Skocz do zawartości

[Łańcuch] do napędu 10 rz.


Rogo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Na obecnym łańcuchu SHIMANO HG54 zrobiłem w tym roku ponad 4.5 tys. km, myślę ,że już nadaje się do wymiany ponieważ przerzucanie przerzutek na niższe tryby na kasecie kiepsko chodzą, a cofanie ich na wyższe bez problemu.

Po za tym łańcuch pewnie i tak nadaje się do wymiany z racji swego przebiegu.

.

Moja kaseta to SHIMANO DEORE HG62 / 11-36T

 

Zastanawiam się czy nie kupić tego samego łańcucha co mam obecnie + spinke.

 

Ale zastanawiam się nad tą opcją WIPPERMANN CONNEX 10S8 z poniższego linku. Sam łąńcuch jest podobno dobry ,a spinka też.

Tylko nie wiem ,czy nie będzie robić to problemów z moją kasetą ,która jest ze stajni SHIMANO ?

http://www.karbonowy.pl/lancuchy/305-wippermann-connex-10s8-lancuch-4032191682563.html

Napisano

Nie będzie problemów z łańcuchem jakiej firmy by on nie był ale obawiam się, że tak czy inaczej kaseta jest do wymiany 4500 na jednym łańcuchu raczej pozostawiło na niej nieodwracalne "ślady"...

Napisano

Connex z Shimano nie robiłby problemów, o ile kaseta też będzie nowa. Twoja taka nie jest i obawiam się, że bez interwencji w zęby może nie dogadać się z nowym łańcuchem. Jeździ się na kilku łańcuchach od początku, ewentualnie na najlepszym do końca kasety. Zmiana łańcucha po takim przbeiegu jest wielce ryzykowna jeśli nie bezsensowna.

 

Co do opornego zrzucania biegów to może być wina pancerzy i linek i to bym sprawdził, a nie zwalał na łańcuch od razu :whistling:

Napisano

bo tak ogólnie to z napędem problemów nie mam 

chodzi cicho, łańcuch nie przeskakuje po między trybami, ale sam fakt ,że ma już taki przebieg daje mi do myślenia w kwesti zmiany łańcucha i raczej kasety też z tego co piszecie

 

kasete bym kupił taką samą jak mam obecnie + ten łańcuch WIPPERMANN CONNEX 10S8

Napisano

po takim przebiegu , kaseta nie będzie banglać z nowym łańcuchem ......

kup nowy zestaw - można pomieszać marki , nawet kaseta 10s i łańcuch 9s bedzie spokojnie latać

Napisano

ale czy jak będę jeździł tak na całego to czy zębów na korbie nie zniszcze ?

 

Korbie nic nie będzie zwłaszcza, że ja nie mam pojęcia gdzie zrobiłeś te 4,5 kkm. Jeśli w większości to szosa lub lekki teren to nie jest powiedziane, że jest za póżno dla kasety. Na niekorzyść przemawia 10 rz napęd ale ja bym najpierw kupił łańcuch i zobaczył co i jak. Jeśli się nie przyjął to z powrotem stary i tak do wiosny.

Napisano

Bo tak w sumie to te 10 rzędów to w praktyce w cale nie wykorzystuje, 3 największe tryby na kasecie nie używam.

Tak samo najmiejszego trybu na korbie, ale korbę już zostawie w spokoju.

 

Moja przutka tylnia to SHIMANO DEORE XT M780 SHADOW

nie znam się tak dobrze na rowerach ,ale dało by rade by ta przerzutka obsługiwała kasetę powiedzmy 8 rzędów (bo tyle myśle ,że spokojnie mi starczy), bo w manetce do zmiany trybów mam aktualnie 10 trybów, a nie wiem czy przy zmianie kasety na miejszą da radę zrobić by też w manetce było możliwe tyle trybów ile na kasecie.

Bo jak się nie da tak tego ogarnąć to jestem skazany na kasete 10 rz. mimo ,że w praktyce i tak tego nie wykorzystuje.

