Skocz do zawartości

[Leciwe MTB] renowacja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Jako nowy użytkownik z góry przepraszam za ewentualne niejasności w moich wypowiedziach.

Zbliżają się zimowe długie wieczory i postanowiłem znaleźć sobie zajęcie, które połączy przyjemne z pożytecznym.

Po złapaniu rowerowego bakcyla, chciałem zarazić nim żonę, a w tym celu zakupić jej rower MTB. I tu napotkałem problem. Jaśnie Małżonka stwierdziła, iż ma sentyment do swojego starego roweru i nie życzy sobie abym kupował jej nowy.

Wpadłem więc na pomysł aby odnowić jej sentymentalna maszynę, ale zanim się do tego zabiorę chciałem zapytać o opinię fachowców.

Jestem świadomy, że z finansowego punktu widzenia nie bardzo mi się to opłaca, ale czego sie nie robi dla żony :-)

I teraz pytanie. Czy na rowerze marki Thunderbird takim jak w linku poniżej uda mi się w kwocie 400-500 złotych stworzyć pojazd którym małżonka będzie mogła normalnie się poruszać po asfalcie i leśnych ścieżkach?

http://xarchiwum.pl/...1614089796.html

Czy uda mi się zamontować V-brake, czy suporty obecnie dostępne na rynku będą pasowały do takiego staruszka?

Do wymiany jest suport i korba, przerzutka tył, wolnobieg i łańcuch, hamulce i klamkomanetki razem z linkami i pancerzami. Doradzicie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Renowacja tego sprzętu jest prosta i nie powinna kosztować więcej niż 200pln.

 

Aby małźonka była zadowolona w 100% należy:

 

- możliwie ułatwić jazdę - wymiana opon np na Schwalbe Delta Cruiser , przesmarowanie piast, wymiana środka

suportu na na maszynach ( np NECO )

- możliwie poprawić komfort - wymiana siodła - chwytów - amortyzowana sztyca podsiodłowa

 

Kupując odpowiednie częście przez allegro lub e-sklepy zaoszczędzisz kasy.

 

Jedyne rzeczy jakie powinien zrobić serwis to : wymiana suportu, serwis piast.

 

Zapomniałem:

- v-brake podejdą bez problemów

- klamkomanetki polecam ST-EF50

- wolnobieg TZ-21 7rzędów Shimano

- łańcuch kmc lub shimano

- linki masz w komplecie z klamkomanetkami

- linki hamulca nowe polecam promax

- korba Shimano M-171 lub 131

 

 

 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez gabriel86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

Dwa miesiące temu zmieniłem w rowerze koła na joytechy i opony na kellys cobra.

Korbę wypatrzyłem dokładnie taka jak podałeś natomiast zastanawiam się nad manetkami i hamulcami jak w linku.http://allegro.pl/ko...2596499782.html. Myslicie że będzie to jakoś rozsądnie działało? Zastanawia mnie tylko czy znajdę jakąś przerzutkę na tył i wolnobieg na 6 przełożeń? Jest coś rozsądnego? Czy lepiej przesiąść się na 7?

Edytowane przez Puklus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

 

Manetki z link'u to revo shift, obrotowe, charakteryzują się średnią precyzją.

 

W zbliżonej cenie są dostępne ST-EF50 lub Allegro

 

Do tego hamulce v-brake shimano acera/altus lub avid http://allegro.pl/ha...2614838936.html

 

Przerzutkę na tył polecam Allegro

 

moim zdaniem lepsza od Tourney'a , lub Allegro

 

( mega prosty i nieśmiertelny rozrzutnik )

 

 

Wolniebiegi tylko Shimano : TZ-21 ( 7 ) lub to samo na 6 TZ-20

 

Zrób sobie porównanie zestawu na 7 i 6 ( łańcuch, wolnobieg, manetki ) i zobacz co tańsze... różnicy większej brak.

Edytowane przez Puklus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

Tak planowałem 300-350 jeśli same napędy albo koło 500 PLN jeśli będzie wykonalne dołożenie amorka i kierownicy? Co o tym myślicie? Czy do takiej starej ramy da się dołożyć amortyzator czy średnice i długości się pogryzą?

