Skocz do zawartości

[amortyzator] z możliwością zmiany skoku + hamulec = 2300zł


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jestem w końcowym momencie poszukiwania idealnego amortyzatora dla swojego roweru. Poniżej przedstawiam kilka warunków/życzeń które chciałbym aby zostały spełnione (z możliwością odchylenia o ile będzie to uzasadnione):

- Skok 140mm który miałby zostać doraźnie zmniejszony do 120mm lub ew. 100mm ze względu na obecna geometrie ramy XC, z zamiarem pełnego wykorzystania go w momencie przyszłego zakupu ramy fulla, (Mógłby ktoś doradzić czy jest do w ogóle dobry pomysł i możliwy do wykonania?)

- Rura sterowa o średnicy 1 i 1/8"

- Oś 9mm

- Koło 26"

- Praca tego elementu godna swojej klasy/przedziału cenowego

- Amortyzator nie używany przez nikogo innego

- Logo firmy Fox

 

Moim jedynym dotychczasowym znaleziskiem jest ten oto amorek: http://www.smoksport.pl/amortyzatory/351-fox-32-f140-rlc-1710-gram-nowy.html, czy jest on wart swojej ceny i najważniejsze, czy tak jak wspominałem mogę zmniejszyć jego skok?

 

Na te zakupy zamierzam przeznaczyć ok. 2300zł łącznie z przednim hydraulicznym hamulcem tarczowym, którego wyboru nie jestem pewien. Nad ten cel zarezerwowałem sobie ok. 300zł w przypadku wyboru hamulca Shimano SLX oraz ok. 400zł przy XT. Głównym czynnikiem wyboru pomiędzy tymi dwoma hamulcami (jestem otwarty na propozycje innych produktów) będzie konieczność przesunięcia części budżetu na amortyzator (koszt amortyzatora > 1900zl = wybór SLX'a)

 

Obecnie ważę w okolicach 100kg, przy czym spodziewam się spadku mojej masy poniżej 90kg po paru tygodniach od zakupu nowego sprzętu :).

Proszę o ocenę, rady oraz propozycje.

  • Mod Team
Napisano

W tym Foxie nie zmienisz skoku. Taką funkcję ma Talas:

http://www.smoksport.pl/amortyzatory/353-fox-32-talas-f140-rlc-1710-gram-nowy.html

ale jak widać jest na ośkę 15mm, czyli dochodzi koszt piasty.

Ewentualnie zamiast Foxa Revelation od RSa:

http://www.smoksport.pl/amortyzatory/362-rock-shox-revelation-rl-dual-position-nowy-1715g.html

masz i regulację skoku i ośkę 9mm. Ludzie Revela sobie chwalą, w przeciwieństwie do Talasa, który ponoć jest dość awaryjny.

Co do hebli, SLXy bardzo dobry wybór.

Napisano

Nie kupuj amora o skoku 140mm bez sztywnej ośki, bo to bez sensu. Ośka daje naprawdę rewelacyjną sztywność, a naprawdę warto mieć sztywny amor i parę gramów więcej niż odwrotnie, przednie koło majątku nie kosztuje, a na pewno mniej niż zmiana amora po jakimś czasie.

Napisano

Przede wszystkim każdy widelec zawsze można wewnętrznie skrócić, więc jeśli nie będziesz potrzebował w przyszłości beznarzędziowej zmiany skoku, może lepiej kupić coś po prostu ze skokiem 140mm i tymczasowo skrócić go do 100mm?

 

I podobnie, popieram opcję sztywnej osi. Szkoda pakować się w 140mm widelec pod piastę 9mm.

Napisano

W tym Foxie nie zmienisz skoku.

 

 

 

Przede wszystkim każdy widelec zawsze można wewnętrznie skrócić, więc jeśli nie będziesz potrzebował w przyszłości beznarzędziowej zmiany skoku, może lepiej kupić coś po prostu ze skokiem 140mm i tymczasowo skrócić go do 100mm?

 

I podobnie, popieram opcję sztywnej osi. Szkoda pakować się w 140mm widelec pod piastę 9mm.

 

Cały czas miałem na myśli zmniejszenie skoku na stałe, aż do momentu kiedy będę miał możliwość wykorzystania całości. (Nie żadne zmiany na szybko podczas jazdy [czy takie tymczasowe skrócenie nie wpłynie na szybsze zużywanie amortyzatora?])

W takim razie jakie mam możliwości jeżeli chciałbym przeznaczyć 2100-2200zł na samą piastę ze sztywną osią i amortyzator? Moja obecna obręcz nie najwyższej klasy ma 36 otworów. Czy warto w tę liczbę brnąć dalej i wybrać piastę z taką samą liczbą? (Mocowanie tarczy na 6 śrubek)

@Edit http://www.rowerowyraj.pl/product_info.php?cPath=21_22&products_id=1944 ?

Napisano

Nie kupuj amora o skoku 140mm bez sztywnej ośki, bo to bez sensu. Ośka daje naprawdę rewelacyjną sztywność, a naprawdę warto mieć sztywny amor i parę gramów więcej niż odwrotnie, przednie koło majątku nie kosztuje, a na pewno mniej niż zmiana amora po jakimś czasie.

