Skocz do zawartości

[widelec] wymiana sztywnego na amortyzator.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie. Chciałem zamienić w swoim rowerze widelec sztywny na amortyzator, zakupiłem częsci tzn amortyzator 1 cal , stery 1 cal gdyz takie wymiary miał stary widelec. Napotkałem poważny problem otóż po zamontowaniu amortyzatora nie blokuje się kieronica tzn. można śrube sterową skręcic na maxa mimo to gdy zablokuje koło, kierownice można obrócić z niewielką siłą. Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam.

  • Mod Team
Napisano

najlepiej daj zdjęcia bo ja nie bardzo rozumiem o czym piszesz. kierownica ma sie lekko kręcić i nie ma sie blokować. chodzi ci o to ze kierownica sie kreci mimo ze koło stoi w miejscu ??

Napisano

Amortyzator ma gwintowana rure tak samo widelec. Dokładnie, kierownica się kręci mimo, że koło stoi w miejscu

Napisano

Jaka nakrętka? Jeśli chodzi o stery to są one całe. Mianowicie sprawa wygląda następująco, w starym widelcu miałem w środku gwinbt na śrubę rury sterowej która dociskała kierownice ( starego typu) do widelca i być może to ją blokowało. Tutaj amortyzator nie ma takiego gwintu jest po prostu rura na przestrzał, dorobiłem specjalną nakrętke od dołu i dłuższa śrubę sterową, nawet jak dokręce na chama to i tak kierownice można obrócić. Nie wiem co zrobić z tym fantem, czy jest jakiś sposob?

Napisano

Jasinski bardzo mądrych rad udzielasz, widać że znasz się na rzeczy:)

 

Przechodząc do sedna. Kompletnie nie łapię z twojego opisu w czym problem. Więc napiszę jak to powinno wyglądać. Przy klasycznych sterach i gwintowanej rurce wygląda to następująco. Stery z amorem montujesz i nie martwisz się kierownicą. Jak wszystko złożysz do kupy przychodzi czas na montaż mostka. Powinna być przy nim długa śruba, która na końcu ma nakręconą stożkową nakrętkę - przy dokręcaniu wchodzi w rurę od mostka, rozpiera ją i blokuje albo nakrętkę w kształcie walca, który jest przecięty wzdł ale pod kątem. górna jego część nie jest gwintowana i opiera się o rurę mostka, natomiast dolna, przy dokręcaniu przesuwa się po ukośnej płaszczyźnie powodując zablokowanie w rurze sterowej.

  • Mod Team
Napisano

Ludzie ... masz gwint sprawa prosta, zakręcasz widelec do ramy, najpierw pierwsza nakrętka z bieżnią, podkładka i druga nakrętka. Ustawiasz luz i kontrujesz. i to w zasadzie koniec wymiany widelca. jeżeli chodzi o kierownice, skalda sie to z 2 elementów, mostek podany w linku wyżej i kierownicy.

 

mostek wkładasz w rurę i kręcisz śruba na szczycie mostka aby zaklinować go w rurze i kręcisz do czasu az sie kierownica zablokuje. jeżeli klin się uszkodził z jakichkolwiek powodów, możesz kupić inny mostek.

 

Poza tym tak namotałeś ze nic nie wiadomo http://www.wrower.pl/sprzet/stery,5452.html poczytaj sobie.

Napisano

Pół litra stawiasz :) Oczywiście dla mnie bo reszta, wychowana na nowocześniejszych konstrukcjach, nie mogła Cię zrozumieć

 

Z przyjemnością!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...