Rogo Napisano 26 Listopada 2013 Napisano 26 Listopada 2013 Witam Na obecnym łańcuchu SHIMANO HG54 zrobiłem w tym roku ponad 4.5 tys. km, myślę ,że już nadaje się do wymiany ponieważ przerzucanie przerzutek na niższe tryby na kasecie kiepsko chodzą, a cofanie ich na wyższe bez problemu. Po za tym łańcuch pewnie i tak nadaje się do wymiany z racji swego przebiegu. . Moja kaseta to SHIMANO DEORE HG62 / 11-36T Zastanawiam się czy nie kupić tego samego łańcucha co mam obecnie + spinke. Ale zastanawiam się nad tą opcją WIPPERMANN CONNEX 10S8 z poniższego linku. Sam łąńcuch jest podobno dobry ,a spinka też. Tylko nie wiem ,czy nie będzie robić to problemów z moją kasetą ,która jest ze stajni SHIMANO ? http://www.karbonowy.pl/lancuchy/305-wippermann-connex-10s8-lancuch-4032191682563.html
OrzelPiotr Napisano 26 Listopada 2013 Napisano 26 Listopada 2013 Nie będzie problemów z łańcuchem jakiej firmy by on nie był ale obawiam się, że tak czy inaczej kaseta jest do wymiany 4500 na jednym łańcuchu raczej pozostawiło na niej nieodwracalne "ślady"...
seraph Napisano 26 Listopada 2013 Napisano 26 Listopada 2013 Connex z Shimano nie robiłby problemów, o ile kaseta też będzie nowa. Twoja taka nie jest i obawiam się, że bez interwencji w zęby może nie dogadać się z nowym łańcuchem. Jeździ się na kilku łańcuchach od początku, ewentualnie na najlepszym do końca kasety. Zmiana łańcucha po takim przbeiegu jest wielce ryzykowna jeśli nie bezsensowna. Co do opornego zrzucania biegów to może być wina pancerzy i linek i to bym sprawdził, a nie zwalał na łańcuch od razu
Rogo Napisano 26 Listopada 2013 Autor Napisano 26 Listopada 2013 bo tak ogólnie to z napędem problemów nie mam chodzi cicho, łańcuch nie przeskakuje po między trybami, ale sam fakt ,że ma już taki przebieg daje mi do myślenia w kwesti zmiany łańcucha i raczej kasety też z tego co piszecie kasete bym kupił taką samą jak mam obecnie + ten łańcuch WIPPERMANN CONNEX 10S8
jasinski21444 Napisano 26 Listopada 2013 Napisano 26 Listopada 2013 Dobry zestaw , kwestia tylko tego czy często używasz największych trybów kasety , jeżeli nie to miże warto pokusić się o zmiane na mniejszą np 11-34 lub 11-32
lukaszs Napisano 26 Listopada 2013 Napisano 26 Listopada 2013 po takim przebiegu , kaseta nie będzie banglać z nowym łańcuchem ...... kup nowy zestaw - można pomieszać marki , nawet kaseta 10s i łańcuch 9s bedzie spokojnie latać
Greg000 Napisano 27 Listopada 2013 Napisano 27 Listopada 2013 Skoro nie masz problemow z napedem to poprostu go dobij. Potem wymienisz calosc.
SpeedyBandito Napisano 27 Listopada 2013 Napisano 27 Listopada 2013 To samo bym doradził, dojedź ten napęd co masz przez zimę, a na wiosnę załóż nową kasetę i łańcuch.
Rogo Napisano 27 Listopada 2013 Autor Napisano 27 Listopada 2013 ale czy jak będę jeździł tak na całego to czy zębów na korbie nie zniszcze ?
Greg000 Napisano 27 Listopada 2013 Napisano 27 Listopada 2013 Nie wiele bardziej niz sa zuzyte teraz.
beskid Napisano 27 Listopada 2013 Napisano 27 Listopada 2013 ale czy jak będę jeździł tak na całego to czy zębów na korbie nie zniszcze ? Korbie nic nie będzie zwłaszcza, że ja nie mam pojęcia gdzie zrobiłeś te 4,5 kkm. Jeśli w większości to szosa lub lekki teren to nie jest powiedziane, że jest za póżno dla kasety. Na niekorzyść przemawia 10 rz napęd ale ja bym najpierw kupił łańcuch i zobaczył co i jak. Jeśli się nie przyjął to z powrotem stary i tak do wiosny.
Rogo Napisano 27 Listopada 2013 Autor Napisano 27 Listopada 2013 Bo tak w sumie to te 10 rzędów to w praktyce w cale nie wykorzystuje, 3 największe tryby na kasecie nie używam. Tak samo najmiejszego trybu na korbie, ale korbę już zostawie w spokoju. Moja przutka tylnia to SHIMANO DEORE XT M780 SHADOW nie znam się tak dobrze na rowerach ,ale dało by rade by ta przerzutka obsługiwała kasetę powiedzmy 8 rzędów (bo tyle myśle ,że spokojnie mi starczy), bo w manetce do zmiany trybów mam aktualnie 10 trybów, a nie wiem czy przy zmianie kasety na miejszą da radę zrobić by też w manetce było możliwe tyle trybów ile na kasecie. Bo jak się nie da tak tego ogarnąć to jestem skazany na kasete 10 rz. mimo ,że w praktyce i tak tego nie wykorzystuje. Jeżdzę głównie na płaskim, las i asfalt z przewagą asfaltu, podjazdy też się zdarzają ,ale nie są one zbyt długie i strome ,zajmują może 1 minute max. ,a jak robie tak z 50 km wycieczke to z 10 takich podjazdów jest, ale to spokojnie ogarniam na 2 przełożeniu na korbie i na środkowym na kasecie.
