pawelpiwowarczyk Napisano 27 Grudnia 2013 Napisano 27 Grudnia 2013 Przyszedł czas na wymianę napędu w rowerze żony (trekkingowiec z kołami 28 cali ) Dotychczas użytkowała napęd 3x8 oparty na renomowanej korbie FC-C051 i nie mniej renomowanej kasecie i łańcuchu. Blaty są nitowane. Wszystko razem zużyło się nieco i nie przyjmuje nowego łańcucha. Trzeba wymienić cały napęd. Z kasetą i łańcuchem nie mam problemów. Gorzej z korbą. Zamierzam założyć korbę klasy M443, na kwadrat (nie chcę nowszych, droższych i mniej trwałych rozwiązań. Zamierzam zmienić jej napęd z 3x8 na 2x8. Sam jeżdżę od roku na 2x7. Kiedyś zdjąłem młynek, w sumie przypadkiem i wydawało mi się, że tylko na chwilę, i... już tak zostało. I jestem bardzo zadowolony. I teraz pytanie, które mnie nurtuje. Czy, skoro rezygnuję z najmniejszego blatu (najbliższego ramy), nie warto zastosować suportu o krótszej, niż dedykowana, ośce? Do korby M443 ośka suportu winna mieć 117,5mm. Widziałem suporty NECO na 110,5mm. Będzie o 7mm węższy, więc korba będzie 3,5mm bliżej ramy. A odległość pomiędzy blatami w korbie to (na moje oko) 8mm. Więc duży blat będzie wówczas pomiędzy dotychczasowym średnim a dużym, a (teraz już) najmniejszy blat pomiędzy dotychczasowym średnim a młynkiem. Czy przekosy nie będą za duże? Co myślicie?