mat1984 Napisano 31 Maja 2013 Napisano 31 Maja 2013 Witam serdecznie, jestem całkowitym amatorem jeśli o renowację rowerów więc z góry przepraszam jeśli moje pytanie będzie zadane w sposób niefachowy. Wraz z dziewczyną postanowiliśmy przywrócić do życia pewien okaz który przeleżał w szopie ładnych parę lat, jednak już na początku natrafiliśmy na kilka problemów przy rozbiórce przed czyszczeniem i malowaniem. Otóż nie możemy sobie poradzić ze zdemontowaniem: 1) kierownicy od roweru i oddzieleniem jej całkowicie od ramy - chodzi o całkowite wyciągnięcie tej pionowej srebrnej rurki, która służy zwykle do regulacji wysokości kierownicy. 2) pedałów wraz z całym mechanizmem. W przypadku kierownicy używany był WD - rurka ani drgnie. W przypadku pedałów odkręcone zostały śrubki, jednak nie da się ich wyciągnąć ani wybić, Z bocznej strony pedałów nie ma śrub, jest coś co wygląda jak zaślepka jednak w żadnej sposób nie da się jej ruszyć przy próbie wyciągnięcia przez podważanie itp. Jak wszystko wygląda w rzeczywistości przedstawiam na zdjęciach. Będę wdzięczny za wszelkie opinie i podpowiedzi. Pozdrawiam.
BajkowiecxD Napisano 31 Maja 2013 Napisano 31 Maja 2013 weź to wytrzyj ile mozesz i weź wd-40 i jazda wszystko się tam pozapiekalo ja po 2 latach mialem problem z wyjeciem amora a co dopiero z takim starym sprzetem
mat1984 Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Napisano 3 Czerwca 2013 Kierownicę udało się wyciągnąć siłą (WD + zablokowanie widełków pomogło), natomiast nie mogę poradzić sobie z pedałami - orientuje się ktoś czy tą śrubkę/bolec należy wybić? Czy też jest jakiś inny sposób? z jednej strony jest ona gwintowana (wcześniej odkręciłem tam nakrętkę) jednak "łebek" jest niemożliwy do odkręcenia ponieważ to zwykła kopułka. Będę wdzięczny za wskazówki. Pozdrawiam.
zadra1965 Napisano 3 Czerwca 2013 Napisano 3 Czerwca 2013 Przy korbach są kliny , młotkiem wybijasz je uderzając od strony gwintu