dawid1110 Napisano 4 Lipca 2012 Napisano 4 Lipca 2012 Witam Poszukuje jakiegos zestawu tak do 150 zlotych za suport i korbe razem. Co polecicie mi takiego w miare wytrzymalego? Aha i jeszcze pytanko. Czy przy wymianie tych czesci pasuje tez zmienic lancuch?
djdan Napisano 4 Lipca 2012 Napisano 4 Lipca 2012 Szukaj na allegro jakichś licytacji korb ze zintegrowaną osią suportu. W tej cenie możesz kupić (jak ci się uda) jakąś Deorke, albo Firexa PZDR!
mklos1 Napisano 4 Lipca 2012 Napisano 4 Lipca 2012 Czy przy wymianie tych czesci pasuje tez zmienic lancuch? Wpadałoby. Zależy jak duży jest przebieg łańcucha. Jeżeli mówimy o nowym... Będzie się trudno zmieścić w 150 PLN, żeby mieć Octalink. W tej cenie Acera na kwadracie, może Alivio. Chociaż zdarzają się takie "białe kruki cenowe": http://allegro.pl/mechanizm-korbowy-korby-acera-octalink-sklep-dsr-i2446290078.html
dawid1110 Napisano 5 Lipca 2012 Autor Napisano 5 Lipca 2012 a czym sie rozni to mocowanie OctaLink a kwadrat? moje obecne przelozenie to 48x38x28 czy jak bedzie mniej zebow bede wolniej jezdzil?
szliri Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 Im mniej zębów tym mniejsza będzie kadencja, ja od siebie polecił bym deorkę pod ht warto dorzucić kilka groszy
szliri Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 Im mniej zębów tym mniejsza będzie kadencja, ja od siebie polecił bym deorkę pod ht warto dorzucić kilka groszy
afly Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 Shimano FC-M443 http://allegro.pl/korba-shimano-fc-m443-octalink-i2466202984.html + suport BB-ES25
lukas85 Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 Prawie wszyscy tu polecają korby na łożyska zewnętrzne, które owszem są sztywniejsze niż kwadrat czy octalink, ale same łożyska to jakaś porażka, nie dość, że najtańsze deore BB51 kosztują najmarniej 50 zł, to ich żywotność pozostawia wiele do życzenia. Właśnie padły mi łożyska BB70 po przejechaniu ok 1600 km, w drugim rowerze po przebiegu ok 1000 km padają już łożyska BB51. Dla kontrastu powiem, że w starej szosówce mam suport na kwadrat BB UN-54, który ma już przebieg >16500 km i nie nosi śladów zużycia, po prostu kręci się jak nowy, a dodam że rower z tym suportem kupowałem używany! Autorowi wątku odradziłbym korby typu HT, jeśli nie masz worka pieniędzy i chcesz po prostu jeździć i zapomnieć na dłuższy czas o napędzie, to lepiej kupić korbę Alivio i porządny suport na kwadrat BB-UN54 (lub BB-UN55) coś takiego: http://allegro.pl/suport-shimano-lx-bb-un55-bsa-113mm-68-od-xtrabike-i2465097709.html ew. jak się trafi, to jeszcze model wyższy Shimano XT - BB-UN74 A co do samej sztywności, jeśli autor wątku nie ściga się na maratonach, to tej lepszej sztywności nie zauważy w jeździe na co dzień, to nie są jakieś kosmiczne różnice..
dawid1110 Napisano 5 Lipca 2012 Autor Napisano 5 Lipca 2012 zazwyczaj lubie pojezdzic po jakis lasach, ale po asfalcie tez czesto jezdze
djdan Napisano 5 Lipca 2012 Napisano 5 Lipca 2012 Ja mimo wszystko proponowałbym dołożyć do tej Deore HT, bo moim zdaniem ten system jest po prostu lepszy- lżejszy, sztywniejszy, a z trwałością to jak ci się uda. Ja już jeżdżę dość długo i wszystko hula!
dawid1110 Napisano 6 Lipca 2012 Autor Napisano 6 Lipca 2012 na razie wyszlo ze i tak kasy nie bede mial stuka mi w tym okorbowaniu, moze wystarczy wymienic lozysko kulkowe czy to tez naprawi tymczasowo luzy ktore mam na korbie?
pepelito Napisano 6 Lipca 2012 Napisano 6 Lipca 2012 na razie wyszlo ze i tak kasy nie bede mial stuka mi w tym okorbowaniu, moze wystarczy wymienic lozysko kulkowe czy to tez naprawi tymczasowo luzy ktore mam na korbie? To zależy jakie masz luzy. Powinno pomóc jeśli łożysko które masz jest zajechane.
dawid1110 Napisano 6 Lipca 2012 Autor Napisano 6 Lipca 2012 To zależy jakie masz luzy. Powinno pomóc jeśli łożysko które masz jest zajechane. no jak jakie luzy prawde mowiac to nie wiem bo nie mam porownania
Mod Team Puklus Napisano 6 Lipca 2012 Mod Team Napisano 6 Lipca 2012 Jeżeli chodzi o korbe do 150zł ja od siebie polecę opcje szukaj bo mniej więcej raz dziennie pojawia sie odpowiedź w takim temacie a raz na tydzień podobny jest powielany ...
dawid1110 Napisano 7 Lipca 2012 Autor Napisano 7 Lipca 2012 no dobra ale czy kazdy suport pasuje do kazdej ramy?
