Skocz do zawartości

[widelec] co lepsze: ROCK SHOX XC 32 TK czy SR SUNTOUR Raidon RL


Rekomendowane odpowiedzi

 

Raidona możesz sobie dostosować sobie pod swoją wagę za pomocą pompki ustawiając pod odpowiednie ciśnienie

I co z tego, jak ciągle ma ten sam niemiłosiernie mulący tłumik?

 

Raidon pracuje lepiej od XC32 .

Jeśli mamy średnią wagę, tj. przynajmniej te 70kg to nie ma opcji, żeby raidon lepiej pracował.

Piszę to wszystko jako były posiadacz raidona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że Raidon ma sprężynę powietrzną i to już jest spory plus w postaci możliwości ustawienia. Nie ma się też co czepiać stosunku cena-jakość. W RS'e jest sprężyna stalowa i próżno tu szukać opcji ustawienia. Jak by chodziło o kupno samego widła to na minus też cena.

 

Jeden i drugi służą raczej do spokojniejszej jazdy więc argument o mulącym tłumieniu można sobie darować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XC32 działa tak sobie. Raidona możesz sobie dostosować sobie pod swoją wagę za pomocą pompki ustawiając pod odpowiednie ciśnienie .

Raidon pracuje lepiej od XC32 .

 

Rozumiem, że takie teorie przeczytałeś w internetach? A może miałeś do czynienia z dwoma widelcami?

 

A teraz powtórzę się po raz kolejny. Rock Shox to przede wszystkim jakość wykonania na przyzwoitym poziomie. Jeśli się nie mylę XC32 to następca Tory/Recona z tłumikiem TK. Jeśli mówimy o wersji sprężynowej NIE MA OPCJI aby raidon sprawował się lepiej (zakładając oczywiście, że praca XC32 zbliżona jest do dwóch w.w. modeli). Jestem posiadaczem sprężynowego Recona TK. Na dobrym oleju 10W widelec dosłownie płynie. Mity z niepoprawną regulacją pod nisko wagowymi osobami także można włożyć między bajki. Ważę 65kg - amortyzator dobija do ~1,5cm górnej lagi przy najmocniejszych uderzeniach/przeszkodach/dropach, a regulacji mam jeszcze zapas - dokładnie 3 obroty na minus. Sprężyna standardowa. Coś jeszcze mam dodać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja ze sprężyną stalową XC 32 to następca Darta i nic mu do Recona. Nic nie musisz dodawać paza opowieścią jednak o rzeczonym modelu a nie o Reconie. Ja też zaraz wyjadę tekstem w postaci ochów i achów na temat mojego starego RS'a na sprężynie stalowej tylko nie o tym rozmawiamy. Poza tym niech autor tematu wypowie się w temacie gdzie będzie jeżdził i pod jaką wagę to ma być widelec i jak słusznie już ktoś wyłapał czy nie chodzi czasem w tym RS'e o sprężynę powietrzną. Jeśli tak to skłaniał bym się w kierunku RS'a.
 

A czy widelec "płynie"?? To już zależy co komu pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja ze sprężyną stalową XC 32 to następca Darta i nic mu do Recona. 

 

Dart miał 28mm golenie. XC 32 ma 32mm, tak jak Recon. Nic mu do Recona? Okazuje się, że jednak coś. Choć XC32 i Recon to osobne linie produktów.

A poza tym to jest XC 32 i XC 28. Teraz doszedł jeszcze XC 30. 

Tu czytać:

http://www.sram.com/rockshox/component/forks

 

Jeśli mówimy o wersji sprężynowej NIE MA OPCJI aby raidon sprawował się lepiej (zakładając oczywiście, że praca XC32 zbliżona jest do dwóch w.w. modeli). 

 

Krzyczysz, że nie ma opcji, ale sam przyznajesz, że nie wiesz jak działa XC32, tylko zakładasz, że podobnie do Tory/Recona. Czyli tak naprawdę nie opierasz się na wiedzy, tylko na przypuszczeniach.

XC32 działa tak sobie. Raidona możesz sobie dostosować sobie pod swoją wagę za pomocą pompki ustawiając pod odpowiednie ciśnienie .

Raidon pracuje lepiej od XC32 .

