolę zapytać Was.

Napęd pochodzi z grupy XTR
przerzutka Shadow GS (nie wiem tylko czy wózek jest średni czy długi)
Napęd 2x10
Rama full
Łańcuch ma być na zapinkę

Wiem ze stosuje się wiele metod dobierając odpowiednia długość z małymi zębatkami i przeplotem przez przerzutkę oraz dużymi zębatkami z pominięciem przerzutki- moje pytanie jak to zrobić przy moim rozwiązaniu aby było prawidłowo?
Dziękuje za pomoc Wam z góry.

Napisano

Wózek średniej długości, dobór długości łańcucha taką samą metodą jak przy "normalnych" rowerach.

Tak robiłem przy moich wszystkich fullach a było ich trochę, żadna magia ich nie obowiązuje :)

Napisano

Hmmm...

Czyli mam rozumieć że zakładam łańcuch na największą zębatkę/blat z przodu i tyłu z pominięciem przerzutki.

Dodaje 2 ogniwa (czyli 2x pełne ogniwa składające się z części 2x wew i 2x zew) i jedno na górkę czyli kompletna spinka?

Czy coś pomieszałem?

Napisano

Wyszedł by bardzo długi ...

Łańcuch załóż jak napisałeś a jeśli masz spinkę rozkuwaj w miejscu czerwonej kropki - 3 minuta 9 sekunda :

 

W przypadku skuwania pinem, rozkuwać jeden pin dalej niż czerwony.

Napisano

Aha czyli nie ma znaczenia czy to jest HT czy Full ani czy to napęd 2x10 czy np 3x9 zasada jest ta sama.

Co do spinki to jasne wiem o co chodzi daje tak jak na filmiku tam gdzie czerwona kropka bo łączy się to na tych samych wewnętrznych ogniwach a jak na zwykły pin to daję na kolejny aby połączyć część wewnętrzną z zewnętrzną ogniwa.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Czy przypadkiem przy fullu nie byłoby wskazane spuścić powietrze z dampera i zastosować opisaną powyżej metodę przy maksymalnie ugiętym zawiasie tylnym? Zdaje się, że przy ugiętym zawiasie, w większości fulli, droga kaseta - korba się wydłuża.

Napisano

Rulez podal Ci metode na krotki lancuch, jest ona oczywiscie dobra, inna zywotniejsza, jest taka zakladasz lancuch przez najmniejsze zebatki i przezutke i spibasz jak przerzutka zaczyna sie naciagac

Napisano

 

 

Czy przypadkiem przy fullu nie byłoby wskazane spuścić powietrze z dampera i zastosować opisaną powyżej metodę przy maksymalnie ugiętym zawiasie tylnym? Zdaje się, że przy ugiętym zawiasie, w większości fulli, droga kaseta - korba się wydłuża.

 

JAkoś nie zauważyłem powodów aby robić tak jak opisałeś . W swoim AMS'ie gdy go składałem zrobiłem normalnie jak przy sztywniaku i wszystko bangla już któryś miesiąc ;) 

  • Mod Team
Napisano

Teoretycznie jadąc na 3x1 gdzie łańcuch jest napięty na 99% i przez przypadek ładując dropa mogło by sie coś wykrzywić, zależnie od rodzaju zawiasu ... Ale kto w trasie na 3x1 jeździ ? :D Troszkę inaczej to wygląda w 2x lub 1x. Jednak długość średniego wózka pozwala spokojnie wziąć zapas na ten przypadek.

Napisano

Dobrałem długość bez ugięcia zawiasu, po skróceniu i spięciu łańcucha, z czystej ciekawości sprawdziłem o ile przerzutka wychyla się bardziej przy ugięciu zawiasu i faktycznie przy 2x1 (mam napęd 2x9), różnica jest niewielka. Być może wynika to z zawiasu Maestro, a może z niewielkiego skoku (100mm).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...