Skocz do zawartości

[rower] Elektryczny full na 29".


andy79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Przeszukałem chyba wszystko...Orientujecie się może czy na dzień dzisiejszy dostanę w PL full'a 29" ze wspomaganiem elektrycznym ? Prosiłbym o informacje. 

 

Jeżeli takowych na razie nie ma prosiłbym o propozycje "zwykłych" wielkich kółek ale ze wspomaganiem... w budżecie max 15 tys.

 

Dziś znalazłem ciekawy model ePower firmy HAIBIKE EQ XDURO - są modele RX i RC ale firmy za bardzo nie znam... nie składają tego w China ?

 

 

Na ten czas śmigam składakiem na ramie SPECA ( na dniach pewnie wrzucę go w dziale do sprzedania), był zbudowany pod zamówienie gdyż chłop ze mnie duży i ciężki 190cm / 100 kg.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowana większość rowerów pochodzi z Chin, więc wyboru nie masz. :)

 

Na forum emtb.pl jest temat o elektrycznym napędzie do roweru, mocnym, stosowanym między innymi do podpędzania zjazdówek, więc tam popytaj.

 

 

A o tym to nie pomyślałem, w sumie ten mój SPEC jest ok, jakby tylko zaadaptować odpowiedni do niego napęd z akumulatorem było by super i nowego nie musiał bym kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spec nazywa się chyba turbo ale jest sztywniakiem i chyba niekoniecznie mtb. 

W przypadku napędu elektro w rowerze takiego typu musisz się liczyć z masą całości ok 25 kilogramów, jeśli silnik ma faktycznie coś dawać i być zasilany przez rozsądny dystans. 25 kilogramów w rowerze do eksploracji szlaków to bardzo dużo i rower taki będzie raczej średnio poręczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masa napędu elektrycznego z ogniwem to kilkanaście kg, to może można w tej wadze zmieścić jakiś silniczek spalinowy?

 

Ostatecznie dla przykładu dobra piła łańcuchowa spalinówka ma kilka KM, a waga całości jest grubo poniżej 10 Kg :)

 

To taki pomysł lekko wariacki, ale może współczynnik ilości KM do wagi napędu wypadnie lepiej?

 

Poza sporem oczywiście pozostaje sens takiego rozwiązania, tj. przerabiania roweru na motorower, bo to kwestia dyskusyjna i poza istotą tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masa napędu elektrycznego z ogniwem to kilkanaście kg, to może można w tej wadze zmieścić jakiś silniczek spalinowy?

 

Ostatecznie dla przykładu dobra piła łańcuchowa spalinówka ma kilka KM, a waga całości jest grubo poniżej 10 Kg :)

 

To taki pomysł lekko wariacki, ale może współczynnik ilości KM do wagi napędu wypadnie lepiej?

 

Poza sporem oczywiście pozostaje sens takiego rozwiązania, tj. przerabiania roweru na motorower, bo to kwestia dyskusyjna i poza istotą tego tematu.

 

 

Motał nie będę teraz już jestem przekonany na 100%, nie znam się na tym zupełnie, czasami niesie to za sobą konieczność wymiany podzespołów... a mojej okolicy nie ma raczej nikogo komu by to zlecić. Są nawet gotowe zestawy od tysiąca do nawet 3 tys.

 

Muszę kupić cały rower.

 

Dziś zadzwoniłem do jednego z dystrybutorów HAIBIKE, okazało się że już nie ściągają tych maszyn, podobno były bardzo awaryjne, ciekawe...

 

Czy ktoś z Was miał doświadczenia z rowerami firmy CUBE ? 

 

Jest taki jeden model który mnie zaciekawił  EPO 45 REACTION PRO 29.

 

Ten spec o którym piszecie kosztuje 20 tys. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria CUBE była przedmiotem licznych i burzliwych dyskusji na forum - poszukaj sobie. Puenta uogólniając jest taka, że nie jest to rower dla każdego ridera.

 

Będzie problem, na dzień dzisiejszy nie ma FULLA na 29" z elektryką.

 

Prosiłbym o obeznanych w temacie o weryfikację danych z tabelki, jak te wielkości będą miały się pod mój wzrost 190 cm i wagę 100 kg..pojeżdżę na tym ? da radę ? Z góry mówię że to dane z fulla 26".

 

MTB-FS
 
Frame hight           56 cm top tube- direct           612 mm top tube-horizontal           630 mm Head tube lenght           145 mm Head tube angle           70 ° Seat tube angle           73 ° Rear end lenght           475 mm Wheel base           1184 mm Acces hight           750 cm Wheel size           26 "

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a cały rower wygląda tak: http://www.haibike.de/produkte_detail_en,3007,13066,detail.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet bez patrzenia na rynek:

15tys na fulla - okej, do tego 29era - okej, ale jak dodamy do tego elektryke, to wg mnie okreslenie bubel moze jest troche przesadzone, ale to zdecydowanie za malo, aby liczyc na propozycje, ktora pozwoli czesciej sie cieszyc, niz smucic i wnerwiac

 

z takimi cudami poczekalbym jednak jeszcze 2-3lata, bo 'technologia' na poczatku kosztuje krocie, a pozniej, jak towar nie schodzi, to zaczyna spadac :) 

 

osobiscie kupilbym sobie rower i motor, bo elektryczny rower to kojarzy mi sie z jedzeniem 0,5kg dietetycznych platkow na sniadanie, albo robieniem sylwetki przy pomocy ab gymnic z telemango

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z takimi cudami poczekalbym jednak jeszcze 2-3lata, bo 'technologia' na poczatku kosztuje krocie, a pozniej, jak towar nie schodzi, to zaczyna spadac :)

 

osobiscie kupilbym sobie rower i motor, bo elektryczny rower to kojarzy mi sie z jedzeniem 0,5kg dietetycznych platkow na sniadanie, albo robieniem sylwetki przy pomocy ab gymnic z telemango

 

 

Jest taki sprzęt motocrossowy marki KTM, zwie się FREERIDE E - elektryczny motor. Od kliku dobrych lat chłopaki z Austrii dopracowują temat udostępniając do testów wybrane egzemplarze przy okazji cyklicznych imprez. Motor miał już wchodzić do produkcji w tym roku - zobaczymy.