Właściwie nie zauważyłem bezsensu mojej Minute 140 mm z hakami 9 mm, założyłem ośkę 9 mm i jest bardzo dobrze :blink:  jak najbardziej taki wideł można brać pod uwagę.

Napisano

Ja też nie widzę problemu z ośką 9mm. Ktoś wrzucił na forum porównanie sztywności amorów z ośką 9mm, 15mm, 20mm i o ile między 9mm a 20mm była duża różnica to już między 9mm a 15mm praktycznie nieodczuwalna dla zwykłego użytkownika.

Napisano

W takim razie rozumiem, ze najlepszym wyjściem będzie proponowany przeze mnie na początku fox, i w jego przypadku pozostaje tylko kwestia narzędziowego skrócenia (Czy w ten sposób tracę na niego gwarancję)? Czy jest ktoś w stanie ustalić jego rocznik?

  • Mod Team
Napisano

Zmiana skoku wymaga posiadania specjalnych dystansów - w tym przypadku musisz mieć dwa dystanse po 20 mm.

Rzuć okiem

http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Travel_change_32mm.pdf

Tak wygląda to w praktyce  po wcześniejszym wyjęciu trzpienia ze sprężyną negatywną 

http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Travel_change_32mm.pdf

Fabrycznie nie ma ich w amorku. Sama zmiana jest dosyć prosta i zajmuje jakieś max 50 min.

Spotkałem się z sytuacją, gdzie zmiana skoku nie była realizowana przez dystanse,ale tylko przez przesunięcie podkładki pod sprężyną negatywną- kwestia przełożenia pinu blokującego na trzpieniu . 

p4pb3844636.jpg

 

Po prostu trzeba rozebrać amorek i sprawdzić. W sumie prosta operacja.

Ten amorek to na oko 2007-2009

 

  • Mod Team
Napisano

Gwarancję sprzedawcy ( inna raczej nie wchodzi w grę) możesz utracić- chyba ,ze zlecisz to Autoryzowanemu Serwisowi Foxa ( choć lepiej dopytać).

Napisano

Rozumiem, że do wykonania tej modyfikacji pomimo "nowości" amortyzatora będę musiał zaopatrzyć się w nie najtańszego Float Fluida oraz Forx Suspension Fluida? Co do "nowości", właśnie dostałem odpowiedź od sprzedawcy twierdzacego ze widelec jest z 2007 roku, zakładając ze widelec leżał (o ile naprawdę leżał) 6 lat to nadal warto go rozpatrywać jako opcje do kupienia/ przyszłej szybkiej awarii?

Czy sugerując się tytułem i opisem przedmiotu dobrze rozumiem, że ten amortyzator posiada 140mm skoku i beznarzędziową regulacje?
http://www.rowerowysklep.pl/czesci-amortyzatory-amortyzatory-przednie-amortyzator-fox-f140-rl-ob-wht-12-o_l_184_11151.html

  • Mod Team
Napisano

zakładając ze widelec leżał (o ile naprawdę leżał) 6 lat to nadal warto go rozpatrywać jako opcje do kupienia/ przyszłej szybkiej awarii?

Szybkie awarie zdarzają się nawet w nowych amorkach ( nowych- tzn 2012-2013 - na przykład w DT Swiss po miesiącu) . Foxy F-series są dosyć proste i raczej nie ma co się w nich zepsuć ze względu na leżakowanie. Jednakże warto zaraz po kupnie wykonać w nim serwis.

 

Rozumiem, że do wykonania tej modyfikacji pomimo "nowości" amortyzatora będę musiał zaopatrzyć się w nie najtańszego Float Fluida oraz Forx Suspension Fluida?

Tak- Fox Fluid do komory, Suspension Fluid- do kąpieli.

 

Czy sugerując się tytułem i opisem przedmiotu dobrze rozumiem, że ten amortyzator posiada 140mm skoku i beznarzędziową regulacje?

Sugerując się opisem nie wiemy ,czy ma 120 czy 140 skoku. Kierując się jednak "tytułem" wynika,że to klasyczna wersja Open Bath RL ,czyli bez regulacji kompresji. Zmiana skoku tylko wewnętrzna. Czyli uboższa wersja tego ze Smoksport. Tyle ,że nowszy.

Przy tym skoku regulacja kompresji to przydatna sprawa.

Napisano

Jednakże warto zaraz po kupnie wykonać w nim serwis.

 

Czy w ramach tego pierwszego serwisu powinienem zmieniać również uszczelki? Czy jest jakiś sposób by określić bez wcześniejszego rozbierania amortyzatora jakiego suspension fluida ten amortyzator używa/potrzebuje? 7wt/10wt green/10wt red ?

  • Mod Team
Napisano

 

Czy w ramach tego pierwszego serwisu powinienem zmieniać również uszczelki?

Wg mnie- nie ma takiej konieczności. Warto jedynie bardzo dobrze namoczyć tzw. foam rings ,które znajdują się w uszczelkach.

Do tego amorka lejesz :

- do lewej goleni ( Spring Side- wlewasz od dołu - 30 ml)) i prawej goleni ( Damper side- wlewasz od góry- 160 ml) - Fox Green 10wt

- do komory powietrznej- Fox Fluid ( 5 ml)

http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/oil_volumes.htm

Generalnie serwis Floatów O/B nie jest , wbrew obiegowym opiniom, trudny.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...