Skocz do zawartości

[Shimano SLX] 2014 Koniec z produkcją slx?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Raczej nie tyle zlikwidować, co nie są planowane żadne nowości dla niej na rok 2014.

SLX to dość świeża grupa i raczej wątpliwe, żeby już ją uśmiercali.

Napisano

Raczej tego nie zrobią bo zrobi się spora wyrwa. Nie mogli by mieszać osprzętu tak swobodnie jak teraz bo co zaproponują XT z Deore?? Dlatego coś takiego jak LX i SLX jest im potrzebne.
 

Napisano

ciekawe kiedy Shimano odpowie na XX1.

 

A musi? To tak jakby zapytać kiedy SH odpowie na maszyny w piastach z labiryntowym uszczelnieniem. Nie wszystko da sie realizować w pewnym budżecie i zwyczajnie nie zawsze trzeba to robić, mimo, że konkurencja wprowadziła to czy tamto. 

Napisano

 

 

A musi?

Musi :P Jak masz jakieś wątpliwości to dodaj ten wątek do ulubionych i przyznaj mi oraz koledze rację jak za kilka/kilkanaście (?) miesięcy pojawi się odpowiedź Shimano :) 

Napisano

panowie, jesli shimano nie odpowie na XX1 to może skończyć jak Kodak które przegapiło aparaty cyfrowe. Nie widzicie że 80% nowych rowerów w cenie > 15 000zł ma już napęd XX1 czy XX0 ? A wiadomo że technologia idzie z góry na dół, stawiam że za 3-4 lata napęd 1x11 będzie dostępny w grupie pokroju SLX. Skoro teraz Alivio jest już 10 biegowe i w grupie są hamulce tarczowe to czemu nie?

 

A plotka jest taka że shimano pracuje nad 14 (!) biegami. Ciekawe czemu akurat tyle ;-)

Napisano

Zależy jaką sobie grupę docelową Shimano wybierze, umówmy się, że amatorzy wybiorą dwie albo nawet trzy koronki, a nas jest jednak więcej niż profesjonalistów. Pewne jest za to, że Shimano szykuje elektrycznego xtra, a plotki głoszą, że z tyłu będzie więcej niż 11 przełożeń, także jedynka też pewnie wejdzie

Napisano

A musi? To tak jakby zapytać kiedy SH odpowie na maszyny w piastach z labiryntowym uszczelnieniem. Nie wszystko da sie realizować w pewnym budżecie i zwyczajnie nie zawsze trzeba to robić, mimo, że konkurencja wprowadziła to czy tamto. 

Musi. Pierwszy z dziesiątkami w mtb był SRAM, więc czy to się podoba czy nie S musiało odpowiedzieć, tym bardziej że napisano masę "dobrych" rzeczy o napędach 2x10. 

SRAM wprowadził tarczówki hydro do szosy - i nagle pojawia się hydrauliczna grupa szosowa S. 

 

A co do napędów xx1 i x01 - przydałaby się konkurencja Shimano, może jakość będzie lepsza niż u SRAMA, bo z trwałością wynalazków 1x11 tej firmy nie jest najlepiej :) Wystarczy rzucić okiem na mtbr.com i zobaczyć niepokojące informacje od posiadaczy.

Napisano

A nie uważasz, ze po prostu 1x11 w MTB to przegięcie? Nie chodzi mi o idee, bo ta jest dobra i mogliby nawet robić 1x14. Chodzi o trwałość napędu i jakość pracy. Ja bardzo chętnie skorzystałbym z dobrodziejstw "nowoczesnych" rozwiązań, tylko czy dorzucanie kolejnych koronek i zwężanie łańcucha do właściwa droga do mocnej i bezkompromisowej jazdy mtb?

