Skocz do zawartości

[obręcz] nawiercanie otworów na nyple w obręczy Gipiemme 28" 16otw.


cezarider

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Kupiłem w atrakcyjnej cenie obręcz Gipiemme Tecno 416 28", niestety nieco skrzywioną. Obręcz ma wysoki stożek i 16 otworów na szprychy, chcę złożyć na niej koło do ostrego koła na piaście Miche Primato Pista z 32 otworami. I tutaj pojawia się problem: zapleść piastę wkładając szprychy w co 2 dziurkę kołnierza, czy wywiercić 16 dodatkowych otworów w obręczy, żeby zwiększyć ich ilość do 32? Obręcz ma wysoki stożek, piasta wysokie kołnierze, jednak mam obawy, że 16 szprych w tylnym kole to za mało. A więc skłaniam się ku wierceniu, ale tutaj pojawia się kolejny problem, a mianowicie jeden otwór wypadłby w miejscu otworu na wentyl, a drugi w miejscu spojenia obręczy. Dlatego te dwa otwory musiałyby być nieco przesunięte, nie wypadłyby idealnie w połowie odległości między sąsiednimi szprychami (przesunięcie o ok. 1cm). Czy miałoby to jakiś negatywny wpływ na koło?

Postarałem się zilustrować na obrazku w załączniku o co konkretnie mi chodzi, otwory na nyple czarnych szprych wypadają idealnie po środku pomiędzy sąsiednimi szprychami, zaś otwory na nyple od czerwonych szprych byłyby przesunięte.

Co o tym sądzicie? Nawiercać czy zaplatać na 16 szprychach?

post-161425-0-04446900-1360764534_thumb.jpg

Napisano

ta obręcz wazy jakoś rewelacyjnie mało? wyrwałeś ja bardzo tanio? na mój gust to nie opłaca się tak kombinować. wiercone krzywo będą wyglądały kiepsko, wiercone prosto trochę lepiej, ale to nadal tylko wiercone, 16 szprych na tył to zdecydowanie za mało, także odpada. mam na przodzie i jest miękko, na tył bym się nie odważył.

Napisano

Wyrwane tanio, ile ważą same obręcze- nie wiem, przednie koło waży 860g. Czyli lepiej będzie nawiercić, zawsze to większa wytrzymałość obręczy i łatwiej będzie centrować. To przesunięcie będzie miało aż taki negatywny wpływ na piastę?

Napisano

Nie ma co się oszukiwać ta piasta nie została zaprojektowana na 32 szprych. Pod obciążeniem może po prostu się rozsypać. To nie jeden więcej otwór, a po 8 z każdej strony. Ubytek materiału znaczny, a wytrzymałość się zmniejszy. Wszystko fajnie można się pobawić w celach poznawczych, ale jeśli chcesz tego używać na co dzień po drogach. Ja bym dał spokój. Zdrowie nie ma ceny.

Napisano

Chwila, chwila, piasta ma 32 otwory, to obręcz ma 16 otworów i to obręcz mam zamiar rozwiercić. A nawiercenie w obręczy dodatkowych 16 otworów na nyple to relatywnie mała strata materiału. Tym bym się nie przejmował, tylko tym, że 2 otwory nie wypadną symetrycznie.

Napisano

Właśnie ogarnąłem, że w razie czego uda się w otwór wentyla wsadzić nypel z podkładką i będzie się trzymał (w tych obręczach każdy nypel ma podkładkę, w ogóle to nyple są ukryte w środku obręczy), a spojenie nie jest idealnie w środkowej odległości pomiędzy sąsiednimi szprychami, także uda się zrobić dziurkę z odchyleniem max +/-2mm od środka. Oryginalnie kółka są zaplecione na piastach Aero, ale na Miche nie da rady ich zamontować, bo szprychy są zbyt szerokie żeby przeszły przez oczka piasty. Ważę ok. 70kg, jeżdżę amatorsko. Wiercić czy nie wiercić?

Napisano

to jak już chcesz przenosić wentyl, to możesz zrobić np. na 24 otwory, wiercąc tylko 8 (w co drugim miejscu, w którym chciałeś). Tak, żeby ominąć miejsce łączenia. nie wiem, czy zrozumiale piszę. ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...