Skocz do zawartości

[rower] be sure 29


Autsajder31

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przeszukuje juz od dłuzszego czasu allegro w poszukiwaniu mojego wymarzonego 29er. Dzisiaj rzucił mi się w oczy taki rower, widać, że to nic specjalnego ale zastanawia mnie co wart jest ten sprzęt i czy jest sens w niego zainwestować. Do tej pory jezdzilem okazyjnie zdobytym GTiX Masterem, który to "szału nie robi" ale przy mojej jeździe wytrzymał. Zastanawia mnie waga całego roweru, jaki amortyzator dało by do niego zamontować oraz jak sie będzie sprawdzała rama stalowa i jaka to jest stal.

 

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=3256369216

 

Pozdrawiam

Mateusz

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po jaką cholerę zakładać temat, a potem jak ktoś napisze nie przychylną opinię to się oburzać? Za tyle to można amorek używany do 29'er'a szukać a nie cały rower. Jest to to samo co, można kupić w supermarkecie. Na 29'era potrzeba pieniędzy większy niż na standardowe koło 26 cali na tym samym osprzęcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No dopsz, żeby nie było...

 

1. Rama wyglada na ekstremalnie krótka i będzie sie na niej siedzić jak na psie. Po bułki jak znalazł.

2. Osprzęt jest najtańszy z możliwego. Wystarczy popatzreć na antyczną sztyce z zaciskowym jażemkiem.

3.Fałki w 29-erze? Really?

 

W sumie to w całym zestawieniu są dwa plusy.

 

1. Sztywny widelec. O nieeeebo lepszy w tej cenie niż jakikolwie pseudo-uginacz.

2. I rama i widelec są disc ready (szkoda że piasty nie są).

 

Choć ogólnie biorac pod uwage koszmarne geo tego wynalazku i tak bym sobie darował...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze widzę główkę ramy 1 cal i wpuszczany wspornik? :w00t:

 

Chłopie, daj sobie z tym spokój... Szkoda kasy i przyszłych nerwów.

 

Moim zdaniem minimalny budżet na nowy 29er to 2 tys. PLN (a i to to takie minimalne minimum), chyba że kupisz używany lub będziesz składać z używanych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO jeżeli kupować jakiś "makrokesz" to taki:

http://www.decathlon.pl/rockrider-51-big-id_8202060.html
 

lub

http://www.decathlon.pl/rower-big-rr-53-id_8202905.html

osprzęt szału nie robi, ale masz gwarancję że trochę na tym pojeździsz.
no i sklepów trochę jest, więc nie powinno być problemów z przymiarką.

a geometria, no cóż...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Rockridery mają porównywalną, jeśli nie nawet lepszą ramę od innych markowych 29er przy niskim budżecie. (2-3tys.zl.)

Osprzęt przy tym tanszym, to najtansze firmowe komponenty, ktore mozna dac.Tutaj nikt za taką cenę nie da niczego lepszego. Natomiast ten 5.3 z odpowiednim rabatem - jak najbardziej dobra propozycja.

Edytowane przez Carbon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Decu nie dają rabatów ;) Przynajmniej ja się nie spotkałem. Ja mam 5.3 tyle że 26 cali :P i ogólnie w kasie, którą miałem do wydania miał najlepsiejszy osprzęt w śród nowych rowerów. No i mam 1,75m wzrostu i mi nie pasował, jakoś mały się czułem na 29 cali, może kiedyś jakaś szosa albo takie większe koło :P A ten Big 5.3 to będzie dobra opcja ;) z tym że kosztuje tyle co dwa Be Sure (wut "bądź pewnien" czego?? chyba straty zębów) i jeszcze trochę.

