Skocz do zawartości

[rower] Kross Level A6


Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie, czym charakteryzuje się model z 2008 roku? Bo na stronie jest Kross z amorkiem RS Tora i siodełkiem San Marco Ponza (nie Pouza, jak podają na stronie Krossa). A na Allegro sprzedają modele z Torą, ale z siodełkiem Active. Czyli tego wcześniejszego, czy w 2008 roku były wypuszczone dwa modele gdzie się różnią tylko siodełkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

No, mój nowy A6 w końcu skonfigurowany i gotowy do pierwszych objazdów ;)

 

Wrzuciłem XT z odwrotną sprężyną, rogi i sztycę marki PRO, czerwony licznik Sigmy oraz łańcuch XT ;)

 

Mam tylko jedno małe pytanko, bo pierwszy raz użytkuję tak zaawansowany (:() model amortyzatora jak Tora 318 ;) Czy podczas szybkiego, dynamicznego odbijania słychać dźwięk podobny do syczenia ?? (prawdopodobnie odgłos pracy tłumika o ile dobrze mniemam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerem łącznie zrobiłem 6 km. 3 km z normalną sprężyną i 3 km z odwrotną :)

 

Ale już mogę z całym przekonaniem powiedzieć, że przesiadka była bardzo dobrym krokiem. Teraz można intuicyjnie zmieniać biegi, bo ruch dźwigni hamulca w dół oznacza łańcuch na mniejszej zębatce a ruch klamki do góry wrzucenie na większą, czyli wszystko zgodnie z logiką :):) Co prawda przednia przerzutka działa w tym momencie dokładnie na odwrót, ale w czasie jazdy to tylna jest u mnie dużo bardziej zapracowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deorka LX top swing ;) z tego co wiem, to nie ma przerzutek przednich z odwrotnym ciągiem :)

 

Skoro wciśnięcie klamki w dół powoduję ciągnięcie linki to nie ma bata - musi wciągać łańcuch na większe zębatki przy normalnej sprężynie i zbijać w dół przy odwrotnej. A na przód nie ma siły, nie zmieni się na inną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem sobie wczoraj przejażdzkę po lesie i wszystkie komponenty wróciły obłożone piachem, który przyczepiał się do natłuszczonych nowych części (głównie przerzutka przód i suport). Dzisiaj podczas jazdy słychać i czuć chrobotanie piachu z okolic korbowodu, czy możliwe żeby piach wlazł do łożysk czy to piach między łańcuchem a zębatkami (których nie zdołałem jeszcze wyczyścić na połysk) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
dokładnie tak.

dlatego nie chciałem odwrotnej sprężyny..

 

 

nabiał faktycznie mało wiesz o użytkowaniu DC

 

producent przewidział współprace DC z każdym typem przerzutki - z normalną i odwrotną sprężyną - a to z jaką jeździsz jest kwestią gustu- obydwa typy współpracują doskonale - jak dla mnie wręcz logiczniejsze wydaje się stosowanie przerzutki z normalną sprężyną (czyli wciskając klamkę wrzucamy lżejsze biegi a podnosząc ją większe) przynajmniej w klasie Deore - a to z prostej przyczyny, że wciskając w dół klamkę możemy zmienić przerzutkę o 1 albo o 2 zębatki czyli z normalną sprężyną możemy dużo szybciej "zredukować" przełożenie co się bardzo przydaje, natomiast mało celowa wydaje mi się możliwość "podwójnego" wrzucania "szybszych" przełożeń z użyciem odwrotnej sprężyny bo zasadniczo dużo łatwiej o sytuacje gdy nam nagle zabraknie pary i potrzebujemy sporo lżejszego przełożenia niż na odwrót.

 

 

natomiast w wyższych klasach DC (o ile występuje tam możliwość zmiany po kilka przełożeń naraz w górę i w dół) sprężyna odwrotna zaczyna mieć sens B)

przynajmniej dla mnie, jako szarego użytkownika Deore Dual Control

 

a wszystkie te mity o złej współpracy to o kant dupy można rozbić :P zależy co wolisz - możliwość szybkiej redukcji na biegi lżejsze czy też na odwrót :) bo sama obsługa klamkomanetek staje się intuicyjna dla posiadacza po naprawdę krótkim czasie niezależnie od używanej przerzutki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie, jasne, zawodnicy jeżdżą na grupie Deore.....hellllllllloooooooooo !!!! (w XT i wzwyż masz w każdą stronę możliwość zmiany bodajże po dwa biegi na raz więc to wszystko jedno i zależy wyłącznie od preferencji użytkownika :) ) resztę napisałem we wcześniejszym poście - to po prostu życie, a nie ślepa wiara w "artykuły " - ja osobiście wole mieć możliwość wrzucenia 2 lżejszych biegów za jednym pchnięciem klamki niż dwóch szybszych :) aż tyle pary w nogach nie mam, żeby przyśpieszać co dwa biegi :P

 

mówisz, żę jeździłeś na obu rodzajach sprężyn ?? z jaką grupą klamek oraz jakie kilometraże zrobiłeś, bo jeżeli jeździłeś na odwrotnej przez dłuższy czas a wsiadłeś i zrobiłeś na normalnej sprężynie dwa kilosy, to oczywiste, że wyda Ci się że to jakaś farsa :D wszak przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem na lx i xt, najmniej na normalnej - ciutke ponad 1000km, obecnie prawie 5000km na odwrotnej, dlatego ze sie po prostu nie dalo efektywnie zmieniac biegow w "stresie", zwykle konczylo sie tanczacym lancuchem, a ze nie chcialem zajechac napedu, to musialem zejsc z roweru, ustawic przelozenie i jechac dalej

 

co do zmiany biegow, to akurat rozpedzajac sie (plasko lub z gorki) zwykle robi sie mlynek i wrzuca co 2 (wbrew pozorom wtedy obciazenie napedu jest malutkie w porownaniu do jakichkolwiek podjazdow), natomiast podjazdy wymagaja precyzyjnego zrzucania co 1 koronke ...