jasinski21444 Napisano 27 Listopada 2013 Napisano 27 Listopada 2013 Ze zmianą kasety na mniejszą chodziło mi o jej rozpiętość np http://www.bikecenter.pl/index.php?p4150,shimano-105-cs-5700-10rz-11-28-kaseta
Rogo Napisano 27 Listopada 2013 Autor Napisano 27 Listopada 2013 Ze zmianą kasety na mniejszą chodziło mi o jej rozpiętość np http://www.bikecente...rz-11-28-kaseta rozumiem o co chodzi, już widze na pewno w praktyce tą kasete co zaproponowałeś bym w większym stopniu wykorzystał, czyli bym jeździł na większej ilości przełożeń niż na aktualnej co posiadam, bo róźnice pomiędzy trybami są mniejsze, tylko ,że cena też jest większa o te pare dyszek
farmer Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 przy łańcuchu shimano i korbie klasy Deore może być tak że zębatka najczęściej używana w korbie też będzie do wymiany. bez zdjęć lub testów się nie dowiesz ale może być tak że wymienisz łańcuch i wszystko zagra ale równie dobrze może ci skakać na kasecie albo na kasecie i korbie. Wszystko zależy od tego jak bardzo podzespoły są wyciągnięte / zużyte.
Rogo Napisano 29 Listopada 2013 Autor Napisano 29 Listopada 2013 dziś zakupiłem sprawdzian do łańcucha taki jak na tej aukcji http://allegro.pl/extra-wskaznik-sprawdzian-zuzycia-lancucha-warto-i3708445120.html przy obydwu stronach 1 i 0.75 wpada w łańcuch , czyli łańcuch jest zurzyty bedzie trzeba zainwestować w nową kasete i łańcuch
1415chris Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 Jak koniecznie chcesz zmieniac, nie ma problemu, aczkolwiek, jak juz ktos pisal powyzej, zajedz w trupa to co masz teraz, no chyba, ze juz zaczyna skakac. Bo tak w sumie to te 10 rzędów to w praktyce w cale nie wykorzystuje, 3 największe tryby na kasecie nie używam. Kupno, proponowanej 11-28, nie tylko poprawi kulture i komfort napedu, dzieki plynnijszemu zestopniowaniu ale tez, wydluzy zycie calej kasety, gdzy wieksza ilosc koronek bedzie jezdzona.
Rogo Napisano 29 Listopada 2013 Autor Napisano 29 Listopada 2013 chyba dojade trupa do końca, poźniej wymienie blaty na korbie bo pewnie też będą ładnie zjechane wrzuciłem fotki kasety i korby jak możecie to oceńcie ich stan
beskid Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 To co widać na kasecie to jest istny dramat a stanu rolek nawet nie skomentuje. Kup jeden z tańszych elementów bo przy takiej dbałości o czystość każdą kasetę z korbą szlag trafi tym bardziej, że to 10 sp.
tobo Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 Ja biorąc się do serwisu roweru z napędem w takim stanie ubieram dwie pary rękawiczek gumowych, bo po robocie ciężko odzyskać naturalny kolor skóry Jak kupisz nowy napęd to zadbaj też o jego czystość, bo za chwilę znowu będziesz pytał o to samo
Rogo Napisano 29 Listopada 2013 Autor Napisano 29 Listopada 2013 no co do tych rękawiczek to się zgodze ogólnie łańcuch przecieram szmatą co 150 km i go samruje , szczotką czyszczę kasete i wnęki między zębami, a na korbie wycieram blaty szmatą ogółnie napęd w takim stanie jaki jest na obrazku chodzi cicho , nie trzeszczy
beskid Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 No tak ale "wnętrzności" rolek nie powinny być widoczne
kundello Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 Kup kasete jaką radzą Ci koledzy. Czyli 11-28. Widać że gór ten rower nie widział, a szkoda mieć i wozić nieużywane zębatki. Biegów należy używać. Jeśli jeździsz tylko po płaskim i szosie, to najlepiej własnie montować kasety z rozpiętością 11-28 czyli ciasne.
tobo Napisano 29 Listopada 2013 Napisano 29 Listopada 2013 no co do tych rękawiczek to się zgodze ogólnie łańcuch przecieram szmatą co 150 km i go samruje , szczotką czyszczę kasete i wnęki między zębami, a na korbie wycieram blaty szmatą ogółnie napęd w takim stanie jaki jest na obrazku chodzi cicho , nie trzeszczy Wiesz, możesz się nie zgodzić ale na dwóch pierwszych zdjęciach na zbliżeniu widać mase syfu zmieszanego z piaskiem i bóg wie czym jeszcze. Stan jak dla mnie jest tragiczny. Wg mnie powinieneś mienić technikę czyszczenia napędu i smar, którego używasz do łańcucha. Ale skoro uważasz że jest spoko to niech Ci będzie. Rolki łańcucha niedługo wypadną.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.