Skocz do zawartości

[Amortyzator] rock shox pike jaki smar


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam tak jak w tytule jaki zamiennik smaru do amortyzatora . Oryginalne smary odstraszają ceną . proszę o pomoc. z góry dzięki...

 

i jeszcze jedno czy na pewno gąbki smaruje smarem w tym amorze bo tu tak pisze http://www.bike-serv...howall=&start=1 w innych amorach gąbki macza sie w oleju i zakłada bez smaru czy na pewno tu trzeba smar? proszę o odpowiedź z góry dzięki :thanks:

  • Mod Team
Napisano

Tutaj smar został uzyty tylko na uszczelki kurzowe, jak widać w tym tutorialu autor wlewa olej do goleni tak jak być powinno.

Napisano

Ja mam takie jedno pytanko podobne. Jak robi się serwis Pike z Dual Air, to do do komory powietrznej 15ml Red Rum, do prawej ileś tam oleju np Motorex i jeszcze 15W do smarowania goleni nie? No i właśnie co tutaj użyć? Też Red Rum czy coś innego?

Napisano

Czytaj ze zrozumieniem! Temat jest o serwisie amortyzatora, o smarze, a nie o pucowaniu go po jeździe.

Dobije Cie -znaczy pytajacego - bo nie widze, czy to wersja powietrze czy sprezyna.

Powietrze - oringi smarem stalym, sa ludzie co smaruja tylko olejem, sa tacy co robia "papke" z oleju i smaru.

Sprezyna - obficie po zwojach. Jaki smar, w sumie to dowolny i moze byc z litem, jesli ktos twierdzi, ze nie - zapraszam do dyskusji....

Napisano

Smary litowe w amortyzatorach ze sprzeżynami nie zgając egzaminu przez ZBYT DUŻĄ LEPKOŚĆ! - użycie go powoduje że amortyzator chodzi jak "mucha w smole". Dlatego stosuje sie smary nie zawierające litu! ZAPAMIETAĆ ZAPISAĆ NA CZOŁACH :D

Napisano

Zapisac na czole to mozna, ze bzdury pleciesz, bo nie dopisales zdania - moim zdaniem, lub wydaje mi sie....Jakos jezdzilem na sprezynowych jakies 10-16 lat testujac moze z kilkadziesiat smarow /mozliwosc z pracy / i te litowe byly najlepsze. Wystepuja w najrozniejszych lepkosciach.

Napisano

Dobra panowie, macie rację, zbyt się pośpieszyłem. Kłaniam się w pas i biję się w piersi.

 

Wracając do kwestii smaru, to podobno lit wchodzi w reakcję z magnezem, więc jako tako nie są zalecane. Pisało tak na naszym forum. Specjalistą nie jestem w tej kwestii, więc, żeby nie było, że piszę herezje - od razu zaznaczam, że "podobno" tak jest. W sumie znam kilku chemików to zapytam czy tak jest naprawdę ;)

Napisano

Waliłem do SR Duro smar łożyskowy litowy i z magnezowymi lagami nic się nie stało. Może po 10 latach zaszłaby jakaś reakcja. Ja po 2 nic nie widziałem.

Napisano

Mi się wydaje, że magnez nie może reagować z litem. Przecież to dwa metale. No chyba, że lit jest tam w postaci jakiś związków to wtedy może się wymieniać za magnez.

Napisano

Ciesze sie, ze napisales moze. Jak ktos ma ochoote, ja juz nie, na pewnym forum chemicznym ktos zadal pytanie i jest tam wybitnie wyszczegolnione w jezyku, ktorego nawet nie jestem w stanie powtorzyc, ze reaguje z czystym magnezem, ktorego w widelcu ni cholery nie ma. Ja chemikiem nie jestem, nie umiem nawet w przyblizeniu powtorzyc tego co tam w specjalistycznym jezyku przytaczajac przyklady podali, ale ogolny obraz wyszedl taki, ze nie.

W kazdym razie ani oringom, ani aluminium nie szkodzi.Moja stara Zeta /RST/ u znajomego chodzi juz grubo ponad 10 lat na smarze litowym , lagi magnezowe, czysta sprezyna i zero wzerow.

Napisano

Mam pytanko dotyczące serwisu tory sl, bo już mi się mąci w głowie.Czy na uszczelki kurzowe i ślizgi dawać olej, czy smar?Na gąbki z tego co wiem daje się olej, ale co z uszczelkami i ślizgami, na logikę to raczej olej, bo zrobi się mieszanka smaru z olejem z gąbek, ale czy na pewno mam rację?

Napisano

A jakby nie dać w ogóle smaru, jedynie obficie nasączyć gąbki olejem 15W ? Jak by to działało?

 

Mam wrażenie, że smarując obficie uszczelki motorexem BG2000 amortyzator się zamula.

  • Mod Team
Napisano

Korzystając z okazji ... Na stół na dniach pojdzie moj revelation, mam ok 100ml oleju 10w ... Czy on wystarczy (Nie chodzi mi tu o jego ilość) ?? Głownie chodzi mi o sprężynę bo tam powinien być gęstszy olej. Czy moze do sprezyny lepiej jest wlać coś innego?

 

Czytałem ze olejem 10w mozna przelecieć cąły amor. Do tłumików póki co nie będę zaglądał. Chce oczyścić uszczelki, wypłukać golenie, odświeżyć gąbki i zalać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...