Edytowane przez Puklus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tp chyba zalezy od tego do czego ow rower mialby byc przeznaczony. Jesli amortyzator to moze raczej podsiodlowy. Wplynie to na komfort jazdy, a tradycyjnego pewnie i tak nie wykorzystasz. Poza tym moze siodelko. Mysle, ze zamiast koncentrowac sie na modernizacji napedu postaw na komfort. Czasem fajne bajery dodajace odrobine uroku mozna nawet znalezc za grosze w marketach. Na poczatek ocen moze w jakim stanie jest obecny naped/przerzutki/manetki, etc, a potem zastanow sie co rzeczywiscie wymaga wymiany. Jesli obecnie jezdzi sie jej na nim dobrze, to po co zmieniac przelozenia. Czasami wymiana samej tylko kasety lub korby moze znaczaco wplynac na sposob jazdy (np. MegaRange dla typowo gorzystych miasteczek z ogromna iloscia podjazdow, zjazdow i pagorkow). Ocen stan elementow tocznych. Zaloze sie, ze w srodku jest wklad suportowy tradycyjny, a przydalby sie pakiet. Przelozenia, klamki, manetki, v-brake'i. Zastanow sie, czy jest jej to naprawdę potrzebne. Moze nie tedy droga ;-)

 

Jesli chodzi o opony. Schwalbe... Moze od razu Smart Sam albo Racing Bob (ew. Michelin Wildgripper). Czy zwyczajne kendowskie Semi-Slicki nie wystarcza?

 

Pozdrawiam, M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii wymiany amora to na razie jest tylko koncepcja. Sam muszę rozważyć czy jest to potrzebne.

Opony tak jak pisałem zostały niedawno wymienione na Kellys Cobra.

Jeśli chodzi o modernizację napędu to na pierwszy ogień pójdą suport i korba. Suport jest stary i ma luzy, a korba pogięte blaty. Łańcuch i wolnobieg też muszą pójść do wymiany bo gołym okiem widać ich fatalny stan. Co do manetek i przerzutki chcę zmienić na coś z indeksowaną zmianą bo aktualne ciąganie po 1 mm żeby ustawić je tak aby nic nie tarło strasznie mnie irytuje :verymad:

Obecnie jestem na etapie zbierania informacji i zakupu pierwszych części. Na początku października chce rozebrać rower i zabrać się za odmalowanie, a później składać go już na zakupionych podzespołach.

Ciekawi mnie jeszcze na ile nowe klamki poprawią pracę hamulców na cantileverach i czy ewentualnie warto zainwestować w V-ki czy raczej zmienić klocki i sobie darować wydatki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe klamki , w klamkomanetkach są przystosowane pod V, ale... z praktyki wiem że będą idealnie współgrać

z canti. Nowe klocki w canti + dokładne czyszczenie obręczy rozpuchem = dobra siła hamowania.

 

Miałem swego czasu zestaw: klamki pod V deore + oldschoolowe canti LX i blokowało koło bez problemu.

 

 

Amor w tym rowerze to pomyłka... bardzo ciężko o dobry widelec pod 28" i sterówkę 1" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za pomyłkę. W opisie roweru jest napisane że ma koła 28" natomiast pojazd mojej żony jest niemalże identyczny ale na kołach 26".

Amortyzator nie jest konieczny.

Dwa pytania. 1. Jak dobrać suport i korbę?Czy mufa w rowerze sprzed kilkunastu lat pasuje pod nowe komplety?

2. Czy znajdę coś z przerzutek np. alivio montowane na śrubę a nie na hak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

 

Ad1 - korba powinna mieć na największym blacie tyle zębów ile poprzednia i oczywiście pod kwadrat ( najniższy koszt )

 

- z doborem suportu wiążą się dwa tematy: a) długość osi suportu B) standard misek

Wydaje mi się że w Twoim rowerze może być to suport włoski... ale to kwestia zmierzenia. Oś dobierz może mieć +/- 5mm do starej ( linia łańcucha musi być zachowana ).

 

Ad2 - nie, obecnie jedynie tourney ( tx-50/tx-51 ) jest robiony pod śrubę, zawsze możesz kupić odpowiedni adapter :)

W sklepie, w którym pracuję taki adapter kosztuje 5pln

Edytowane przez Puklus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odświeżam temat.

Znalazłem aukcje z używanym przodem, który mógłbym domontować do roweru żony.

http://allegro.pl/kompletny-przod-mtb-bardzo-lekki-polecam-i2637484519.html

Tylko pytanie jak mam zmierzyć czy średnica będzie pasowała?

