Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Krezystof

[wolnobieg] Czy tak powinien działać, jak naprawić?

Rekomendowane odpowiedzi

Krezystof

Witam, mam pytanie o prace wolobiegu w rowerze mojej mamy. Gdy koło kręci się to on się tak rusza na boki (cały) względem ramy - zmienia kont miedzy ramą a nim. Za 2 h dodam filmik jak to wygląda. Niepokoi mnie to, dlatego że to nowy rower (Arkus-Delta) i ma przebieg około 200km i to zrobionych przez moją mamę!! A ona powyżej 20 km/h hamuje... Może on powinien tak dziłać? Nie mam porównania z sprawnym bo w moim jest kaseta. Jeszcze jeden problem to korba lata na supporcie (tam w środku muszą być luzy) - to nie powinno tak być i w związku z tym mam pytanie czy obie rzeczy można oddać do zrobienia w ramach zwarancji?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebekfireman
Jeszcze jeden problem to korba lata na supporcie (tam w środku muszą być luzy)

Może źle korba jest dokręcona? Walnij w korbę młotkiem przez kawałek drewna i dokręć śruby przy korbie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Odi

Co do wolnobiegu to lekki luz jest zupełnie normalny a nawet ciut większy. Mnie wkurzało strasznie jak miałem duży luz i przy większych prędkościach rozlegało się głośne stukanie. Luz możesz zlikwidować rozkręcając wolnobieg i wyciągając jendą bardzo cienką podkładkę. Jak wyjmiesz grubszą to może już być za dużo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Krezystof

Zaraz zoabczycie to nie taki mały luz w wolnobiegu... Ale jaki by nie był to gwarancja po coś jest. Można to naprawiać w ramach gwarancji?! Co do korby to próbowałem ją dokręcać ale bez walenia przez drewno młotkiem (na to nie wpadłem) i rano chyba spróbuje. Luz jest na całości bo lewe jak i prawe ramie lata...

 

Zaraz zoabczycie to nie taki mały luz w wolnobiegu... Ale jaki by nie był to gwarancja po coś jest. Można to naprawiać w ramach gwarancji?! Co do korby to próbowałem ją dokręcać ale bez walenia przez drewno młotkiem (na to nie wpadłem) i rano chyba spróbuje. Luz jest na całości bo lewe jak i prawe ramie lata...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Odi

Nie wiem czy w ramach gwarancji to uznają bo luz na wolnobiegu jest rzeczą dosyć naturalną byle w jakiejś normie. Jak się nic złego nie dzieje, nie stuka to najlepiej nie zwracaj na to uwagi. A jak już koniecznie będziesz chciał likwidować luz to lepiej zrób to samemu bo w serwisie pewnie spie...ą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Spider

Można to naprawiać w ramach gwarancji?!

 

 

Sądzę ,że tak bo to raczej nie wynika z "niewłasciwej eksploatacji" Arkus nie powinien robić wywodów z gwarancją. Ja na wolnobiegu który ostro dostawał nie miałem prawie żadnego luzu ,wolnobieg oczywiście Shimanowski. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
miciu22

Ojej, nie zdarzy się otworzyć, a już koniec :) Ale z tego co widze, to mam taki sam wolnobieg w zimówce i też go rusza na boki, ale nie aż tak, mimo, że już 4 k ma przejechane :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Krezystof

No właśnie, a ten ma około 200 km przejechanych przez moją MAMĘ!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
majstermod

W moim Fuji wolnobieg złapał luz po kilku dniach od zakupu.

Poszedłem reklamować (w ProBike) i powiedzieli mi, że to normalne dopóki nie przestanie zazębiać. Serwisant powiedział, że wolnobieg jest nierozbieralny i trzeba go zajeździć, a potem wymienią na nowy.Domyślam się, że nie w ramach gwarancji skoro przy ledwo kupionym rowerze nie chcieli kiwnąć palcem.

Wkurzyłem się i wolnobieg rozebrałem sam. Obyło się bez wyjmowania podkładek, wszystko dokładnie podokręcałem i luzów nie ma, a były takie że podczas kręcenia drgania aż na korbie było czuć.

