Skocz do zawartości

[Napęd] nie mogę ustawić przerzutek, łańcuch spada.


What

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Miałem stary rower z uszkodzonym tylnym kołem (miska zajechana, koło miało potworne bicie). Więc wczoraj skoczyłem do Kuguara. Kupiłem koło nowe, składane przez kolesi z komisu (mili panowie), koło nie miało nawet 1mm bicia. Więc zacząłem montować rower. Tylko pojawił się problem. Dałem z przodu na środkową tarcze, i zacząłem regulować tył, jednak kiedy wrzuciłem z tył 1 i pojawił się problem. Po zakręceniu korbą łańcuch spadł z przodu na 1. Myślałem że mie sz*ag trafi. Zacząłem oglądać cały napęd i zobaczyłem że korba jest krzywa. Po spojrzeniu na tył zobaczyłem że wolnobieg jest krzywo i pływa.

 

Aby to jakoś uporządkować postanowiłem ponumerować.

1. Korba ma z 3/5mm bicia, chyba z takim biciem nie da się nic zrobić?

2. Dlaczego na nowym kole wolnobieg dalej pływa?

3. Mogę kupić nową korbę, właśnie targuję się z kolegą.

4. Zobaczyłem że w ustawieniu 2 przód i 1 tył łańcuch ma spory kąt. Ale na dobrych zębach powinno go utrzymać?

5. Wolnobieg jest 1cm, od ramy. jakby odciął 0.5cm rurki by pomogło?

6. Mój kolega (o którym wspomniałem) ma masę nowych części. Mógłbym u niego kupić nowe przerzutki Shimano deore 3 i 7, nowe manetki 3 i 7 (te obrotowe), nową korbę, nowy łańcuch i wolnobieg 7 już na allegro.pl. Ale czy mój rower orginalnie 3 i 5 przyjął by nowy osprzęt?

7. Dodałbym bym film jak bije wolnobieg, ale wczoraj o 11 moja siostra wzięła aparat na wakacje.

Napisano

1.Tragedii z tym biciem korby nie masz, ale te 0,5 cm to już troszkę jest.

2.Pływa tzn. ?

3.Jaką, za ile, jaki stan ząbków na koronkach ? Ja nie jestem zwolennikiem tego typy zakupów.

4.Tak.

5. Wytłumacz mi to bo nie ogarniam motywu.

6.Przyjąć by przyjął tylko, że byś musiał wymienić calutki napęd.

7.No bardzo by to pomogło jak byś dał.

 

Mów kaseta na wolnobieg bo to po mojemu. :D

Napisano

Postanowiłem że wymienię koło bo napęd wyglądał na zdrowy, ale z przodu spada łańcuch a z tył zobaczyłem że przeskakuje. Mógłbym zrobić zdjęcia, ale k550i, więc jakość nie będzie najlepsza.

 

1. Czyli jeśli by zęby były zdrowe, to bicie korby nie powinno by zwalać łańcucha? Ale jak się przyglądałem łańcuchowi to wgląda to tak że na korbie zęby wchodzą w łańcuch, ale w pewnym momencie jeden staje na krawędzi łańcucha, a następne już nie wchodzą i łańcuch spada na 1.

2. Nie jest równo z osią, tak jakby był przechylony w jedną stronę i podczas pedałowania łazi .

3. Ojciec mojego kolegi pracuje w firmie rowerów we Włoszech. Przywiózł tą korbę, stan nowy, czyli zero zużycia. Nie pamiętam co pisało na korbie, ani nie sprawdzałem ilości zębów. To ważne?

4. To znaczy że korba jest bardziej na lewo (jak stoję z tył), a wolnobieg na prawo, i łańcuch idzie pod kątem.

 

Jednak z wolnobiegiem się myliłem. Jest w dobrym stanie (wszystkie zęby szerokie na 4/5mm, wysokie, tylko jeden w połowie złamany). Przeskakuje łańcuch z tył dlatego że posłuchałem kolegi i skułem łańcuch gwoździem. Nie zgina się i nie dopasowuje do wolnobiegu, dlatego systematycznie przeskakuje. Skoczę jutro do Kuguara i kupię opone na przód i spinkę do łańcucha. Nie wiem czy te dwa ogniwa zaklinowane w jednej pozycji mogą powodować spadanie łańcucha z przodu.

 

I tu co lepsze, no może wiadomo co lepsze, ale czy wszystko zadziała.

1. Prostowanie blatów + spinka do łańcucha

2. Nowa korba + nowy łańcuch + nowy wolnobieg

Napisano

1. Zbyt dużego bicia tam nie ma więc jak masz zdrowe ząbki to luzik. Moze akurat ten jeden jest strzelony lekko w lewo i Ci spad przez to.

2.A masz tam bębenek czy po prostu masz nakręcanie na piastę ?

3.Nie to nie jest ważne, ale jak dla mnie to najlepsze są 48x38x28

4.Tak jak mówiłem jak masz zdrową kasetę i dobry łańcuch do tego to utrzyma spokojnie. Jakbyś mi podał nazwę kasety i łańcucha. I czy były kupowane jako komplet ?

 

No cóż. Możesz najpierw spróbować z tym prostowaniem. Ale to raczej nie zda egzaminu. A spinka na nic nie wpływa jest to po prostu część łańcuch i ja też tak latam.

 

Jakie masz fundusze na to ??? Doradzę co mógł byś kupić.

Napisano

No na razie, będę starał się ograniczać koszty, bo w portfelu mam 150, ale przez wakacje pracuje dorywczo i mam już kilka dych zaległych. Tyle to bu tylko starczyło na dobrą korbę i łańcuch. Miałem w planach teraz doprowadzić go do używalności i za rok rozpocząć tuning. To znaczy na pierwszy ogień amorek XCM bodajże, zmiana oczywiście z klasycznych na a-head. Następnie zmiana kuł i hydraulika z przodu. No i o napędzie nie myślałem. Mogę po południu podać nazwy wszystkich części, ale wiem że łańcuch NO-NAME.

 

A no i jeszcze jedno, kierownica, stery, rura pod siodełkiem są pozdzierane. Zastanawiałem się na szlifowaniem, szpachlą i czym malować?

Napisano

No to o te zdjęcia bym jeszcze prosił cz ta pływającą kasetą.

Nazwy tych części i ile kosztują.

I najlepiej malować proszkowo :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...