Skocz do zawartości

[kierownica/pedały] Romet Tracker - problem z rozbiórką w/w elementów.

mat1984

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

jestem całkowitym amatorem jeśli o renowację rowerów więc z góry przepraszam jeśli moje pytanie będzie zadane w sposób niefachowy. Wraz z dziewczyną postanowiliśmy przywrócić do życia pewien okaz który przeleżał w szopie ładnych parę lat, jednak już na początku natrafiliśmy na kilka problemów przy rozbiórce przed czyszczeniem i malowaniem.

Otóż nie możemy sobie poradzić ze zdemontowaniem:

1) kierownicy od roweru i oddzieleniem jej całkowicie od ramy - chodzi o całkowite wyciągnięcie tej pionowej srebrnej rurki, która służy zwykle do regulacji wysokości kierownicy.

2) pedałów wraz z całym mechanizmem.

W przypadku kierownicy używany był WD - rurka ani drgnie. W przypadku pedałów odkręcone zostały śrubki, jednak nie da się ich wyciągnąć ani wybić, Z bocznej strony pedałów nie ma śrub, jest coś co wygląda jak zaślepka jednak w żadnej sposób nie da się jej ruszyć przy próbie wyciągnięcia przez podważanie itp. Jak wszystko wygląda w rzeczywistości przedstawiam na zdjęciach. Będę wdzięczny za wszelkie opinie i podpowiedzi. Pozdrawiam.

juwyo6.jpg

14ij2gp.jpg

2rf6ah5.jpg

2uy6mbr.jpg

8y9ld2.jpg

316s1o9.jpg

30wb6kj.jpg

2u5w29v.jpg

azaqvo.jpg

9pth10.jpg

Napisano

weź to wytrzyj ile mozesz i weź wd-40 i jazda

wszystko się tam pozapiekalo ;)

ja po 2 latach mialem problem z wyjeciem amora a co dopiero z takim starym sprzetem :)

Napisano

Kierownicę udało się wyciągnąć siłą (WD + zablokowanie widełków pomogło), natomiast nie mogę poradzić sobie z pedałami -  orientuje się ktoś czy tą śrubkę/bolec należy wybić? Czy też jest jakiś inny sposób? z jednej strony jest ona gwintowana (wcześniej odkręciłem tam nakrętkę) jednak "łebek" jest niemożliwy do odkręcenia ponieważ to zwykła kopułka. Będę wdzięczny za wskazówki. Pozdrawiam.

Zarchiwizowany