Skocz do zawartości

[ Sag i inne ustawienia ] Jak prawidłowo ustawić amortyzator

Trekuu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam !

Posiadam amorek Fox'a model Alps. Jak ustawić w nim prawidłowy sag i czułość? Czy komory negatywną i pozytywną ustawia się osobno, która to jest która i czy ten amortyzator takowe wg posiada :D. Dodam, że ważę 60 kg i jeżdżę XC. Amorek wydaje mi się za twardy, posiada ustawienia fabryczne. Jestem zielony w tym temacie więc prosiłbym o dosyć jasną odpowiedz.

Pozdrawiam

Napisano

Ten amortyzator ma tylko jedną komorę.Ustawiasz w niej ciśnienie powietrza.Jeśli uważasz, że jest za twardy spuść np. 10psi i sprawdź, jeśli mało, to dopompuj, jeśli za dużo spuszczaj dalej i tak metodą prób i błędów znajdziesz idealne ciśnienie.Po za tym możesz też regulować tłumienie powrotu, im agresywniej jeździsz tym mniejsze tłumienie powrotu powinieneś mieć ustawione.

• Mod Team
Napisano

Fabrycznie nabity pewnie jest na 90-100 PSI, to zdecydowanie za dużo jak dla Ciebie, powinieneś mieć pewnie ok 65 PSI.

Nabij tyle, żeby mieć 20% SAGu i wtedy baw się z ciśnieniem podczas jazdy.

• Mod Team
Napisano

Zmieniając ciśnienie w komorze.

Procedura jest prosta:

- oring na lewej goleni dajesz maksymalnie na dół ( tak aby dotykał uszczelek)

- siadasz ( najlepiej w kasku,butach, bidon itd )

- zsiadasz i mierzysz odległość między oringiem a dolną uszczelką.

Jesli jest poniżej 20 % ( czyli poniżej 2 cm ) - upuszczasz powietrza

Jeśli jest powyzej 25%- dopompowujesz.

Sugerowany SAG to od 20% do 25%.

Tyle razy o tym było....

Napisano

OK, dziękuję wszystkim. Ostatnie pytanie. Może się wam wydać głupie, lub oczywiste, ale dla mnie to różnica pomiędzy wydaniem 100 zł. Mam taką pompkę : Da się nią spuścić trochę powietrza, czy lepiej kupić?

Pozdrawiam i dziękuję

Zdjęcie w prawym górnym rogu. Wybaczcie za fornę nie miałem czasu inaczej http://www.bosch-prasa.pl/informacja.php?idinformacji=121</p>

Pozdrawiam i dziękuję

• 3 tygodnie później...
Napisano