Skocz do zawartości

[siodełko] Dobór siodełka poprzez pomiary Id Match

myrha

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

Stoję przed wyborem nowego siodła do maratonów i zastanawiam się nad zrobieniem pomiarów Id Match, które oferuje firma Selle Italia bo chiałbym kupić SLR XP. Czy ktoś z was robił sobie już takie pomiary i jak je ocenia? Gdzie najlepiej je zrobić w Krakowie (Bikerhop ul. Czarnowiejska 6, Fun Sport ul. Zawiła 55b, Profidea ul. Piłsudskiego 30, Veloart ul. Błonia 6)?

Napisano

Witam

Nie chce zaczynać nowego tematu więc zapytam na tym, czy miał ktoś doświadczenie z selle italia Q-Bik Flow? Czy jest wygodne i można polecić. Mam okazję go kupić tanio do 100zł. Wiem  ze siodełka to indywidualna sprawa ale może ktos testował i powie czy jest wygodne tak w jeżdzie MTB do 100 km? Jestem amatorem i nie chce wydawac dużej kasy na siodło ale chce mieć wygode w dłuższej jeżdzie :)

Napisano

Pomiar jest prosty ale wszystko można zepsuć bo wystarczy źle zmierzyć udo czy też podać inny kąt rotacji miednicy i wychodzą głupoty aczkolwiek zakres błedu pomiaru jest na tyle duży że u mnie "zawsze"  co bym nie wpisał w granicach rozsądku oczywiście wychodzi to samo - L3. Cały patent to połaczenie jakby w całość jeszcze tego co robi Spec (mierzenie rozstawu kości kulszowych ) i Fizik ( rotacja miednicy ). Generalnie w warunkach domowych można dojść do tego samego. Siadasz na kawałku tektury falistej i dostajesz dwa dółki, odległość od ich  środków jeśli wynosi wiecej niż 130 to możesz zapomnieć o wszystkich wąskich siodłach, a jeśli jesteś dobrze rozciągniety - rotacja jest poniekąd skorelowana - możesz wybierać siodło z dziurą ale to też nie jest przymusem, bo siodło z dziurą mniej pracuje w środku niż takie bez i to z dziurą wcale nie musi byc komfortowe.

Napisano