Foxi Napisano 17 Stycznia 2014 Napisano 17 Stycznia 2014 Mam problem z złożeniem sterów ahead. Link do części: http://imageshack.com/a/img600/9580/5ps5.jpg Mam pytanie co to za część oznaczona " ? " i gdzie powinna być i czy część nr 6 (bieżnia) ma być wciśnięta w część nr 5 (łożysko) czy po prostu maja przylegać?
Mod Team Puklus Napisano 17 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 17 Stycznia 2014 ? robi w tym przypadku za uszczelkę, tak mi sie wydaje. Uszczelnienie dolnego łożyska. 6 nabijasz na widelec i ma sie on stykać bezpośrednio z łożyskiem ale gdzie ta blaszkę poprawnie umieścić to nie wiem. może miedzy bieżnie a łożysko ... choć wątpię.
thomasz Napisano 17 Stycznia 2014 Napisano 17 Stycznia 2014 U mnie ta blaszka była z kołnierzem i dystansami (część nr 2) na twoim rysunku. Osobiście tego nie założyłem bo również nie byłem pewien i jakoś mi to nie pasowało do niczego.
stefan2810 Napisano 17 Stycznia 2014 Napisano 17 Stycznia 2014 Miski masz już w ramie? Zaczynając od dołu. Na rurę sterową amortyzatora dajesz (dolna część, pod główką ramy): - 6 - bieżnia - ? - Chyba uszczelka - 5 lub 4 - o ile są takie same, ale pewnie tak, łożysko wbijasz w miskę Teraz górna część, nad główką ramy : - 5 lub 4 - łożysko wbijasz w miskę w ramie - 3 - - 2 - ... póżniej mostek na górę. Tak mnie sie wydaje. Nieoznaczony element to gwiazdka którą należy nabić w środek rury sterowej amortyzatora, znajdziesz na forum o co biega jak nie wiesz. Element numer -1- to Top Cap który dajesz na samym końcu i na samą górę, nad mostek. Top cap wkręcasz w gwiazdkę.
tiomek Napisano 17 Stycznia 2014 Napisano 17 Stycznia 2014 A może element ? idzie między 3, a 2, żeby 2 nie obcierało o ramę albo miski nabite do ramy, spotkałem się ze sterami zintegrowanymi, do których były dołączane trzy takie pierścienie, można było zobie zamontować lub nie, w zależności czy były potrzebne
rzezniol Napisano 17 Stycznia 2014 Napisano 17 Stycznia 2014 Ja za chiny ludowe nie przypominam sobie takiego elementu w moim zestawie Airplane`ów ... Ponad to bieżnia nabijana na rurę sterową też była rozcięta dla łatwiejszego montażu / demontażu. Mój tok rozumowania co bym zrobił z tą podkładką ... Jeżeli średnica jest wystarczająca aby założyć ją na rurę sterową pod bieżnie to może wymyślili patent z podkładką aby przy demontażu nie uszkadzać. korony. Jeżeli podkładka ma średnice rury sterowej na górze to jako zamontował bym to jako przedostatni element czyli pod przykrywką nad tą rozciętą tulejką. To są stery półzintegrowane czy z zewnętrznymi miskami ? Moje stery wyglądały tak ... Niewykluczone że coś pozmieniali w konstrukcji ... Pozdro
redbull1 Napisano 17 Stycznia 2014 Napisano 17 Stycznia 2014 jak nie wsadzisz tego to nic sie przecież nie stanie
Foxi Napisano 17 Stycznia 2014 Autor Napisano 17 Stycznia 2014 Ja za chiny ludowe nie przypominam sobie takiego elementu w moim zestawie Airplane`ów ... Ponad to bieżnia nabijana na rurę sterową też była rozcięta dla łatwiejszego montażu / demontażu. Mój tok rozumowania co bym zrobił z tą podkładką ... Jeżeli średnica jest wystarczająca aby założyć ją na rurę sterową pod bieżnie to może wymyślili patent z podkładką aby przy demontażu nie uszkadzać. korony. Jeżeli podkładka ma średnice rury sterowej na górze to jako zamontował bym to jako przedostatni element czyli pod przykrywką nad tą rozciętą tulejką. To są stery półzintegrowane czy z zewnętrznymi miskami ? Moje stery wyglądały tak ... Niewykluczone że coś pozmieniali w konstrukcji ... Pozdro Nowe są ahead, półzintegrowane też bez problemu mi wchodziły.
BajkowiecxD Napisano 17 Stycznia 2014 Napisano 17 Stycznia 2014 mam te stery i ja zlozylem następująco od dolu: 6,5,w 4 wchodzi 3,to co zaznaczyles jakos pytajnik i 1 wydaje mi sie ze tak jest poprawnie ale jeszcze na nich nie jeździlem
tobo Napisano 17 Stycznia 2014 Napisano 17 Stycznia 2014 Jest to (najprawdopodobniej) podkładka dystansująca, którą zakłada się na pierścień centrujący (ten który idzie na górne łożysko pod pokrywkę). Przy sterach tego typu czasami pokrywa dotyka krawędzi główki i po skręceniu sterów widelec przestaje się obracać, w tym przypadku daje się taki dystans żeby lekko oddalić pokrywę od główki, czasami potrzeba takich podkładek więcej (mają po 0,1 mm grubości). Podkładki takie są w zestawach z karbonowymi rowerami i przy ich składaniu decyduje się czy są potrzebne czy nie. Najczęściej nie są Jeśli po skręceniu sterów widelec obraca się bez wzrastających (wraz z dokręcaniem śruby top capa) oporów to pierścień nie jest potrzebny.
burz Napisano 27 Stycznia 2014 Napisano 27 Stycznia 2014 Blaszka idzie na górę elementu centrującego nr 3. Mam tak samo w sterach kupionych z ramą authora.
Rulez Napisano 31 Stycznia 2014 Napisano 31 Stycznia 2014 Dokładnie, ta blaszka idzie na górę (na pierścień centrujący), służy do ustalenia części nr. 2 względem główki ramy.
stefan2810 Napisano 31 Stycznia 2014 Napisano 31 Stycznia 2014 Pytanie do użytkowników "rzezniol" oraz "foxi". Mam takie same stery i problem z ich złożeniem. Tutaj temat --> http://www.forumrowerowe.org/topic/152323-stery-montaz-luz-po-zlozeniu/?p=1423109 Jak je złożyliście i czy nie macie z nimi takiego problemu jak ja? Czy wszystko ze sobą współgra? Według tego zdjęcia na łożysko górne nakładamy element numer 2 od dołu a następnie pokrywę czyli element numer 1 od dołu. I tak zrobiliście? Wszystko gra?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.