  • Mod Team
Napisano

Za to ja słyszałem że od 2015 Shimano ma wycofać ze sprzedaży grupę XTR, w jego miejsce ma trafić grupa 1x14 jako ta wyścigowa, natomiast w segmencie 2x10 najwyższą grupą będzie XT jak przed laty :D

Napisano

(...) 14-rzedową kasetę Shimano pokazało już kilka lat temu, na tyle dawno, że nie pamiętam już, który to był rok ;)

 

Patent na 14-sto rzędową kasetę jest z 1996 roku :-)

Warto dodać, że chyba największą innowacją w temacie jest łańcuch, w którym wewn. ogniwa nie zazębiają się z koronkami.

http://www.campyonly.com/images/shimano/shimano_14_cass.gif

http://www.campyonly.com/images/shimano/shimano_14_chain.gif

Generalnie rzecz biorąc większość nowości, które dziś oglądamy to stare, odkurzone patenty. Często małych, dziś już zapomnianych firm.

Osobiście nie wierzę w zniknięcie XTR-a ale na pewno Japończycy będą musieli dopasować się do rynku i zapotrzebowań większości klientów. Pytanie, ile osób dalej chce jeździć na 3-rzędowych korbach, a ilu idzie z "postępem". Odpowiedź zobaczymy już wkrótce ;-)

Napisano

A nie uważasz, ze po prostu 1x11 w MTB to przegięcie? Nie chodzi mi o idee, bo ta jest dobra i mogliby nawet robić 1x14. Chodzi o trwałość napędu i jakość pracy. Ja bardzo chętnie skorzystałbym z dobrodziejstw "nowoczesnych" rozwiązań, tylko czy dorzucanie kolejnych koronek i zwężanie łańcucha do właściwa droga do mocnej i bezkompromisowej jazdy mtb?

Na mtbr.com jest sporo tematow w dziale osprzet/SRAM w ktorych ludzie zwracaja uwage na niesamowicie szybkie zajezdzanie komponentow napedu z najwyzszej grupy 1x11 tego producenta. Warto rzucic okiem.

Napisano

Nie doprecyzowałem: nie wierzę w zniknięcie XTR jako grupy, czy właściwie prawie już jako marki. Wewnątrz dowolnie można żonglować nowościami, ale nazwa od strony marketingowej powinna zostać. Tak właściwie nie wiem skąd pomysł, że XTR ma zniknąć z rynku. Bo i po co? Japończycy mogą zrobić przerzutkę napędzaną silnikiem odrzutowym, ale dalej będzie to XTR, który rozpala świadomość bikerów na całym świecie ;-)

Przyszłość pokaże.

Napisano

Kto wie, może ta czy inna linia produktów zostanie zlikwidowana.

Hone nie było trafionym pomysłem, w rowerach rzadko widywane, w detalu mało sprzedajne. Ale co Japończykom przeszkadzała grupa deore lx? Przepchnięto ją do trekkinga, wprowadzono slx'a. Przeszkadzały im też jakiś czas temu manetki rapid fire (na szczęście zmądrzeli) a SRAM'olcom grpishifty które były pierwszym produktem tej firmy i były kochane przez wielu użytkowników - na szczęście też zmądrzeli. 

  • Mod Team
Napisano

Czasami trzeba popsuć żeby móc potem poprawiać i sprzedawać nowe "lepsze" produkty.. i co roku się chwalić.. zrobiliśmy o 5% sztywniejsze coś tam o 3% lżej chodzi itp..

  • Mod Team
Napisano

Czasami mam wrażenie że jedyna słuszna droga to kupić sobie tytanową/stalową ramę na sztywnym widelcu żeby nie miało się co zatrzeć i popsuć, piasty i stery i suport chris kinga, koniecznie pod tradycyjny montaż, napęd w stylu starego niezniszczalnego x.0 albo szarego xtr'a ostatecznie single-speed, ew żeby nie było że nie jest z duchem czasu to duże koła dla komfortu... może wtedy osiągnie się trwałość na zadowalającym poziomie..

W innym razie w dobrym tonie jest przynajmniej co kilka lat zakupić nowiutki błyszczący ścigacz w cenie nowego samochodu klasy A i wtedy wszyscy są szczęśliwi producent, sprzedawca, nawet nasz bank :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...