Skocz do zawartości

[rower] Lazaro Integral V3


Gość TheMan

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw sprawdź oponę, zarówno od środka jak i z zewnątrz - ja mam kendy kwick i złapałem malutki kawałek szkła idealnie między bieżnikiem (tym niskim). Załatwiona dętka i opona, na szczęście oponę skleiłem od środka kawałkiem dętki (miała wtedy ok. 100 km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 3 tygodnie temu na allegro Lazaro Integral V3 Men 2014 biały 19". Na razie zrobiłem może 50 km ale już od pierwszego wyjazdu zauważyłem, że wózek przedniej przerzutki haczy mi o łańcuch czasem z lewej a czasem z prawej strony w zależności jaki tryb na kasecie. Słychać wtedy metaliczne terkotanie.  Nawet na środkowym przednim biegu wózek ociera raz jednym a raz drugim bokiem o łańcuch gdy ma z tyłu 8,3,2,1. Kręcenie baryłką przy manetce nic nie daje bo jak mniej ociera z lewej strony wózka to z prawej bardziej i odwrotnie. Podobnie jest na innych biegach z przodu. Mam takie wrażenie jakby wózek przedniej przerzutki był po prostu za wąski lub źle wyprofilowany. Oddałem nawet do serwisu ale nic nie wymyślili. 

 

Przednia przerzutka to w rzeczywistości FD-M430 (66-69 st.) a nie jak jest podane na aukcji FD-M431. Może tu jest problem.Nie znam różnic. Wózek gdy jest na 2 biegu to jest ok. 1 mm nad największym trybem w korbie. Odległość ta nie zmienia na całej długości wózka. Zastanawiam się czy podniesienie przedniej przerzutki o kilka mm wyżej poprawi sytuację? 

 

Czy też macie taki problem z przednią przerzutkę? Może być faktycznie za wąski wózek? To terkotanie irytuje mnie tak bardzo, że nawet jak będzie trzeba to wymienię przerzutkę lub wywalę ją zupełnie i będę jeździł tylko na jednym - największym trybie z przodu. Szczerze mówiąc więcej nie potrzebuję.

 

Dla porównania mam nowego Krossa mojej dziewczyny, gdzie wózek nie haczy w ogóle (biegi 3x7).

 

Poza tym z roweru jestem zadowolony.

 

 

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź oponę, zarówno od środka jak i z zewnątrz - ja mam kendy kwick i złapałem malutki kawałek szkła idealnie między bieżnikiem (tym niskim). Załatwiona dętka i opona, na szczęście oponę skleiłem od środka kawałkiem dętki (miała wtedy ok. 100 km)

Jednak u mnie też szkiełko siedziało w oponie.

Najpierw sprawdź oponę, zarówno od środka jak i z zewnątrz - ja mam kendy kwick i złapałem malutki kawałek szkła idealnie między bieżnikiem (tym niskim). Załatwiona dętka i opona, na szczęście oponę skleiłem od środka kawałkiem dętki (miała wtedy ok. 100 km)

Jednak u mnie też szkiełko siedziało w oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 3 tygodnie temu na allegro Lazaro Integral V3 Men 2014 biały 19". Na razie zrobiłem może 50 km ale już od pierwszego wyjazdu zauważyłem, że wózek przedniej przerzutki haczy mi o łańcuch czasem z lewej a czasem z prawej strony w zależności jaki tryb na kasecie. Słychać wtedy metaliczne terkotanie.  Nawet na środkowym przednim biegu wózek ociera raz jednym a raz drugim bokiem o łańcuch gdy ma z tyłu 8,3,2,1. Kręcenie baryłką przy manetce nic nie daje bo jak mniej ociera z lewej strony wózka to z prawej bardziej i odwrotnie.

Nie reguluj baryłką a śrubami przy wózku. To raz. Dwa: jeśli używasz skrajnych kombinacji, to nic dziwnego, że Ci się łańcuch ociera. Kombinacji 1x(7,8), 2x(1,8) i 3x(1,2) po prostu się nie używa, bo łańcuch idzie po zbyt dużym skosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to śrubami przy wózku reguluje się maksymalne wychylenie przerzutki - żeby łańcuch nie spadał na ramę lub poza korbę. Nie masz chyba więc racji.

