Skocz do zawartości

[ Sag i inne ustawienia ] Jak prawidłowo ustawić amortyzator


Trekuu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam !

 

Posiadam amorek Fox'a model Alps. Jak ustawić w nim prawidłowy sag i czułość? Czy komory negatywną i pozytywną ustawia się osobno, która to jest która i czy ten amortyzator takowe wg posiada :D. Dodam, że ważę 60 kg i jeżdżę XC. Amorek wydaje mi się za twardy, posiada ustawienia fabryczne. Jestem zielony w tym temacie więc prosiłbym o dosyć jasną odpowiedz.

 

Pozdrawiam

Napisano

Ten amortyzator ma tylko jedną komorę.Ustawiasz w niej ciśnienie powietrza.Jeśli uważasz, że jest za twardy spuść np. 10psi i sprawdź, jeśli mało, to dopompuj, jeśli za dużo spuszczaj dalej i tak metodą prób i błędów znajdziesz idealne ciśnienie.Po za tym możesz też regulować tłumienie powrotu, im agresywniej jeździsz tym mniejsze tłumienie powrotu powinieneś mieć ustawione.

  • Mod Team
Napisano

Fabrycznie nabity pewnie jest na 90-100 PSI, to zdecydowanie za dużo jak dla Ciebie, powinieneś mieć pewnie ok 65 PSI.

Nabij tyle, żeby mieć 20% SAGu i wtedy baw się z ciśnieniem podczas jazdy.

  • Mod Team
Napisano

Zmieniając ciśnienie w komorze.

Procedura jest prosta:

- oring na lewej goleni dajesz maksymalnie na dół ( tak aby dotykał uszczelek)

- siadasz ( najlepiej w kasku,butach, bidon itd )

- zsiadasz i mierzysz odległość między oringiem a dolną uszczelką.

Jesli jest poniżej 20 % ( czyli poniżej 2 cm ) - upuszczasz powietrza

Jeśli jest powyzej 25%- dopompowujesz.

Sugerowany SAG to od 20% do 25%.

Tyle razy o tym było....

Napisano

OK, dziękuję wszystkim. Ostatnie pytanie. Może się wam wydać głupie, lub oczywiste, ale dla mnie to różnica pomiędzy wydaniem 100 zł. Mam taką pompkę : Da się nią spuścić trochę powietrza, czy lepiej kupić?

 

 

Pozdrawiam i dziękuję

 

Zdjęcie w prawym górnym rogu. Wybaczcie za fornę nie miałem czasu inaczej http://www.bosch-prasa.pl/informacja.php?idinformacji=121</p>

Pozdrawiam i dziękuję

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Trekuu twój link nie działa, ale od razu Ci podpowiem, że chcąc się bawić ciśnieniem w amorze musisz mieć specjalną pompkę do amortyzatorów, która nie tyle że pompuje do wysokich ciśnień, ale ma też specjalny nakręcany zawór.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

OK, dziękuję wszystkim. Ostatnie pytanie. Może się wam wydać głupie, lub oczywiste, ale dla mnie to różnica pomiędzy wydaniem 100 zł. Mam taką pompkę : Da się nią spuścić trochę powietrza, czy lepiej kupić?

 

 

Pozdrawiam i dziękuję

 

Zdjęcie w prawym górnym rogu. Wybaczcie za fornę nie miałem czasu inaczej Robert Bosch Sp. z o.o. - Forum prasowe

Pozdrawiam i dziękuję

 

Ja kupiłem pompkę i powiem, że bez niej nic się nie da zrobić precyzyjnie (polecam BETO MP-035). W ułamek sekundy potrafi spaść sporo powietrza, więc nic tylko pompka z manometrem ;-)

Napisano

20% to nie za dużo? na zjazdach będzie ci się kompletnie zapadał

 

wg mnie lepiej miec 10% i szybkie tłuminie odbicia, wtedy amor naprawde działa a nie jest sflaczałym kapciem

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Zmieniając ciśnienie w komorze.

Procedura jest prosta:

- oring na lewej goleni dajesz maksymalnie na dół ( tak aby dotykał uszczelek)

- siadasz ( najlepiej w kasku,butach, bidon itd )

- zsiadasz i mierzysz odległość między oringiem a dolną uszczelką.

Jesli jest poniżej 20 % ( czyli poniżej 2 cm ) - upuszczasz powietrza

Jeśli jest powyzej 25%- dopompowujesz.

Sugerowany SAG to od 20% do 25%.

Tyle razy o tym było....

Sorry że odgrzeje, ale ja jakim ciśnieniu amora się to ustawia ?

  • Mod Team
Napisano

No bez jaj mam ci wartość w psi podać ?? każdy widelec czy damper ma inna komorę a co za tym idzie ma inne wartości ciśnienia które tez sie różnią od ramy i wagi bikera ... jak nie umiesz sobie nadmuchać tak zeby było dobrze to moze kup sobie wszystko sztywne ...

 

I poczytaj regulamin ...

Napisano

A dlaczego się pan tak unosi od razu :D myślałem że jest jakieś wstępne ustawienie psi np pod mniej więcej daną wagę do ustawienia samego sag-u.

 

Wysłane z Ace za pomocą Tapatalka

Napisano

Ano, czasem producent w instrukcji podaje przybliżone wartości ciśnień w zestawieniu tabelarycznym, dla każdego modelu widelca osobno. Rs swego czasu miał tabele na goleni dolnej z komorą powietrzną. Nie wiem jak teraz. A poważnie to ustaw to metodą "prób-błędów". Jak za duży sag to pompujesz więcej, za mały - odpuszczasz. Nie ma tutaj absolutnie żadnej filozofii i nawet dziecko sobie z tym poradzi. Czasem warto pomyśleć, a nie wklepywać co ślina na język przyniesie i oczekiwać wszystkiego po raz n-ty na tacy. Wszystko było już wałkowane setki razy..

Napisano

20% to nie za dużo? na zjazdach będzie ci się kompletnie zapadał

 

wg mnie lepiej miec 10% i szybkie tłuminie odbicia, wtedy amor naprawde działa a nie jest sflaczałym kapciem

Mniejszy SAG to fajne zbieranie kamieni i korzeni, ale gorsza przyczepność na powtarzających się dołkach. To z resztą zależy od wielu czynników - agresji jazdy, szybkości, trakcji, nachylenia, wysokości kiery, geometrii ramy, a nawet grubości opon i ciśnienia w dętkach.

Napisano

mówisz że lepiej wybiera kamienie i korzenie przy 10%, a ja słyszałem że do dh przykładowo zalecają sag nawet na 40% i ze wtedy dużo lepiej pracuje na dużych nierównościach

Napisano

Mniejszy SAG to fajne zbieranie kamieni i korzeni..[ciach]

 

Z tymi kamieniami i korzeniami to może i prawda pod warunkiem że wystają nie więcej niż 1 cm :P

Taki 5cm korzeń przy 10% sagu to raczej niezły strzał w nadgarstki :)

  • Mod Team
Napisano

W zasadzie im większy sag tym lepsza przyczepność lepszy komfort itd ... jednak w rowerze o skoku 80mm ciężko o sag 60mm ... musiałby mieć 160mm i wtedy 50% sagu i jedzie sie elegancko ... oczywiście tylko w teorii. Od siebie dodam ze u mnie sag na damperze poniżej 35% nie schodzi z przodu jest ok 25-30% jednak ja mam zapas skoku by robić sobie kanapę :033:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...