 

Polecam dokręcenie wewnętrznej nakrętki wolnobiegu oraz Lock-ringa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Krezystof

A jak to określić w serwisie? Bo bym do nich zadzwonił najpierw czy to zrobia na gwarancji zanim miałbym jechac...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Krezystof

Dzwoniłem przed chwilą do serwisu i usłyszałem odpowiedź "Ale ja jestem tu w zastepstwie, NIE? i jak sie nie znam na tym, NIE? teraz nie ma OJCA wiec zadzwon jutro lub przyjedz albo na komorke"

No coz... Gdyby nie to, że to jedyny serwis wpisany w karcie gwarancyjnej to bym już wiecej nie dzwonil anie nie przyjechal.. W ogole to musi byc cos malego, bo nie kojarze tam zadnego serwisu!

Reasumujac nie ma to jak "profesionalny" serwis :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ralf

a to chyba kazdy wolnobieg tak sie rusza, przynajmniej wszystkie rowery jakie mamy w domu tak maja, ale dlaczego tak sie robi to nie mam pojecia, w niczym to mi nie przeszkadza ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Krezystof

a to chyba kazdy wolnobieg tak sie rusza, przynajmniej wszystkie rowery jakie mamy w domu tak maja, ale dlaczego tak sie robi to nie mam pojecia, w niczym to mi nie przeszkadza :)

Właśnie wróciłem i byłem z rowerem gościu zobaczył, korbe poprawił a wolnobieg powiedział, że ma działać tak i wszystko jest dobrze. Coś mówił, że tak jaest bo to dziala na zasadzie naciskowej czy coś takiego - nie wiem nie zrozumiałem :P

Aha co do gwarancji to było to za darmo i bez karty gwarancyjnej nawet przyjęte :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
intermis

No bo wolnobiegi tak mają i jest to związane z niezbyt dokładnym wykonaniem bębenka na którym jest osadzony wolnobieg, poprostu te bębenki są "krzywe" (nie wiem jak to wytłumaczyć dokładnie myślę że mnie zrozumiecie) i wolnobieg "pływa" na nim, luz na wolnobiegu można zniwelować wyjmując jedną cieniutką podkładkę dystansową (znajduje się pod tym pierścieniem, który można odkręcić) ale to norma że jest tam lekki luz, a to że korby miały luz, to luz był nie na samych ramionach korb, tylko na suporcie, który jak podejrzewam złożony jest z dwóch niezależnych misek, ośki i łożysk (koronek) i luzy koryguje się dokręcając miski.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wilqman

normalka, jeśli to nie przeszkadza w jeździe to po co wymieniać?? mój tak chodzi i jest ok

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Krezystof

Jak jest na gwarancji to niech to robą :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
majstermod

Widziałem filmik z nagraniem ruchu tego wolnobiegu.

Kilka osób twierdzi, że to normalka.

Jak jeździcie z takimi luzami to współczuję.

Mi serwisant powiedział tak samo, bo mu się nie chciało wolnobiegu rozbierać.

Zrobiłem to sam i luzów nie mam, a praca napędu jest odczuwalnie lepsza!!!

Nie czuć drgań na wysokiej kadencji, jak wcześniej, całość pracuje ciszej, a ponadto płynniej się zmieniają biegi. Z takimi luzami to jakaś porażka, bo przerzutki będą szlifowane łańcuchem.

Na pewno nie służy to żywotności całego napędu.

Wg mnie warto poświęcić godzinę, czy dwie i luzów się pozbyć.

Wstatrczy poszukać na forum postów bodajże Żaby o rozbieraniu wolnobiegu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Odi

Tylko jak wjmiesz za grubą podkładkę to wolnobieg będzie się ciężko kręcił, będzie opór więc to nie takie proste. Poza tym przekręć wolnobieg a zobaczysz, że w jednej pozycji luz jest większy, w innej mniejszy, po prostu niedokładność wykonania. Nie sądzę żeby miało to jakikolwiek wpływ na żywotność napędu tym bardziej, że sam robiłem na 7-rzędowych wolnobiegach po 12kkm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
majstermod

Ja mam wolnobieg 8-rzędowy Sunrace.

Podkładek nie wyciągałem, tylko dobrze wszystko poukładałem i porządnie skręciłem.

Bieżnie nasmarowałem, a zapadki naoliwiłem, bo przez smar przepuszczają(nie odskakują odpowiednio szybko).

Kręci sie lekko, to kwestia dokładnego montażu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×