 

szkoda, ze to do ciebie nie trafia, z 2. strony kazdy ma prawo wyboru :) btw, gdy rozwazalem wymiane na odwrotna sprezyne, pan w sklepie powiedzial mi, ze bez wzgledu na manetki i tak normalna jest lepsza, dodal tez, ze jesli mu nie wierze, to dlaczego niby normalna jest drozsza ^^ mysle, ze nie trzeba komentowac :)

 

tak w ogole, zarzucasz mi, ze pewnie przejechalem sie pare km na czyms i rzucam wywody, a sam piszesz o zrzucaniu co 2 koronki "bodajrze" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmowe tutaj mamy o wyzszosci swiat Bozego Narodzenia,

 

anyway ja wole normalna sprezyne - duzo czesciej trafiam na sytuacje typu dohamuj i redukuj (wtedy bardzo przydaje sie 2 w gore),

na ciezsze zrzucam po jednej koronce dopiero jak osiagne odpowiednia kadencje.

 

na razie mam lxy, jak w koncu dorobie sie xt 08 - pomysle nad wiekszymi testami odwrotnej sprezyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tym zapomniałem wspomnieć :D każdy jeździ na czym lubi, ja też preferuje taki styl jak poprzednik przy rozpędzaniu :) i jak na razie współprace przerzutki z normalną spręzyną z klamko manetkami z grupy Deore uważam za wyśmienitą wbrew temu co twierdzisz

 

przymiarki do odwrotnej będę robił tak jak kolega poprzednik :)

 

nic Ci nie zarzucam, po prostu nie jeździłem na wyższych klasach DC :) a jak cytujesz "bodajże" w celu pokazania jakim to niby "lamusem" jestem bo nie wiem dokładnie jak działają wyższe grupy DC, to staraj się to robić chociaż bez ortografów, bo sam się w ten sposób robisz deczko śmieszny w czasach wtyczek do przeglądarek poprawiających pisownie

 

(bo mam nadzieje, że nie jesteś 14 letnim pryszczatym dzieckiem Neostrady :) strasznie dotkniętym tym, że ktoś ważył się zakwestionować jego przenajświętsze poglądy )

 

żeby młynka nie było to trzeba dokładnie wyregulować przerzutkę a nie zrzucać winę na to że sprężyna odwrotna a nie normalna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

No to odświerzę temat :) . W moim Krossie A 6 też koło z przodu było rozcentrowane i tarło o klocki. Coś mi się zdaje że te obręcze są kiepskiej jakości. Niby Alexrims ( G 2000) a już trzeci raz daję do centrowania. A rower mam od 2007r. No i dużo nie ważę, tylko 69kg. przy 176cm. wzrostu, a więc bardzo mały docisk. Ramę dostałem dobrą 19 calową. ale rower nie ten... Nikt mnie nie poinformował że są dwa rodzaje: czarny z amortyzatorem Suntora i reszta z Rock Shock Tora. Te drugie niebardzo przypadły mi do gustu ze względu na kolor (jakieś takie damskie te kolory). Wpadłem do sklepu, powiedziałem że chcę Krossa A 6 zamówić no i przysłali czarnego... a napaliłem się na tego amora Tory. Ale ogólnie po dwóch latach użytkowania nie żałuję tego nieporozumienia. Suntor sprawuje się znakomicie, no i jest lżejszy bo ma cieńsze golenie. Ładnie wyłapuje nierówności. Co do łańcucha, po pierwszej jeździe przylepiało się do niego wszystko, cały w piasku. Czyszczenie jest strasznie upierdliwe :) . Teraz zmieniam na niklowanego Connexa i spokojnie będę mógł zdjąć i wyczyścić. roweru nie oszczędzałem, czasami zjeźdżałem z leśnej ścieżki prosto w las... Przetrzymał wszystko. Jedyne do czego mogę się przyczepić to te obręcze, u mnie długo nie zagoszczą. Wymieniłem tez manetki, te Duala C. LX strasznie strzelały z opcjonalnymi przerzutkami. To chyba jedyne wady tego roweru. U mnie problemów z hamulcami nie było żadnych, Avidy jak były tak są, nawet klocki te same, działa jak nowe! Właśnie czekam na części napędu bo czas zmienić opcjonalne "zajechane". Przerzutki XT, kaseta shimano, łańcuch, manetki XT zamówione. Ten Kross to całkiem niezły sprzęt, którego można w przyszłości doposarzyć w lepsze części i będzie rowerek ful wypas! :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...