Skocz do zawartości

[piasty] wymiana piast w kołach - przejście na tarcze


predator9909

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, po długiej zimie i długich godzinach spędzonych na rowerze pomyślałem że zainwestuję w hamulce tarczowe, z powodu iż aktualnie mam V-brake jestem zmuszony kupić nowe piasty wyposażone w uchwyty do tarcz (w ramie na szczęście mam otwory do maszynek). Ale mam też z tego powodu pytanie bo aktualnie w piastach mam kasetę wkręcaną a zdecydowaną większością są wolnobiegi więc i ja takie coś będę chciał mieć, co za tym idzie zapewne nowe przerzutki (z 6-cio na 8-mio rzędówkę przejdę), moje pytanie tylko brzmi tak: w ramach rowerowych (najbardziej z tyłu) jest ustalona szerokość która nie może zostać zmieniona? mam wrażenie że skoro będzie większa kaseta to też będzie trzeba więcej miejsca (w szerokości) czy się mylę? ogółem jakie dane muszę zebrać by móc świadomie kupić nową piastę bez obawy że coś będzie nie tak? wiem że szerokość jest ważna, skoro to MTB to mogę zmierzyć, otwory na hamulec tarczowy w ramie (gdzieś czytałem że są określone wymiary) oraz ilość szprych, coś jeszcze potrzebuje? 

Pozdrawiam

Napisano

Strasznie zamieszałeś w tym opisie...

Piasta pod tarcze to koszt około 50-100 zł. Jeśli już się bawić, to najlepiej też przód wymienić. Należy jeszcze przepleść obręcz z nowymi piastami. Dochodzi koszt przeplecenia + szprychy. Moim skromnym zdaniem jeśli nie masz jakieś super obręczy to warto już kupić nowe całe koła.

 

I musisz się również zdecydować jakie hamulce tarczowe chcesz mieć. Mechaniczne czy hydrauliczne. I musisz sobie zadać pytanie: czy w ciężkim terenie jeździsz? Jeśli tak to lepsze hydrauliki (większa siła hamowania). 

 

Dochodzi również koszt dwóch tarcz. Najpopularniejsze rozmiary to 160 i 180mm. 

 

I takie zasadnicze pytanie. Jaki masz aktualnie rower?

Napisano

Po pierwsze - Wymiana piast, nie "piastów" ;)

Po drugie - masz wolnobieg i chcesz przejść na kasetę, tak? Bo trochę ciężko zrozumieć o co Ci chodzi.

Po trzecie - Masz z tyłu zapewne standardową ośkę o szerokości 135mm, która nie może zostać zmieniona, większość piast pod tarcze podpasuje.

Po czwart - powiedz jaki masz rower, żeby się nie okazało, że pomyliłeś mocowanie do bagażnika z mocowaniem do hamulca tarczowego. :)

Napisano

Mój rower to ogółem efekt zbierania różnych części po kolei, nie jest to jakiś markowiec ale technicznie mogę powiedzieć tak: MTB na 26' kołach, co do rozmiaru ramy nie jestem pewny ale to duże nie jest, dla kolesia poniżej 170 wzrostu, amortyzacja tylko z przodu 100mm, aktualne hamulce to jak mówiłem, chcę zostać przy obręczach bo po długim użytkowaniu są dalej niezawodne, jak mam wydawać 300zł na koła czy jeszcze więcej to wolał bym trafić w coś wyłącznie lepszego, a że jest to Polska produkcja również podpisze "noname" i nie porównam. Mój plan wygląda tak że wpierw chcę jak najszybciej wywalić te zaciski bo przy rozcentrowanej feldze to jest masakra, konieczny do tego piast (wiadomo że komplet) klasyką są na kasety 8-rzędowe więc pójdzie też przerzutka, więc klamkomanetki analogicznie bo hamulce jak doczytam o jakiś hydraulicznych za 200-300zł/szt godnych kupienia to kupie, jak nie to zwykłe i pójdzie w sumie cały system kontrolny do wymiany (przerzutki + hamulce) to jest w sumie wszystko co planuje, od razu mówię że to markeciak nie jest ani też nie wiadomo jaki Bajk za kilka koła, po prostu nie mam tyle kasy na nowy a ramę mam dobrą i szkoda mi wymieniać, może w przyszłości widelec i siodełko ale to będzie już finito na kilka sezonów bo o sprzęt mimo tyrania umiem zadbać :)

Napisano

o mój boze nic nie zrozumiałem ztego co napisałes

weź to popraw napisz po ludzku

no chciałem pomoc ale nie jestem wstanie zrozumiec o co ci chodzi:)

Napisano

No to inaczej xd rower górski, koła 26' klasy średniej, po wymianie piast będzie mus wymienić wszystko po kolei i chyba większego skrótu nie zrobię Xd

Napisano

Obręcze jak mówiłem są jakieś najprawdopodobniej Polskie, miały naklejkę jakby żółto-czarną ale teraz powiem że to "noname" by was nie wpuszczać w błąd :D ogółem jestem z nich bardzo zadowolony, jedyne co to wymiana szprych, piast na pewno pod 32 szprychy  :)

Napisano

Ten opis roweru to jedno wielkie zdanie nic w sumie nie wnoszące.

 

1. Marka i model ramy?

2. Obręcze aluminowe proste czy stożkowane?

3. Marka i model amortyzatora

Dalsze pytania dam jeśli dostanę odpowiedzi na te 3 proste pytania. Proszę Cię abyś odpowiedział punkt po punkcie oddzielone "enterem"

Napisano

O ramie już się wypowiadałem, przeszła przez lakierowanie ponowne więc marka się nie ostała, jeśli to Ci pomoże powiem tyle że z 7-8 lat może mieć, do tego jest lekka i po tym co przeżyła sądzę że jest dobra

 

obręcz aluminiowa stożkowa

 

amor zapewne jakiś XCM ale też nie wiem bo był po malowaniu, 

 

ale teraz moje pytanie co mają te elementy do piast?

Napisano

Jak wyglądają DZIURY pod zaciski?????.Z opisu autora postu wynika że chce w rower za dwie,trzy stówy załozyć tarcze.Każdemu wolno,poszukaj używek na alledrogo.Najlepiej mechanicznych itd...

Napisano

Po prostu daj zdjęcia lewej goleni amortyzatora i lewej strony tylnego trójkąta ramy. Dobrej jakości obraz powie dużo więcej niż setka słów.

Napisano

Na tylnym widelcu blisko mocowania koła po lewiej stronie powinny być dwa małe otworki

Tyle tylko, że autor może pomylic mocowanie IS z mocowaniem do bagażnika, najlepiej niech wrzuci zdjęcia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...