Skocz do zawartości

[Napęd]Problem z ośią- Nie mogę skręcić


Prezes065

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam od razu chciał bym powiedzieć że jestem zielony w tych sprawach dlatego chcę się was poradzić. Ogólnie na roweże lubię jeździć i to bardzo jednak od nie dawna zacząłem swojego "dziadka" że tak powiem remontować nie chcę kupować nowego roweru bo wolę grzebać w tym ale do rzeczy.

 

Mój problem polega na tym że w tylnym kole "posypały" mi się kulki łożyskowe wykręciłem oś kulki powkładałem nasmarowałem i skręciłem oś i tu pojawił się problem z jedej strony oś jest za dalego wysunięta i brakuje kawałka z drugiej by założyć koło na rower mam też taki problem z tym że gdy zakręcę ośkę na maxa (to jak wiadomo nie będzie się kręciło koło) ale jak już ją poluźnię to koło strasznie lata i ósemkuje

 

 

Przepraszam że tak to napisałem ale jak już wspominałem jestem zielony od niedawna w tym się bawię

 

 

AA no tak bym zapomniał kasete mam 7 rzędową

  • Mod Team
Napisano

Z twojego opisu wynika kilka rzeczy:

 

- wkładasz oś nie ta stroną co była, nie pochodzi z tego koła lub ktoś ci na złość przesuną konusa, nic nie szkodzi możesz sobie ustawić tam gdzie ma być

- stan łożysk jest raczej już opłakany i piasta najprawdopodobniej kwalifikuje sie do wymiany.

- ewentualnie łożyska ( chodzi o same miski) sa ok ale oś trzeba wymienić, konusy i kontry.

 

pokaż w miarę dobre i ostre zdjęcia tego wynalazku a będzie można to ocenić.

Napisano

2i regulaminu

 

Wkładam dobrą stroną co do konusu to być może mam młodszego brata na jutro dostarczę ładne foto jak to wygląda koło ma już swoje lata dawno tam było nie zaglądane

 

A jeszcze takie pytanko jak wyjąć te łożyska z obydwu stron? generalnie to chodzi mi o łożysko ze strony kasety :)

Napisano

Dla pewności zapytam. Kontrujesz konusy, czy po prostu skręcasz wszystko do kupy? Pytam, bo jak robiłem w serwisie, raz przyszedł chłopak,i powiedział że ma luzy na tylnym kole. Jakiś czas wcześniej kupił ośkę i zakładał we własnym zakresie, a że nie miał kluczy odpowiednio płaskich do kontrowania, to poskręcał palcami. Objechał Częstochowę na tak złożonym kole, z Chrzanowa to ponad 200km w dwie strony.Co do kulek od strony zębatek. Najlepiej byłoby ściągnąć kasetę(w zasadzie przypuszczam, że to będzie wolnobieg). Wtedy będzie lepszy dostęp do kulek. Bez ściągania może być problem.

Napisano

2i regulaminu

 

Tak jak już pisałem jestem zielony jeśli w kontrowaniu konusu chodzi o to że konus skręcam wraz z 2 tam śrubą (nie tą co trzyma koło przy ramie) to nie myślałem o tym bo bez problemu rozkręciłem koło palcami klucze mam odpowiednie gdyż mój dziadek zawsze coś naprawiał w rowerach :)

Napisano

Tak, konus trzeba skręcić z tą nakrętką. Najlepiej sobie skontrować od strony wolnobiegu, tak, żeby zostawić miejsce na założenie koła do ramy i przykręcenie go śrubą, założyć i nasmarować kulki, włożyć ośkę do piasty, założyć kulki z drugiej strony i skontrować tak, żeby koło chodziło w miarę lekko i bez luzów. Jeśli łożysko jest za bardzo uszkodzone, to nie będzie to możliwe do wykonania. Ośka po złożeniu na pewno nie będzie chodzić idealnie płynnie, ale tym się nie ma co przejmować, byle nie stawiała za dużego oporu.

Napisano

2i regulaminu

 

 

Aha dzięki za pomoc jutro dam zdjęcia jak to wygląda myślę że rozsądnie będzie wymienić łożyska, oś itp.

Napisano

Przepraszam że post pod postem.

 

Tak jak obiecałem daje zdjęcia jak to wygląda (przepraszam za jakość ale robiłem telefonem bo braciszek zabrał gdzieś aparat :/)

 

Po wyczyszczeniu okazało się że oś jest popękana w wielu miejscach i ma w jednym miescu ogromny ubytek gwintu.

Sądzę że chyba trzeba wymienić łożyska oś itp.

 

zdjcie-0001nwsrc.jpg zdjcie-0002ulsyz.jpg zdjcie-0003v2sky.jpg zdjcie-0004b9s0w.jpg zdjcie-0005nmsa0.jpg zdjcie-0006gpsjc.jpg zdjcie-0007uuso2.jpg zdjcie-0008wfsr2.jpg zdjcie-0009fgsk3.jpg

  • Mod Team
Napisano

Po pierwsze zaglądnij do regulaminu, po drugie umyj że to ...

 

wolnobieg mozna by wymienić lae nie koniecznie. oś wygląda na ok. Odkręć wolnobieg a dostaniesz sie do kulek. wymyj wszystko w benzynie, rozpuszczalniku czy czym tam chcesz tylko nie w wodzie. wytrzyj do sucha miski w piaście. jeżeli wyglądają ładnie to nałóż smaru i złóż do kupy jak nie to niestety do wymiany i to naj prędzej całe koło.

 

kulki wymieniasz tylko jeżeli te są złe, wyszczerbione czy zdeformowane. podobnie z konusami.

Napisano

 

oś wygląda na ok.

 

Wygląda ale do wymiany jak już mówiłem jest bardzo popękana i ma wyszczerbiony gwint.

 

 

jak nie to niestety do wymiany i to naj prędzej całe koło.

 

kulki wymieniasz tylko jeżeli te są złe, wyszczerbione czy zdeformowane. podobnie z konusami.

 

Konusy są ok kulki nowe i tak już miałem to wymienię. Co do koła to czy na pewno całe koło nie lepiej piaste samą wiem że ciężko będzie mi zaplec od nowa szprychy bo jestem żółtodziobem w tych tematach :|

Napisano

Zapleść piastę to nie problem. Zaplatasz podpatrując jak jest zaplecione przednie koło. Problem może być z wycentrowaniem tego. Da się to zrobić za pomocą klocków hamulcowych, ale to z biciem na boki. Bicie góra-dół już ciężej zniwelować. Najlepiej jest to zrobić na centrownicy. Jednak zanim się zdecydujesz na kupno piasty, porównaj jej cenę z ceną nowego koła. Może szkoda zachodu.

Napisano

Jednak zanim się zdecydujesz na kupno piasty, porównaj jej cenę z ceną nowego koła. Może szkoda zachodu.

Dzięki za pomoc popatrzę na ceny co będzie lepiej wychodziło co do centorowania to nie słyszałem o tym żeby za pomocą klocków to zrobić ale mniejsza o to.

 

Jeszcze raz dziękuję można zamknąć :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...