 

Jeżdzę głównie na płaskim, las i asfalt z przewagą asfaltu, podjazdy też się zdarzają ,ale nie są one zbyt długie i strome ,zajmują może 1 minute max. ,a jak robie tak z 50 km wycieczke to z 10 takich podjazdów jest, ale to spokojnie ogarniam na 2 przełożeniu na korbie i na środkowym na kasecie.

Napisano

 

 

Ze zmianą kasety na mniejszą chodziło mi o jej rozpiętość np http://www.bikecente...rz-11-28-kaseta

rozumiem o co chodzi, już widze na pewno w praktyce tą kasete co zaproponowałeś bym w większym stopniu wykorzystał, czyli bym jeździł na większej ilości przełożeń niż na aktualnej co posiadam, bo róźnice pomiędzy trybami są mniejsze, tylko ,że cena też jest większa o te pare dyszek

Napisano

przy łańcuchu shimano i korbie klasy Deore może być tak że zębatka najczęściej używana w korbie też będzie do wymiany. bez zdjęć lub testów się nie dowiesz ale może być tak że wymienisz łańcuch i wszystko zagra ale równie dobrze może ci skakać na kasecie albo na kasecie i korbie. Wszystko zależy od tego jak bardzo podzespoły są wyciągnięte / zużyte.

Napisano

Jak koniecznie chcesz zmieniac, nie ma problemu, aczkolwiek, jak juz ktos pisal powyzej, zajedz w trupa to co masz teraz, no chyba, ze juz zaczyna skakac.

 

 

Bo tak w sumie to te 10 rzędów to w praktyce w cale nie wykorzystuje, 3 największe tryby na kasecie nie używam.
 

Kupno, proponowanej 11-28, nie tylko poprawi kulture i komfort napedu, dzieki plynnijszemu zestopniowaniu ale tez, wydluzy zycie calej kasety, gdzy wieksza ilosc koronek bedzie jezdzona.

Napisano

chyba dojade trupa do końca, poźniej wymienie blaty na korbie bo pewnie też będą ładnie zjechane


wrzuciłem fotki kasety i korby

jak możecie to oceńcie ich stan

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Napisano

To co widać na kasecie to jest istny dramat a stanu rolek nawet nie skomentuje. Kup jeden z tańszych elementów bo przy takiej dbałości o czystość każdą kasetę z korbą szlag trafi tym bardziej, że to 10 sp.
 

Napisano

Ja biorąc się do serwisu roweru z napędem w takim stanie ubieram dwie pary rękawiczek gumowych, bo po robocie ciężko odzyskać naturalny kolor skóry :)

 

Jak kupisz nowy napęd to zadbaj też o jego czystość, bo za chwilę znowu będziesz pytał o to samo :)

Napisano

no co do tych rękawiczek to się zgodze

ogólnie łańcuch przecieram szmatą co 150 km i go samruje , szczotką czyszczę kasete i wnęki między zębami, a na korbie wycieram blaty szmatą

 

ogółnie napęd w takim stanie jaki jest na obrazku chodzi cicho , nie trzeszczy

Napisano

Kup kasete jaką radzą Ci koledzy. Czyli 11-28. Widać że gór ten rower nie widział, a szkoda mieć i wozić nieużywane zębatki. Biegów należy używać. Jeśli jeździsz tylko po płaskim i szosie, to najlepiej własnie montować kasety z rozpiętością 11-28 czyli ciasne.

Napisano

no co do tych rękawiczek to się zgodze

ogólnie łańcuch przecieram szmatą co 150 km i go samruje , szczotką czyszczę kasete i wnęki między zębami, a na korbie wycieram blaty szmatą

 

ogółnie napęd w takim stanie jaki jest na obrazku chodzi cicho , nie trzeszczy

Wiesz, możesz się nie zgodzić ale na dwóch pierwszych zdjęciach na zbliżeniu widać mase syfu zmieszanego z piaskiem i bóg wie czym jeszcze. Stan jak dla mnie jest tragiczny. Wg mnie powinieneś mienić technikę czyszczenia napędu i smar, którego używasz do łańcucha. Ale skoro uważasz że jest spoko to niech Ci będzie. 

Rolki łańcucha niedługo wypadną.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...