 

Wiem, że powinno się unikać prowadzenia łańcucha na ukos ale czy nie za dużo u mnie tych biegów na których wózek terkocze: 3x(1,2,3,8), 2x(1,2,7,8), 1x(nie pamiętam bo nie używam) ? W dodatku gdy mocniej depnę na pedał to korba lekko się ugina i wózek jak jeszcze nie ocierał to zaczyna ocierać w momencie większego nacisku na pedał. W ten sposób testując to tylko na kilku biegach kasety wózek przedniej przerzutki mi nie szura po łańcuchu.

 

Dodatkowo drażni mnie fakt, że Kross mojej dziewczyny ma tanią przednią przerzutkę i tam problemu właściwie prawie w ogóle nie ma. 

 

Jak to jest w Waszych Lazaro?

W modelach z 2013 roku była inna przerzutka. Może obecna zmiana w roczniku 2014 na FD-M430 (66-69 st.) nie była dobrym posunięciem?

Macie jakieś rady?

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

mam tak samo jak Ty:) Też mnie to zdziwiło, bo w poprzednim rowerze, którym była badziewna Delta, środkowa tarcza z przodu obsługiwała wszystkie przełożenia z tyłu. A w Lazaro na skrajnych ociera. Pozostaje tylko wyrobić w sobie nawyk częstszej zmiany przednich biegów:/

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz model z 2014 roku z przerzutką FD-M430 (66-69 st.)? 

Wczoraj z pół dnia siedziałem nad rowerem i stwierdziłem, że żadne regulacje śrubkami L czy H oraz baryłką przy manetce nie dają efektu. Może być tylko gorzej. 

Ale przeanalizowałem budowę (kształt) wózka i wysokość położenia łańcucha na każdym biegu korby i doszedłem do wniosku, że łańcuch nie przechodzi w tych miejscach wózka co powinien. W najniższym jego położeniu (na najmniejszej zębatce korby), łańcuch jest dopiero w połowie wózka a dopiero poniżej wózek się rozszerza. Tak więc jakby wózek był o ok 5 mm wyżej to by problem ocierania łańcucha zniknął. Sęk w tym, że przerzutka jest zamontowana na przepisowej wysokości czyli jakieś 2 mm nad największym trybem. 

Ładnie kształt wózka widać na zdjęciu:

http://s572.photobucket.com/user/zljoyce/media/Groupset/IMG_1497_zps43f2885f.jpg.html

 

Zauważyłem też jedno: sytuacja by się poprawiła jakby wózek był zamontowany pod innym kątem - tak aby sam jego koniec był wyżej (w większej odległości od tarczy). I tak jest w Krossie mojej dziewczyny. Wózek nie jest prowadzony jak u mnie równo z trybem ale odchyla się, przez co jego koniec (dolna część) jest wyżej i na 1 przednim biegu, łańcuch spada prawie na sam dół wózka w miejsce gzie wózek jest najszerszy (u mnie na tym samym trybie łańcuch jest w połowie wózka - gdzie wózek jest węższy).

 

Dochodzę powoli do wniosku, że przerzutka jest źle dobrana. Powinna uwzględniać inny kąt rury podsiodłowej. Jakby zainstalować przerzutkę FD-M430 ale na kąt 63-66 (zamiast 66-69) to na pewno byłoby lepiej albo nawet całkiem dobrze. 

 

Co wy na to?

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest tak, jak powinno być :)

 

Transrower sprzedaje rowery w ogromnych ilościach = Musi je składać z na bieżąco kupowanych części

W dużych ilościach dostępne są tylko obecnie produkowane części = W obecnie produkowanych częściach w alivio standardem jest 3x9

 

 

Przy 3x9 obecnie standardem jest korba o minimalnej różnicy między największą i średnią tarczą 12 zębów. Problem jest taki, że nie ma tanich korb w takim standardzie (wszystkie koło setki). Z dobrych i tanich jest tylko altus 311 (koło 60zł), ale on ma minimalną różnicę 10 zębów.

 

Inna różnica zębów w korbie, niż w p. przerzutce = konieczność mozolnego konfigurowania, najczęściej związana właśnie z podniesieniem przerzutki wyżej, niż jest to zalecane.

 

Niedawno był o tym temat w dziale z napędem :)

 

Podejrzewam, że albo to tak zostanie, albo rower w następnej edycji zdrożeje i będzie tam już nowa, droga korba (już nawet nowy altus jest drogi i ma zęby w nowym standardzie).

