marek1578 Napisano 9 Marca 2006 Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 A więc moja przygoda zaczeła sie od tego, że kupilem sobie pedaly i buty SPD:) gdy chcialem przekrecic pedalki napotkalem sie z oporem;/ z poczatku myslalem ze elegansko sie wykreca ale gdy wzialem klucz i zaczalem naciskac klucz sie zlamal:) nastepnie popryskalem odrdzewiaczem i wsadzilem na noc do nafty... na drugi dzien zabralem sie znowu do nich:) wzialem klucz i zaczalem znowu naciskac ciagnac, nagle czesc klucza odbila sie od sciany i klucz byl do wyrzucenia;/ wtedy sie wkurzylem.... zawolalem pare kolesi zeby trzymali korbe a ja wzialem juz 3 klucz wsadzilem go w rurke stalowa i zaczalem ciagnac... niestety historia sie powtorzyla - znowu pekl klucz;/ po jeszcze jednej probie udalem sie do faceta ktory zna sie na tym dobrze: tam dostalem odpowiedz zeby wkrecic korbe w imadlo przylozyc klucz i postukac w koncowke klucza. zrobilem tak lecz nic nie dalo takie stukanie;/ nastepnie wpadlem na pomysl zeby rozgrzac korbe (FSA alpha drive- aluminiowa) palnikiem :] po kilkudziesieciu sekundach ogrzewania wkrecilem szybko korbe w imadlo i zaczalem naciskkac ku mojej wielkiej radosci pedaly zaczely sie odkrecac:) tak samo postapilem z drugim ramieniem korby i tez sie udalo:) bylem szczesliwy ale ogolem poszly 4 klucze plaskie i 2 imbusy:) jak bedziecie tak probowac robic to uwazajcie zeby sie nie stopila korba... na nowych pedalkach jezdzi sie super:) :) pozdrower;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzybek Napisano 9 Marca 2006 Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 Też miałem kiedyś problem z odkręceniem pedałów, ale poradziłem sobie w inny sposób. Wziąłem pióro ze starego resora z przyczepy i zrobiłem sobie klucz. Nie ma szans go zniszczyć. Pozdrófka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 9 Marca 2006 Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 bylem szczesliwy ale ogolem poszly 4 klucze plaskie i 2 imbusy:) Co ty odkręcałeś to plastikowymi kluczami albo jak? :eek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alvaren Napisano 10 Marca 2006 Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Coś nie kumam jak można odkręcać pedały imbusem:/ ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 10 Marca 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Coś nie kumam jak można odkręcać pedały imbusem:/ ???? SPD Shimano można. 520 albo kluczem płaskim albo właśnie imbusem, a 540 tylko imbusem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alvaren Napisano 10 Marca 2006 Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Aha w moich byłych nie mozna było a w timach nie patrzyłem :/ zresztą mi się wydaje że lepiej normalnie odkrecać niż imbusem bo prędzej go przekręcisz niż coś zrobisz....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pikul Napisano 10 Marca 2006 Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Nie wiem czy z tym palnikiem to był dobry pomysł , ale jak sie udało i korba cała to gratulacje... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider Napisano 10 Marca 2006 Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 A kolega pomyślał przy ogrzewaniu o osłabieniu materiału Jak by ci teraz korba pękła ,to bym się nie zdziwił .Moje sm-pd505 też można imbusem odkręcać ,lub płaskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deathmount Napisano 11 Marca 2006 Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 hehe baku i jego patenty. lobez szaleje na forum. jeszcze brakuje zeby smallhousen wpadl i pochwalil sie swoimi patentami, to byscie sie ludzie zdziwili co mozna z rowerem zrobic:D co do grzania korby to czas pokaze czy to byl dobry pomysl. oby tylko nie siadla na maratonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 11 Marca 2006 Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 jak jest tylko na imbuc to slabo bywa a jak na plaski to tylko kwestia dorobienia klucza ewentualnie odpowiedniego i musi pujsc albo odkrecisz albo oska sie zrobi okragla w tym miejscu nie ma mocnych co do pekanie kluczy to ja mam jakeis zwykle w sumie i nei wyobrazam sibie zebym go zlamal choc kiedy odkrecalem w rowerze kumpla w taki sposob ze skkalem calym ciezarem na koniec klucza i dopiero puscilo a daje to pewnie przy mojej wadze prawie 90kg jakies 150 kg nacisku na pewno a sam klucz mial ze 20cm wiec jeszce wiecej bylo na samym jego koncu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilku Napisano 11 Marca 2006 Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Co do Time'ów też mają na imbus bo Karolyfer je ma a co do ,,Podgrzania'' korby to rzeczywiście nie najlepszy pomysł.Jak to możliwe z tymi 6 kluczami?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek1578 Napisano 13 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2006 no z tymi 6 kluczami to normalnie... po prostu aluminium reaguje ze stala po dluzszym czasie i dlatego nie moglem ich wykrecic:/ troche chemii;p ja tez robilem "przedluzki" tylko ze z rury od kierownicy;p i nic a klucze pekaly po koleii;/ tez sie wkurzylem a korba po nagrzaniu sie trzyma jak nowka zobaczymy co bedzie po pewnym czasie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.