Skocz do zawartości
  • 0

trwałość ramy aluminiowej


Gość nasula1

Pytanie

Gość nasula1

Witam.

Nabyłem niedawno rower Batavus B1 Replica.

Posiada on ramę aluminiową 7005 T6 hydroformowaną.

Rama jest w niezłym ogólnie stanie bez widocnych pęknięć czy wgnieceń.

Przeglądając fora rowerowe napotkałem się na stwierdzenie, że ramy aluminowe

z wiekiem tracą trwałość. I tu moje pytanie. Na czym polega ta utrata trwałości,

jaki jest wiek graniczny dla ramy. W moim rowerze ciężko określic wiek (szukalem

sporo po necie, nie znalazłem nawet przedziałów lat produkcji), ale na korbie Shimano

są znaczki xl co by wskazywało na grudzień 1999 przynajmniej dla osprzętu. Amortyzator

to według naklejek SR SUNTOUR BE ONE.

Czyli rama ma jakies 13, 14 lat. Czy mogę w miarę bezpiecznie jeździc na tej ramie?

Jestem bardzo początkujący, teren to asfalt i lesne ścieżki 60/40. raczej spokojna jazda

choć zdarza sie rozpędzić sie z góry na maxa.

Proszę o opinię b. doświadczonych bikerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Rama aluminiowa... traci trwałość? Pierwsze słysze. Popatrz na allegro - tam latają ramy które mają 10-8 lat, Specialized Big Hit czy FSR, które były! katowane na zjazdach, czytaj: kamienie, korzenie, czyli taka ekstrema. Do dzisiaj jeżdżą. Także takie bajki wsadź między książki. Wiadomo że rura aluminiowa też ma swoją wytrzymałośc, ale jeżeli rama była jeżdżona na asfalcie, a nie na zjeździe, to nie masz się o co martwić. A jak chcesz mieć pewność, to stoi na allegro Duncon Cock, sprawdź. Stara zjazdówka z czasów kiedy były ramy HT do Downhillu. Na dodatek co Ci mogę napisać, to teraz w roweruch typowo DH / Trial za 8-15 tysięcy masz ramy tylko aluminiowe. Jednym słowem - nie masz się o co martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie głupoty jak wyżej też można między bajki włożyć.