Skocz do zawartości

[do 3000 PLN] cross, góral, a może coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Posiadam Wheelera (kiedyś bodajże takie nazywano górskimi), któremu stuknęło 20 lat (rocznik 1993). Trochę było w nim wymienianych części, szczerze mówiąc nie znam się na osprzęcie tak, jak tutejsi forumowicze :) Rok temu ze względu na wygodę wymieniona została kierownica na wyższą - przy wysokim siodełku i niskiej kierownicy bardzo bolały mnie ręce, szczególnie dłonie - po wyprostowaniu sylwetki problem zniknął.

 

Wygląda to mniej więcej tak:


431854_555489867834393_310308208_n.jpg

 

Mam 180 cm, 87,5 kg wagi z tendencją do wzrostu ;)

 

Potrzebuję roweru. Nie wiem, jaki powinien być, sporo osób sugeruje crossa. Napaliłem się nawet na Zethosa z 2012 roku, ale wczoraj miałem dodatkową rozmowę ze sprzedawcą, który stwierdził, że w porównaniu do mojego Wheelera to ten Zethos najzwyczajniej w świecie nie będzie wygodny. Jest to rower lekki, można na nim pocisnąć, no ale kosztem wygody. Trochę mnie to zbiło z tropu, bo nie ukrywam, że na pewno będę myślał o ustawieniu kierownicy tak, jak teraz.

 

Do czego potrzebny rower? Zacząłem dużo (jak na mnie jeździć), 75-80% to asfalt (typowy polski, więc daleki od ideału), trochę mniej lub bardziej ubitej ziemi służącej jako polne, dojazdowe drogi, plus ewentualnie ścieżki na wałach (ubita ziemia). W maju przejechałem na tym dziadku 500 km, w tym jeden z wyjazdów rekord życiowy 100 km jednego dnia (zjechał ze Ślęży po rumoszu skalnym i przeżył :D).

 

Sugestie? Nie wiem, czy dobrze myślę, ale zauważyłem, że przy prędkościach powyżej 40 km/h (tak, rozpędzam dziadka do takich :P) potrzebuję nieco mocniejszych hamulców, przy spadkach terenu jak przy górkach jest to mocno potrzebne, aczkolwiek 85% czasu jeżdżę po płaskim. Wjazdu na góry w najbliższym okresie nie przewiduję.

 

Ma być w miarę możliwości wygodnie, ale i żeby dało się co nieco z roweru wydusić. Mogę poświęcić na rower do 3K.