 

Wydaje mi się, że jeżeli tak długo drążą temat to nie będzie to jakiś bubel ale przełomowy produkt, wystarczy popatrzeć na parametry takiej maszyny, przyspiesza dużo lepiej niż spalinowa 125- ka! Jest kilka filmików na youtube kręconych na amerykańskich zawodach z  crosem ZERO MX, na starcie poszedł jak rakieta.

 

Na dzień dizsiejszy elektrycznych CUBE w kraju nie ma i nie wiedzą kiedy bedą, Haibike zbierają zamówienia i tu jest ciekawy temat... 

 

Katalogowa cena widnieje na poziomie 12 tys. Wczoraj znalałem ofertę na 10 tys, dzisiaj poszukałem jest już za 9 tys, a jak wpłacę 20% to parę stówek podobno jeszcze można urwać. O co chodzi ? Jest już po sezonie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. KTM robi motocykl cross z silnikiem elektrycznym. Tylko zadaj sobie pytanie, co zrobisz ze 100kg klocem po 30minutach jazdy w środku niczego? To ma tylko zastosowanie na torze.

 

KTM robi też rower mtb z zawiasem z przodu i silnikiem elektrycznym, które dodają mocy, tym więcej, im mocniej pedałujesz. W sumie daje to około 20%. Tylko co z tego, jak rower waży 25kg i w trudnym terenie polegnie z powodu konieczności zastosowania ciężkich kół i wysokie ciśnienia. Rozwiązania z .... wzięte. W tej chwili w unii już nie będzie można jeździć na rowerach, które mają samodzielny napęd elektryczny w górach, więc idą w stronę wspomagania mocą. Za chwilę jakiś geniusz i tego zabroni.

 

Spec robi mieszczucha sztywnego z silnikiem elektrycznym. Chyba do 70km/h się buja i jest naprawdę szybki. Tylko po co? Chciałbym zobaczyć, jak ktoś hamuje awaryjnie na oponie 28mm z tej prędkości. To jest kompletnie bez sensu. Za połowę tej kwoty można kupić nowy motocykl, który nie wymaga ładowania prądem i ma zasięg razy 4. Takie elektryczne rowery w naszym klimacie to nonsens. Na moto wsiadasz i za chwilę jesteś 300km dalej. A na rowerze elektrycznym zajmie Ci to tydzień. Jeśli w ogóle uda Ci się po drodze go podładować.

 

Poza tym silnik elektryczny wymaga zastosowania mocniejszych łańcuchów i podzespołów. Dodatkowa waga zabija przyjemność z jazdy i moim zdaniem jest zaprzeczeniem roweru. Osoby testujące w Polsce wypowiadały się w podobnym tonie. Już nie rower, ale słaba technologia i zero fanu w porównaniu do tańszych istniejących rozwiązań w postaci motocykla.

Edytowane przez Mateusz30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku zadałbym pytanie do czego potrzebujesz owego sprzęta bo generalnie rower elektryczny bądż rower ze wspomaganiem elektrycznym jest przeznaczony do krótkich dojazdów po mieście gdyż zasięg wynosi około 25 km.

Jeśli ty chcesz pojeżdzić na nim w terenie na dłuższych wycieczkach aby się zbytni nie męczyć to zdecydowanie bym szedł w napęd spalinowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tej cenie nie lepiej poszukać jakiegoś używanego motocykla crossowego? W sumie taka hybryda waży od 20 kg. Zasięg ma nieduży, więc jak Ci się źródło energii wyczerpie to z podjazdami w terenie za pomocą tradycyjnego pedałowania będzie ciężko. Poza tym zawsze zostaje pytanie ile doświadczenia mają producenci w robieniu takich rzeczy (IMO jest to niszowa sprawa), może to być awaryjne (a o części będzie cieżko), może to znacznie szybciej zużywać napęd (który może nie być przystosowane do takiego momentu obrotowego), może to przesuwać środek ciężkości całego roweru utrudniając np. podjazdy. Dla mnie trochę dużo tego może ;) Chyba, że po prostu znasz się na tych moto-rowerach i wiesz, że sprawi się to w terenie tak dobrze jak motocykl crossowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie pozostaje opcja zamontowania koła, baterii i okablowania do 29era posiadającego mocowanie na bagażnik - nazywa się to-to BionX i tego własnie używa np. Trek w swoich rowerach. W sklepie mamy jedną "demówkę" którą śmigamy na pocztę do banku itepe itede i jak dotąd po blisku dwóch latach katowania jedynie nieco spadła żywotnośc baterii. W tymże zestawie jest opcja czterech poziomów zasilania oraz "odzyskiwania energii" podczas hamowania...

Kompletny zestaw, a więc koło z "motórem", bagażnik, kable kosztują w granicach £1000, a więc ok. 5000zł...

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko tylko nie BionX :) Kaszana jakich mało....

 

tobo, coś więcej masz do napisania może? My sprzedaliśmy 12 rowerów z napędem tej firmy i nie mieliśmy problemów z żadnym...

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...