 

http://allegro.pl/shimano-korba-altus-fc-m371-48-36-26-175mm-czarna-i4120406865.html

 

Bo powrotu do starej p. przerzutki już nie ma. Jak skończą się zapasy starego altusa 311 na rynku, Transrower będzie musiał coś wykombinować.

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest źle, to zawsze możesz spróbować podnieść całą przerzutkę, przecież spróbować nie zaszkodzi. Te wspomniane 2mm to taki ideał, ale w rowerze mojej dziewczyny też musiałem dać na inną wysokość, bo po prostu inaczej się nie dało. I działa jak powinna.

I pamiętaj, że celem jest zakres 1-1,2,3; 2 - 3,4,5,6; 3-6,7,8 - i to już jest zakres szeroki. Więcej i tak nie powinieneś używać ze względu na wychylenie łańcucha (co przekłada się jego szybsze zużycie - oraz oczywiście korby i kasety) innych. Co za tym idzie, zdarza się, że nie ociera na żadnym przełożeniu, ale tak naprawdę nie ma to znaczenia. 

Z tego co piszesz powinieneś skoncentrować wysiłki na ocieraniu na 3x8 - to po prostu nie ma prawa mieć miejsca. Reszta jak najbardziej.

 

Pozostaje jeszcze kwestia linii łańcucha. Czasem przez specyficzne jej prowadzenie mogą być problemy z przednią przerzutką. Chociaż akurat w moim Lazaro 2013 jest jak dla mnie idealnie - przy najczęściej używanych przeze mnie 3x6 i 3x7 idzie niemal prosto.

 

 

 

Wszystko jest tak, jak powinno być :)

 

Transrower sprzedaje rowery w ogromnych ilościach = Musi je składać z na bieżąco kupowanych części

W dużych ilościach dostępne są tylko obecnie produkowane części = W obecnie produkowanych częściach w alivio standardem jest 3x9

 

 

Przy 3x9 obecnie standardem jest korba o minimalnej różnicy między największą i średnią tarczą 12 zębów. Problem jest taki, że nie ma tanich korb w takim standardzie (wszystkie koło setki). Z dobrych i tanich jest tylko altus 311 (koło 60zł), ale on ma minimalną różnicę 10 zębów.

 

Inna różnica zębów w korbie, niż w p. przerzutce = konieczność mozolnego konfigurowania, najczęściej związana właśnie z podniesieniem przerzutki wyżej, niż jest to zalecane.

 

Niedawno był o tym temat w dziale z napędem :)

 

Podejrzewam, że albo to tak zostanie, albo rower w następnej edycji zdrożeje i będzie tam już nowa, droga korba (już nawet nowy altus jest drogi i ma zęby w nowym standardzie).

 

http://allegro.pl/shimano-korba-altus-fc-m371-48-36-26-175mm-czarna-i4120406865.html

 

Bo powrotu do starej p. przerzutki już nie ma. Jak skończą się zapasy starego altusa 311 na rynku, Transrower będzie musiał coś wykombinować.

Kurcze, naprawdę nie będzie tych korb na rynku? Często się słyszy, że czegoś tam od Shimano już nie będzie, a później  mimo wszystko jest.

 

Ten altus to akurat najdroższy znalazłeś. Jest nawet Alivio - FC-M431 (przynajmniej przez sklepy opisywany jako Alivio) za ok. 120. Dla producenta to pewnie będzie 80zł, zamiast 50,więc jest nadzieja, że rower bardzo nie zdrożeje (może odbędzie się to kosztem blokady amortyzatora w standardzie?). I będzie przy okazji biżej do do tej pory pisanego w cudzysłowie "full-alivio". Cóż, w końcu chyba i tak trzeba będzie przejść na 3x9.

Edytowane przez rafalzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest tak, jak powinno być :)

 

Transrower sprzedaje rowery w ogromnych ilościach = Musi je składać z na bieżąco kupowanych części

W dużych ilościach dostępne są tylko obecnie produkowane części = W obecnie produkowanych częściach w alivio standardem jest 3x9

 

 

Przy 3x9 obecnie standardem jest korba o minimalnej różnicy między największą i średnią tarczą 12 zębów. Problem jest taki, że nie ma tanich korb w takim standardzie (wszystkie koło setki). Z dobrych i tanich jest tylko altus 311 (koło 60zł), ale on ma minimalną różnicę 10 zębów.

