myrha Napisano 22 Lipca 2013 Napisano 22 Lipca 2013 Cześć. Stoję przed wyborem nowego siodła do maratonów i zastanawiam się nad zrobieniem pomiarów Id Match, które oferuje firma Selle Italia bo chiałbym kupić SLR XP. Czy ktoś z was robił sobie już takie pomiary i jak je ocenia? Gdzie najlepiej je zrobić w Krakowie (Bikerhop ul. Czarnowiejska 6, Fun Sport ul. Zawiła 55b, Profidea ul. Piłsudskiego 30, Veloart ul. Błonia 6)?
rlk Napisano 23 Lipca 2013 Napisano 23 Lipca 2013 W magazynie rowerowym i bikeboardzie były testy ID match, może z nich się czegoś dowiesz.
marlotnik Napisano 23 Lipca 2013 Napisano 23 Lipca 2013 Witam Nie chce zaczynać nowego tematu więc zapytam na tym, czy miał ktoś doświadczenie z selle italia Q-Bik Flow? Czy jest wygodne i można polecić. Mam okazję go kupić tanio do 100zł. Wiem ze siodełka to indywidualna sprawa ale może ktos testował i powie czy jest wygodne tak w jeżdzie MTB do 100 km? Jestem amatorem i nie chce wydawac dużej kasy na siodło ale chce mieć wygode w dłuższej jeżdzie
sivydym Napisano 23 Lipca 2013 Napisano 23 Lipca 2013 Pomiar jest prosty ale wszystko można zepsuć bo wystarczy źle zmierzyć udo czy też podać inny kąt rotacji miednicy i wychodzą głupoty aczkolwiek zakres błedu pomiaru jest na tyle duży że u mnie "zawsze" co bym nie wpisał w granicach rozsądku oczywiście wychodzi to samo - L3. Cały patent to połaczenie jakby w całość jeszcze tego co robi Spec (mierzenie rozstawu kości kulszowych ) i Fizik ( rotacja miednicy ). Generalnie w warunkach domowych można dojść do tego samego. Siadasz na kawałku tektury falistej i dostajesz dwa dółki, odległość od ich środków jeśli wynosi wiecej niż 130 to możesz zapomnieć o wszystkich wąskich siodłach, a jeśli jesteś dobrze rozciągniety - rotacja jest poniekąd skorelowana - możesz wybierać siodło z dziurą ale to też nie jest przymusem, bo siodło z dziurą mniej pracuje w środku niż takie bez i to z dziurą wcale nie musi byc komfortowe.