Edytowane przez Shootee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to, ze 29er jest drozszy od 26 doskonale wiem dlatego szukam albo jakiegos taniego roweru, ktory bedzie sluzyl do jazdy po lesie  lub sam sobie po części złoże cos konkretniejszego tylko, ze z tym może za dwa sezony się uporam. Najlepsza ze wzgledu na sztywność dla mnie by była rama Cr-Mo ale z tego co się orientuje ramy Cr-Mo w ofercie 29er miał tylko romet i jeszcze jakaś inna marka z rame stalowa lecz nie Cr-Mo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Autsajder31:

 

ejjj , w pełni rozumiem że cena czyni cuda, ale na tą Twoją pierwotną propozycję to nawet przykro patrzeć, wygląda jakby miał się rozpaść.

 

Jeśli kasa jest problemem to naprawdę przeanalizuj te oferty z Decathlonu - bardzo duży plus to ich serwis, z doświadczenia wiem że działa sprawnie i bezproblemowo (inny sprzęt niż rowery, ale mają przyjazne i profesjonalne podejście do klienta - sprawdzone w 2 punktach na terenie Wawy).

 

Swoją drogą popieram w pełni Ivana - po codziennych doświadczeniach w deszczu na tarczach wiem że schodzenie jeszcze poziom niżej z siłą hamowania byłoby zbyt niebezpieczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Autsajder31, kupujac taki rower nie mozna nastawiac sie na powolne wymienianie czesci i zmiany ku lepszemu, bo ta rama na to nie pozwala, a nawet jesli to przekresla jakikolwiek sens modernizacji

 

nie masz za duzo kasy - okej, ale w takim razie za 700-1000zl znajdz uzywany rower na kolach 26" z mozliwie mala iloscia udziwnien w postaci amortyzatorow, tarczowek itp, albo kup jakas miejska 'kobze' z korba na kliny i hamulcem noznym...bedzie to o wiele bardziej udany zakup, bo to, co pokazales tutaj jest droga jednorazowka, wiec na 1 wypad lepiej wypozyczyc sobie za 50-300zl fajny rower i miec perspektywe posiadania pelnego uzebienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak nabial za 1000zł można kupić całkiem niezłą używkę.

Ja rok temu upolowałem unibika zethosa 2011 za 1050zł. i powiem ci że mieszczą się do niego opony 29x2.0 i z takim ogumieniem poradzi sobie lepiej w lesie (może nie górach) niż ten rower który pokazałeś.

Moim zdaniem powinieneś szukać używanego roweru na kołach 28 (cross) i ewentualnie założyć szersze opony (czasami można znaleźć komplet za 50-70zł).

A jak chcesz nowy to ewentualnie wchodzi w grę tylko decathlon albo lazaro integral :

http://allegro.pl/king-of-the-road-2013-lazaro-integral-v3-rozm-21-i3273272240.html

pogadać ze sprzedawcą że chcesz z amorkiem NVX (podobno trzeba dopłacić 40zł, ale masz wtedy skok 75mm), jakieś tanie oponki 29 i masz bardzo naciągany sprzęt ala 29er. moim zdaniem jeżeli nie jeździsz w górach to do lasów i na pagórki wystarczy ,a i wycieczki będą mniej uciążliwe.

 

PS. wiem że to nie będzie klasyczny 29er (napęd, geometria) ale na pewno będzie do niego bardziej zbliżony niż ten co podaje autor tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rower na ramie z napisem MTB ze stali Cr-Mo przystosowana do kół 28, jakiś stary trekking bądż cross albo czoś jeszcze innego (strasznie krótki), opony 700x35c o ile sie nie myle, ale z tego co mierzylem o ile dobrze zmierzylem opona 29" nie zmiesci się dostając do rury podsiodłowej (nie wiem jak to okreslic).

 

Zakup na raty odpada no chyba, że da się gdzieś wziąć raty pokazując jedynie papierek o stypendium ze studiów jako dochód.

 

moją uwage przykuła również rama:

http://allegro.pl/rama-bulls-full-29er-29-i-damper-z-blokada-i3276666100.html

która to na allegro wisi już kilka ładnych tygodni z coraz to niższą ceną. Co o niej myslicie? Dziwny dla mnie jest ten wgniotek od opierania roweru o sciane.

Edytowane przez Autsajder31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...