 

Rozumiem, że jeździłeś na obu? A w szklanej kuli zobaczyłeś, że chodzi o Raidona powietrznego a nie sprężynowego.

I co z tego, jak ciągle ma ten sam niemiłosiernie mulący tłumik?

 

Ten sam co Raidon z którego roku? Bo nie wiem czy wiesz, ale w ostatnich latach Suntour znacznie poprawił produkty.

 

Panowie, mocno się produkujecie, ale NIC nie wynika z tego co napisaliście. Należałoby zacząć od ustalenia, o jakiego Raidona chodzi, a potem przydałby się ktoś kto z obydwoma amorami miał do czynienia a nie bazuje na opinii o marce lub przeczytanych w necie opiniach.

Osobiście objeżdżałem starego Raidona i mam starego Recona, zatem nie mam wiedzy o XC32 vs Raidon i się nie wypowiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dart miał 28mm golenie. XC 32 ma 32mm, tak jak Recon. Nic mu do Recona? Okazuje się, że jednak coś. Choć XC32 i Recon to osobne linie produktów.

A poza tym to jest XC 32 i XC 28. Teraz doszedł jeszcze XC 30. 

Tu czytać:

http://www.sram.com/rockshox/component/forks

 

 

Krzyczysz, że nie ma opcji, ale sam przyznajesz, że nie wiesz jak działa XC32, tylko zakładasz, że podobnie do Tory/Recona. Czyli tak naprawdę nie opierasz się na wiedzy, tylko na przypuszczeniach.

 

A na jakiej wiedzy mam się opierać w tym wątku, poza wiedzą subiektywną? 

 

Masz oczywiście rację twierdząc, iż Recon i XC32 to zupełnie inne linie produktów, gdyż tak po prostu jest (przynajmniej według producenta). Przyrównałem XC32 do Recona/Tory coil, ponieważ lagi 32mm, tłumik TK, stalowa sprężyna, praktycznie identyczny wygląd oraz waga po prostu same mi na to pozwalają. Nie interesuje mnie reszta charakterystyki, skoro znam najważniejsze atrybuty owego RS'a i przedstawiam je na przykładzie własnego widelca, nie opowieści z internetów.  

 

Oczywiście zdaję sobie sprawę, iż nie każdemu musi odpowiadać liniowa praca sprężyny bądź też większa waga, dlatego tylko wyrażam swoją opinię. Dla mnie tania sprężyna od RS to nieziemskie flow, dlatego od siebie - polecam. Poza tym tak czy siak uważam, iż w pojedynku RS tego typu vs najtańsze powietrze od SR Suntour, model numer 2 nie ma żadnych szans. Bez różnicy czy w wypadku RS mówimy o coilu czy solo air. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeden i drugi służą raczej do spokojniejszej jazdy więc argument o mulącym tłumieniu można sobie darować.

Zaintrygowała mnie Twoja wypowiedz, czy był byś tak łaskaw i ją nieco rozwinął? Pytam dla tego że ja na tym amorku uprawiam nieco niespokojny styl jazdy:trening z elementami trasy DH, zjeżdżam po schodach, zaliczam różne hopki, przeskakuję przez progi zwalniające, cyknąłem kilka maratonów i dwa wyścigi XC i po Twojej uwadze zaczynam się zastanawiać co mi się może stać przy takiej jeździe. Zdecydowałem się na ten amorek głównie ze względów ekonomicznych ale też przy zakupie i pół rocznym wertowaniu różnych ofert, zauważyłem że ów sztuciec można spotkać zarówno w rowerach za 3k jak i za 8k. Doszedłem zatem do wniosku iż - w prawdzie nie jest on szczytem technologicznej ekwilibrystyki, lecz zapewni mi dwie rzeczy na których wówczas mi zależało - przy mojej wadze ok 80kg jako takie amortyzowanie oraz bezpieczeństwo - teraz zaczynam się zastanawiać nad tym drugim elementem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Zdecydowałem się na ten amorek głównie ze względów ekonomicznych ale też przy zakupie i pół rocznym wertowaniu różnych ofert, zauważyłem że ów sztuciec można spotkać zarówno w rowerach za 3k jak i za 8k.

To w jakim rowerze jest zamontowany nie świadczy o jego jakości, tylko o pazerności producenta roweru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...