Gość który wystawia przedmiot twierdzi, że średnica rury sterowej to 28mm, a jak mierzę grubość rury wychodzącej z główki roweru żony wychodzi mi 22 mm. To możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odświeżam temat ;-)

 

Leciwa rama została wypiaskowana, zagruntowana i pomalowana w blacharni ASO Opla:-) Kolor zatem też oplowski - perła z Insigni: dark mahogany :-)

Po zakupieniu części od forumowiczów oraz kilku nowych zabieram się za montaż i tu kilka problemów :-( Rama jest stara więc tylny napęd montowany na śrubę, a ja naiwny chciałem założyć Alivio :-( Jak dokbrać hak? Czy jeśli dodam fotki coś doradzicie?

Drugi klops to fakt, że uparłem się na montaż jakiegoś taniego amora... Wiem, że to mało rozsądne, ale tak mnie naszło :-B Czt stary suntour typu http://allegro.pl/z-regulacja-26-suntour-cr-880-z-gwintem-na-1-oka-i2922344267.html nie popapra mi geo?

 

Będę wdzięczny za wszelkie opinie...

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie rowerowym bez najmniejszego porblemu sprzedadzą ci pasujący hak. Powinien wyglądać tak: http://k2rowery.sklep.pl/images/fotos/czesci/ramy/haki/hak_001.jpg

Zamontowałem taki do starego roweru i bez problemu współpracował z przerzutką SRAM 3.0. Tego amortyzatora ci nie polecę, bo to w zasadzie atrapa. Lepiej chyba kupić sztywny widelec i do tego dobre chwyty. W ten sposób oszczędzisz pieniądze, odchudzisz rower, a komfort jazdy pozostanie ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie,

 

Po raz kolejny odgrzewam temat.

Powoli zbliżam się ku końcowi i oczywiście nie może obyć się bez problemów.

Przednia przerzutka jaką kupiłem ma za szeroką obejmę natomiast stara jeszcze by pojeździła ale obsługiwała wcześniej korbę z największym blatem 50T a teraz mam założoną 42T. Czy jest szansa żeby to razem działało czy lepiej kupić przerzutkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To jeszcze zależy, co to za przerzutka. Bo jak warta jest ok 20 zł to nie opłaca sie kupować adapteru, chyba ze taki jak na linku powyżej znajdziesz u siebie w okolicy. Ale można sobie samemu takie coś zrobić. Ja kiedyś robiłem adapter z 27 na 34 ... i działało :D , Choć motriemu w niewyjaśnionych okolicznościach przerzutka taka (czyt. z domowym adapterem) się uślizgnęła z ramy podczas maratonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję jeszcze podpowiedzi w kwestii rury sterowej. Jak już pisałem kupiłem amortyzator z rurą sterową 1" gwintowaną, ale za długą. Chciałem ją przyciąć ale jaśnie małżonka po jeździe próbnej stwierdziła, że na takiej wysokości ma zostać bo jest jej wygodnie. i Teraz problem co podłożyć na gwint pod nakrętkę kontrującą żeby działało i wyglądało też do ludzi. Kierownica nie jest ahead tylko head.

Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyciąć i dać dłuższy (wyższy) wspornik, albo zostawić jak jest jak nie ma problemów mechanicznych (u siebie musiałem dać nakrętkę do stoczenia, bo się blokowała na górnej krawędzi rury). Pytanie ile ta rura wystaje znad sterów.

Dla wyglądu można by oszlifować z gwintu i pomalować lub tylko pomalować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję jeszcze podpowiedzi w kwestii rury sterowej. Jak już pisałem kupiłem amortyzator z rurą sterową 1" gwintowaną, ale za długą... ...co podłożyć na gwint pod nakrętkę kontrującą żeby działało i wyglądało też do ludzi. Kierownica nie jest ahead tylko head.

Ma ktoś jakiś pomysł?

 

Zależy jaki dystans - może...

 

$(KGrHqN,!rMFB6r4miIcBQrD!BNTz!~~60_12.JPG

 

 

Aluminum Headset Stem Spacer Kit 5 5 10 20mm 1" Silver | eBay

 

...tylko że to i tak nie za bardzo "pod nakrętkę kontrującą" bo wtedy taka nakrętka przestaje być kontrująca.

 

Może zastosowanie dodatkowej nakrętki do powyższych tulejek, lub może... jakiś fajny grip piankowy założyć???

 

gripy_trialtech.jpg

Edytowane przez dziobolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...