Skocz do zawartości

[Amortyzator-przedni] Jak zmierzyć, średnice rury sterowej ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Jestem nowym użytkownikiem tego forum, ponieważ chciałem zadać dręczące mnie pytanie. :D

Czy, wymieniając widelec, mogę założyć z góry, że średnica rury sterowej wynosi 1 1/8", czy też może się zdarzyć, że to 1"? Jak to sprawdzić? Zmierzyć? Dodam też ze mam rower Giant yukon aluxx 6000 i postanowiłem zmienic w nim amortyzator, (Suntourn) ponieważ nie wystarcza mi on do mojego stylu jazdy (80mm skoku). Rower jest z roku 2010. Rozmiar ramy 16.5

 

Zeby nie zakładać nowego tematu. Jak będę wymieniał ten amor to zamierzam na jakiegos sprintera tak z 120mm. I czy mi sie on zmieści ? czy nie zepsuje tak tej geometrii ramy. Jak na razie to nie mam zabardzo kasy na nowe stery , rame itp.

Napisano

Możesz mieć nawet 1 1/2" czy 1 1/4". Choć to drugie niespecjalnie w rowerach górskich, mniejsza. Zmierzysz nawet i linijką, a najwygodniejsza jest i tak suwmiarka.

 

Widelec o skoku 120mm do ramy zaprojektowanej pod 80mm to nieporozumienie.

Napisano

A czy 100mm by mi sie zmieściło ?? Jak już mówiłem, gdy jade po ostrych zjazdach to poprostu te amory sie zbijają. Gdybym zainstalował amor 100mm powietrzny ?

Napisano

Dobijać amortyzator możesz z trzech powodów:

1. rzeczywiście ostro jeździsz

2. sporo ważysz

3. widelec pracuje niepełnym skokiem (zamiast 80mm masz rzeczywiście np. 50 czy 60mm).

A gdyby to wszystko połączyć, wychodzi masakryczna mieszanka. Tym bardziej, że w tych rowerach były Suntoury M2000 czy XCT chyba? One jedynie udają prawdziwy amortyzator.

 

 

100mm spoko, na pewno zrobi mniej szkód.Tylko co ma do tego typ sprężyny? Czy tam będzie powietrze, czy sprężyna stalowa, nie ma to żadnego znaczenia. Byleby tylko SAG był dobrze ustawiony.

Napisano

Ważyć to waże 60kg wiec to nie jest az tak bardzo duzo ( tak myśle :P ). Na amorku nie ma zadnych blokad na skok ( albo ich nie zauważam :o) wiec pozostaje ta 1 opcja. Zjeżdzam z gór świętokrzyskich, a one czasami lubią zaskoczyć wysokimi wybiciami w góre lub ostrymi pełnymi korzeni zjazdami. :). Wracając do tego amorku to da sie ustawić miękkość spręzyny stalowej ?? , bo mi sie wydaje ze raczej nie. :whistling: A w powietrznych to czytałem pare tematów ze ustawiasz pod swoją wage, styl jazdy jaki preferujesz. :thumbsup:

Napisano

Regulacja "miękkości" w tanich widelcach jest praktycznie niemożliwa. Dobre sprężynowe amortyzatory mają działające regulatory naprężenia wstępnego umożliwiające regulację SAGu. Oczywiście w pewnych granicach, jeśli sprężyna jest za miękka lub za twarda mimo skrajnych ustawień regulatora, potrzebna jest po prostu inna. I tyle. To, jakie medium jest ściskane, nie ma żadnego znaczenia.

Napisano

Hmm... W rowerze posiadam xct v2 suntour wiec raczej tej regulacji tu nie znajde, dlatego postanawiam kupić coś w miare lepszego i nie wiem co kupić sprintera czy epicon'a ? (są to oba amortyzatory powietrzne). Sprintery widziałem na allegro nowe za 550zl no a epicon'y w dośc podobnej cenie 580-600zł. Moje v2 juz dużo przeżyły nawet zatopienie roweru po kierownik... :whistling: oczywiście przeczyściłem je tak z grubsza rozkręciłem wyjąłem golenie z widelców i wycierałem je na zewnątrz i widelce od wewnątrz (amatrskie czyszczenie :sweat: ).

Napisano

Sprintera ? Chyba Spinnera tak ? Jeśli tak to jaki model, Aeris czy Reason, jak Aeris to ok, mam i pracuje bardzo fajnie, jak weźmiesz Epicona to też dobrze zrobisz, bo mają dobre opinie.

Napisano

No tak spinnera :) sorki :P Tak właśnie rozważam między tymi dwoma firmami no bo epicon jest z serii suntour a jak na razie ta ,,firma'' mnie do siebie zraziła. No a sprinner to całkiem inna przygoda :P:P Jeżeli spinner to Aernis. :thumbsup: Epicony jak na swoją firme są w dość ..jak dla mnie'' wysokiej cenie. Chyba zdecyduje sie na te spinnery. najwyzej jak mi sie nie spodobają to je zamienie na jakieś inne :). Jeszcze jedno pytanie czym ustawiać twardość amortyzatora powietrznego pompką ?? czy trzeba mieć jakieś specjalnie urządzenie?? i gdzie sie to pompuje ??

Napisano

Epicon to kompletnie inna bajka niż XCT. A cena jest jak najbardziej uzasadniona.

 

SAG ustawiasz pompką, ale musi być przeznaczona stricte do amortyzatorów.

Napisano

OK dzięki za odpowiedzi :). Poczytam jeszcze na temat tych 2 amoków. I zdecyduje sie na najlepsze :laugh: .

 

Pozdrawiam. Xperios :thumbsup::thanks:

Napisano

Niepotrzebnie się zraziłeś do suntoura, bo praktycznie każdy spręzynowiec będzie działać tak jak sprężynowiec, epicon to bardzo dobry wybór pod warunkiem że masz tarczówki. Epicony z piwotami co prawda są, ale tylko starsze roczniki (które niekoniecznie działają tak samo jak nowsze) i nie są zbyt opłacalne.

Napisano

w lewej goleni pod takim kapselkiem masz zawór i pompkę musiz mieć wysokociśnieniową bo w amortyzator musiasz dać przynajmniej 8 barów jestem szczęśliwym posiadaczem Epicona RLD i bym ci go polecał nie wiem jak Spinner

Napisano
nie wiem jak Spinner

Ja cisnę od jakiegoś czasu na reasonie i powiem że chyba daje radę, mówię chyba dlatego że to mój pierwszy lepszy amor powietrzny.

Napisano

Ja także mogę polecić epicona, bardzo ładnie pracuje, jest lekki może nie jakoś wybitnie czóły ale za taką cenę jak najbardziej warto.

Dodam że kupiłęm ostatnie wersję za q-lock 15mm który jest sztywniejszy niż wersja na oś 9mm i takiego bym na twoim miejscu szukał jak lubisz poszaleć :)

Aersa ma tylko jeden znajomy i sobie chwali ale to tylko jeden jakiego znam reszta śmiga na epiconach lub rebie no ale ta już o 200-300zł droższa jest(używka).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...