Mod Team Puklus Napisano 7 Lipca 2012 Mod Team Napisano 7 Lipca 2012 Nie, ale zdecydowana wieksość ram ma mufy BSA gwint angielski z lewym i prawym gwintem. W tym standardzie dokupisz kazdy typ suportu. Są tez gwint włski ma 2 prawe gwinty i inną srednice gwintu, są suporty press fit, wciskane w mufę, bez gwintu i na pewno jeszcze kilka by sie znalazło, ciebie raczej bedzie interesowało BSA.
dawid1110 Napisano 7 Lipca 2012 Autor Napisano 7 Lipca 2012 a jak to rozpoznac jaki typ gwintu posiadam?? obecnie mam suport na kwadrat to juz cos ??
Mod Team Puklus Napisano 7 Lipca 2012 Mod Team Napisano 7 Lipca 2012 Najpewniej rozpoznać po tym jak sie go wykręca od strony zębatek masz lewy gwint w bsa czyli odkrecasz w prawo.
dawid1110 Napisano 7 Lipca 2012 Autor Napisano 7 Lipca 2012 aha czyli mam BSA:) dzieki wielkie zdecyduje sie chyba na taka korbe : http://allegro.pl/ko...2456106662.html i taki suport: http://allegro.pl/su...2465097709.html ale to moze w sierpniu na razie tylko wymienie lozyska kulkowe na nowe, bo mam straszne luzy
pepelito Napisano 7 Lipca 2012 Napisano 7 Lipca 2012 aha czyli mam BSA:) dzieki wielkie zdecyduje sie chyba na taka korbe : http://allegro.pl/ko...2456106662.html i taki suport: http://allegro.pl/su...2465097709.html ale to moze w sierpniu na razie tylko wymienie lozyska kulkowe na nowe, bo mam straszne luzy Włąsnie dziś Puklus mnie pouczył że korba Alivio M410 jest przystosowana do suportu 118mm. Natomiast M411 jest przystosowana do suportu 123mm. Więc taki jak podałeś 113mm nie nadaje się.
dawid1110 Napisano 7 Lipca 2012 Autor Napisano 7 Lipca 2012 czyli takie cos juz pasuje http://allegro.pl/su...2415021052.html no a czym sie rozni ta korba http://allegro.pl/ko...2454151868.html od tej alivio m-411 obecnie jezdze z zebatkami jeszcze od nowowsci 48/38/28 i nie chce jakos zmniejszac bo nie chce sie okrecic w czasie jazdy asfaltem gdzie moge jechac szybciej
Mod Team Puklus Napisano 7 Lipca 2012 Mod Team Napisano 7 Lipca 2012 http://allegro.pl/nowy-vp-bc-73-118-x-68-dobry-kwadrat-wys-0-hit-i2459864997.html lepszy bedzie ten. Korba nie rózni sie niczym w sumie ale skoro ma inny suport wiec ma inne odsadzenie gniazda korby. model 410 był tylko z blatem 42, m411 był tak ze z blatem 48.
dawid1110 Napisano 7 Lipca 2012 Autor Napisano 7 Lipca 2012 z blatem 48 bede mogl szybciej jechac ale z blatem 42 bede lepiej pokonywal wzniesienia dobrze rozumie?
pepelito Napisano 7 Lipca 2012 Napisano 7 Lipca 2012 z blatem 48 bede mogl szybciej jechac ale z blatem 42 bede lepiej pokonywal wzniesienia dobrze rozumie? Tak Dlatego najlepszym rozwiązaniem dla osoby lubiacej asfalt/góry/ i polne drogi była by korba 44t. 48 może być zbyt dużo. Ja mam od 3 dni 48t i jeżdzę szybciej, z tym ze najmiejszej zębatki w kasecie praktycznie nie używam.
dawid1110 Napisano 8 Lipca 2012 Autor Napisano 8 Lipca 2012 ok tylko ze klucz do sciagania korb mam, ale jak odkrecic suport od strony korby? potrzebuje tez klucz czy jest inny sposob
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.