 

Inna różnica zębów w korbie, niż w p. przerzutce = konieczność mozolnego konfigurowania, najczęściej związana właśnie z podniesieniem przerzutki wyżej, niż jest to zalecane.

 

Niedawno był o tym temat w dziale z napędem :)

 

Podejrzewam, że albo to tak zostanie, albo rower w następnej edycji zdrożeje i będzie tam już nowa, droga korba (już nawet nowy altus jest drogi i ma zęby w nowym standardzie).

 

http://allegro.pl/shimano-korba-altus-fc-m371-48-36-26-175mm-czarna-i4120406865.html

 

Bo powrotu do starej p. przerzutki już nie ma. Jak skończą się zapasy starego altusa 311 na rynku, Transrower będzie musiał coś wykombinować.

Bardzo dziękuję za kompletną wypowiedź :)

 

A zakładając, że po podniesieniu przedniej przerzutki nie uzyskam satysfakcjonującego efektu (dalej łańcuch będzie mi szurał po wózku na połowie trybów kasety) to jaką przerzutkę byście proponowali? Oczywiście taką sprawdzoną, która wyraźnie poprawi sytuację. Może być nawet z wyższej półki do max 100 zł. o ile będzie to faktycznie uzasadnione. 

W tamtym roku była chyba montowana FD-M412 (info z allegro) i jeśli na niej było OK to może taką sobie zamontuję choć jak widzę jest już trudno dostępna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię, że w ogóle 311 nie będzie. Mówię, że to już stary model i jak widzimy po manetkach alivio/acera w roczniku 2014 - Transrower nie bazuje do leżakach magazynowych, tylko kupuje obecnie produkowane podzespoły. A linka dałem, by pokazać, że nowy altus już jest inny.

 

Co do dopasowania p. przerzutki pod nie dedykowaną dla niej korbę, to proponuję temat w dziale napęd. Tam ciągle ktoś kupuje jakąś wypasioną p. przerzutkę (np deore) i okazuje się, że jest do innej różnicy zębów, niż jest w korbie. Da się to ustawić :) Jak nie to bierz 412, ale moim zdaniem nie warto.

 

48/38/28 i 42/32/22 odchodzą już do lamusa i najlepiej przerzucić się na nowe standardy albo kombinować z wyższym ułożeniem p. przerzutki. Przy czym dochodzi jeszcze kwestia wąskości łańcucha - wypadałoby też przejść na 9 rzędów :D

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujesz prędzej zmianę korby na nowego typu niż p.przerzutki? Dobrze zrozumiałem? 

Ale czy zmiana o te jedyne 2 zęby ma aż takie znaczenie? Być może błędnie myślę ale wydaje mi się, że różnica w położeniu łańcucha chyba nie będzie większa od 1 mm. 

Przed interwencją serwisu przerzutkę miałem właśnie jakiś 1 mm wyżej i było to samo. Obecnie mi opuścili bo tak wynikały z przyklejonej naklejki (już jej nie ma). Spróbuję teraz podnieść p.przerz. o 2-3 mm wyżej. 

Wspomniałeś też coś o doborze łańcucha. Zmierzyłem swój i faktycznie jest dość gruby - 7,4 mm. Taki rozmiar wg info na stronie http://wrower.pl/sprzet/rodzaje-lancuchow,3370.html wskazuje, że jest on dla napędów 7-rzędowych a Lazaro Integral V3 jest przecież 8-rzędowy. Jakbym kupił taki na 9 rzędów np. o szerokości 6,6 mm to będzie wyraźnie lepiej. 

Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję, by póki co nic nie wymieniać, tylko poeksperymentować z ustawieniem, szukając ewentualnie podobnych tematów w dziale napędu. Bardzo częste jest kupowanie p. przerzutek Deore (są pod korby o różnicy min 12 zębów i cienkie łańcuchy pod 9 rzędów) do napędów 8 rzędów z korbami min 10. zębów. I ludzie sobie z tą regulacją bardzo dobrze radzą. Ostatnio za ich namową właśnie kupiłem przednią Deore do altusa 311, takiego samego jak jest w Lazaro.

