Skocz do zawartości

[Tarczowy/Mechaniczny] Pracuje tylko jeden tłoczek?


Eastern

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Z racji, iż pogoda ostatnio w żadnym stopniu nie zachęca do rowerowania, prowadzę małe eksperymenty ze sprzętem. Własnie jednym z nich jest instalacja zacisków mechanicznych: http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-shimano-br-m416-160-140mm-zacisk-i2741481301.html

 

Z racji, iż nigdy nie mialem do czynienia z hamulcami tarczowymi mechanicznymi na pierwszy rzut oka zdziwiłem się bardzo widząc, że jeden tłoczek tylko dopycha drugi (nieruchomy), zarówno w przednim jak i tylnym zacisku - no i tutaj pojawia się pytanie - czy w takowych zaciskach jest to normalne i na tym polega ich praca? Sądząc po konstrukcji jest to bardzo prawdopodobne, lecz wolę spytać i się upewnić na 100% :)

 

Pozdrawiam!

Napisano

Dzięki wielkie, tak też podejrzewałem.

 

Ciekaw jestem ogólnej pracy i siły samych zacisków, w sumie kupiłem tylko ze względu na cenę, inaczej pewnie bym nie wziął. Jak na razie dzięki 'jednotłoczkowej' pracy miałem tylko potworny problem z prawidłowym ustawieniem tak aby tarcza się nie gięła na lewo i prawo.

Napisano

Tył daje rade spokojnie, ale przód przy mojej wadze plus tarcza 160, to był raczej spowalniacz.

Maja słabą modulacje, więc cieżko jest wyczuć, kiedy klocek zaczyna ocierać o tarcze.

Sam sie przekonasz jak pojezdzisz :icon_wink:

  • Mod Team
Napisano
na pierwszy rzut oka zdziwiłem się bardzo widząc, że jeden tłoczek tylko dopycha drugi (nieruchomy)

Niegdyś tak wyglądały nawet hydrauliki 1 tłoczkowe ;) Miałem taki egzemplarz i musze powiedzieć ze kulturą pracy, siłą, modulacją lekko kładł obecnego w maire współczesnego 2 tłoczkowca jakiego posiadam :P

 

Co do regulacji tego ustroju ja robiłem tak aby nieruchomy klocek był blisko tarczy wrecz ją lekko smyrał. To zapobiegało dzwonieniu, nie spowalniało i wprowadzało żadnych ujemnych doznań a znacząco poprawiało komfort jazdy ;)

  • Mod Team
Napisano

plus dodać należy to, że poprzez dociskanie tylko z jednej strony przez tłoczek/klocek tarcze(te średniej jakości) niestety dość szybko się zużywają. Klocek (ruchomy) nagina tarczę do nieruchomego i to jest cały minus mechaniaków.

  • Mod Team
Napisano

Najgorsza syt. jaka mi sie nasuwa na myśl w takim układzie to nie strasznie ruchomy klocek nie ruchomy :D Czyli poniekąd taki jak miałem ja. Ze względu ze moj hamulec to był prawie nastolatek ( tak tak rok produkcji 99 ) gwint sie trochę wytarł i był luźny i najzwyczajniej w świecie sie rozregulowywał sam do czasu kiedy mu tam taśmy nie napchałem :icon_cool:

 

Oczywiście dużo gorsze jest posiadanie no namea bo tam jedyne co da sie stwierdzić na 100% to kolor zacisku ... i to nie zawsze :D

Napisano

Te shimano to taka sobie okazja. Są słabe nawet po podmianie klocków na inne niż seryjne. Do tego nieruchomy klocek często nie jest ustawiony równolegle do tarczy - zacisk warto rozebrać i sprawdzić jak na gwincie jest osadzona płytka pchająca go.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...