Skocz do zawartości

[przerzutka tylnia] prośba o ocenę sytuacji(zdjecia)

kuna

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Nie wiem jak ocenić, co muszę kupić, oraz jakich narzędzi potrzebuję. Najpoważniejsza naprawa, której się podejmowałem to wymiana dętki, więc nie znam się na serwisowaniu roweru. Aktualnie jestem na wsi, do najbliższego sklepu rowerowego mam 10km, więc sam muszę naprawić swój rower.

Dolna końcówka przerzutki jakimś cudem zawadziła o szprychę w tylnym kole, zanim się zorientowałem, wygięła się o 180 stopni i połamała.

Oto zdjęcia:

rout3.jpg

O7uSG.jpg

I moje narzędzia:

VwPz9.jpg

Oto pytania:

1. Jakich narzędzi będę potrzebował by samodzielnie dokonać naprawy?

2. Jakie części prawdopodobnie będę musiał kupić? Podejrzewam, że przerzutkę i hak do przerzutki?

Jak mogę sprawdzić jaki model mam prosić sprzedawcę?

Napisano

Ja na twoim miejscu, na początku odkręciłbym przerzutke i sprawdził czy tego haka nie można wyprostować. :) Przerzutka jak widać po zdjęciach na sto procent do wymiany. Hak można bybyło chyba na imadle postukać i wyprostować, a przerzutka tak jak ww. kolega jaki budżeecik.

Napisano

1. Ten scyzoryk powinien wystarczyć + oczywiście rozkuwacz do łańcucha

w sumie jak w dodatkowe koszty nie chcesz wchodzić to obejdzie się bez rozkuwacza, wystarczy odkręcić kółka przerzutki.

Napisano

1. Ten scyzoryk powinien wystarczyć + oczywiście rozkuwacz do łańcucha

2. Jaki masz budżet na przerzutkę ?

Rozkuwasz na szczęście mam. Co do budżetu, to nie wiem jaki może być, kilka stówek by się znalazło. Istotniejszym ograniczeniem jest czas, nie mogę nic kupić wysyłkowo, bo w sobotę muszę dojechać rowerem do dworca PKS. A nawet jak bym jutro coś kurierem zamówił, to prawdopodobnie doszło by w poniedziałek.Tak więc muszę się ograniczyć do tego co będą mieli w sklepie rowerowym.

Napisano