 

Jeśli jednak się nie uda, to możesz zrobić downgrade do FD-412. Choć optymalnie byłoby zaszaleć i wymienić kasetę/łańcuch, prawą manetkę na 9 rzędów (razem koło 150zł). Wtedy w pełni wykorzystasz, to co ci Transrower dał w prezencie (nowoczesne przerzutki po 9rz). Zostanie nadal nie do końca pasująca korba, ale wąski łańcuch pod 9 rzędów powinien zrobić swoje.

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Lazaro 2011:

Przednia przerzutka Shimano Deore LX FD-M571 + tylna Shimano Alivio RD-M430 + kaseta Shimano HG-41 (8x 11-30) + korba Shimano Deore M591 Hollowtech II + łańcuch Shimano CN-HG 53 (9-cio rzędowy) = regulacja 15 min obu przerzutek, zero problemów.

 

Jak wyżej, Alivio jest 9-cio rzędowe, łańcuch 7,4 jest 8-mio rzędowy (jak i 7 i 6) nigdy nie będzie idealnie działać, zawsze na jakiś przełożeniach będzie ocierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadeus, ale wymieniając łańcuch na 9-rzędowy mogę pozostać przy dotychczasowej 8-rzędowej kasecie? Nie czuję potrzeby zwiększenia ilości biegów tym bardziej, że jeszcze będę musiał w manetkę dodatkowo zainwestować. 

Popraw mnie jeśli się mylę ale kaseta 9-rzędowa będzie szersza i znów pogłębi się problem szurania łańcuchem na skrajnych biegach a tego przede wszystkim chcę uniknąć.

Optymalnym rozwiązaniem wydaje mi się teraz (poza regulacjami) wymiana samego łańcucha.

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaseta 9-rzędowa będzie szersza

 

Z tego, co się orientuję, to jest tak samo szeroka. Zębatki są po prostu gęściej upakowane - stąd też węższy łańcuch. Czy da się używać wąskiego łańcucha 9rz pod kasetę 8 rzędów? Wydaje mi się, że tak, choć nie jest to rekomendowane przez producenta - znowu polecam dział napęd, tam chyba jest nawet przypięty temat z łączeniem różnych typów napędów.

 

Może po prostu znajdziesz na forum kogoś, kto ma wersję 2013 i chce w przyszłości zmieniać na 9 rzędów i wymienicie się p. przerzutkami? :D

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy da się używać wąskiego łańcucha 9rz pod kasetę 8 rzędów?

Jestem żywym przykładem na to, że się da :)

 

 

Popraw mnie jeśli się mylę ale kaseta 9-rzędowa będzie szersza i znów pogłębi się problem szurania łańcuchem na skrajnych biegach a tego przede wszystkim chcę uniknąć.

Szerokość jest ta sama, odległości pomiędzy zębatkami są mniejsze, dlatego jeśli ustawisz sobie porządnie biegi powiedzmy 3 i 2 to skrajne będą ocierać i na odwrót: skrajna będzie oki to gdzieś pomiędzy zębbatkami w środkowej części kasety będzie ocierać.

Łańcuch 9-cio rzędowy jest tak około 2x droższy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym w swoim Lazaro (2014 rama 21", standardowy osprzęt) wymienić łańcuch na 9 rzędowy + spinka. Jaki byście polecali w miarę przystępnej cenie?

Obiło mi się o uszy w tym temacie, że niektórzy używają krótszego łańcucha 114 ogniw zamiast oryginalnych 116, dlaczego i czy warto? :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość łańcucha zależy nie tylko od ramy (odległości osi suportu i tylnej piasty) ale też od ilości zębów na największych tarczach/trybach. Jeśli mam w kasecie tylko 30 z i z przodu 48 to mam inny łańcuch niż na tarczy 44 i kasecie 34.

 

tj197_dlugosc-lancucha.jpg

 

Edytowane przez krism4a1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem fakt, że od tych czynników zależy długość łańcucha. Bardziej mi chodziło o konkretnego Lazaro - czemu skracać coś, co dał producent :)

 

Moim większym zmartwieniem jest to - jaki kupić ten łańcuch, czy Shimano CN-HG 53 (116 ogniw - 35 zł) będzie dobrym wyborem, czy może celować w coś innego (droższego) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...