Trekuu Napisano 29 Kwietnia 2012 Napisano 29 Kwietnia 2012 Witam ! Posiadam amorek Fox'a model Alps. Jak ustawić w nim prawidłowy sag i czułość? Czy komory negatywną i pozytywną ustawia się osobno, która to jest która i czy ten amortyzator takowe wg posiada . Dodam, że ważę 60 kg i jeżdżę XC. Amorek wydaje mi się za twardy, posiada ustawienia fabryczne. Jestem zielony w tym temacie więc prosiłbym o dosyć jasną odpowiedz. Pozdrawiam
Piksel Napisano 29 Kwietnia 2012 Napisano 29 Kwietnia 2012 Ten amortyzator ma tylko jedną komorę.Ustawiasz w niej ciśnienie powietrza.Jeśli uważasz, że jest za twardy spuść np. 10psi i sprawdź, jeśli mało, to dopompuj, jeśli za dużo spuszczaj dalej i tak metodą prób i błędów znajdziesz idealne ciśnienie.Po za tym możesz też regulować tłumienie powrotu, im agresywniej jeździsz tym mniejsze tłumienie powrotu powinieneś mieć ustawione.
Mod Team safian Napisano 29 Kwietnia 2012 Mod Team Napisano 29 Kwietnia 2012 Fabrycznie nabity pewnie jest na 90-100 PSI, to zdecydowanie za dużo jak dla Ciebie, powinieneś mieć pewnie ok 65 PSI. Nabij tyle, żeby mieć 20% SAGu i wtedy baw się z ciśnieniem podczas jazdy.
Mod Team durnykot Napisano 29 Kwietnia 2012 Mod Team Napisano 29 Kwietnia 2012 Zmieniając ciśnienie w komorze. Procedura jest prosta: - oring na lewej goleni dajesz maksymalnie na dół ( tak aby dotykał uszczelek) - siadasz ( najlepiej w kasku,butach, bidon itd ) - zsiadasz i mierzysz odległość między oringiem a dolną uszczelką. Jesli jest poniżej 20 % ( czyli poniżej 2 cm ) - upuszczasz powietrza Jeśli jest powyzej 25%- dopompowujesz. Sugerowany SAG to od 20% do 25%. Tyle razy o tym było....