Skocz do zawartości

[koło, centrowanie] Wygina się przy przyspieszaniu


3nadel

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Tym razem mam problemik z kołem. Mam z tyłu Piastę SLXa, obręcz Mavic 321 Disc, oraz CN Spoke (szprychy, nyple zapewne też). Koło jest proste (minimalne bicia, do 1 mm). Na kole mam oponkę SS 2,25, zaś rama to poczciwy, stary Accent m003. Myk jest taki, że podczas jazdy wszystko jest w porządku. Niestety, gdy przyspieszam (im większy moment obrotowy tym gorzej) opona ociera o lewą tylną... "widełkę"? Czasem, gdy energicznie skręcę efekt jest podobne. Koło nie jest sztywne "na boki". Jest elastyczne. obejmując 4 palcami ramę i popychając koło kciukiem mogę je śmiało "dogiąć" do ramy. Jest niedobrze. Jest źle. Tak nie może być. To jet nieakceptowalne. Ważę 100kg.

 

Jesli równomiernie podciągnę wszystkie szprychy koło usztywni się, prawda? To powinno wystarczyć?

Obawiam się, że wówczas szprychy zaczną się ścinać. CN Spoke to nie jest szczyt marzeń. Co sądzicie?

Pod koniec sezonu chcę zacząć budować 29era, ale jeśli będę zmuszony wymienić szprychy na lepsze jeszcze w tym secie... to na jakie? DT Champion? DT Swiss?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w 28" mieszczuchu, gdzie mi 2 szprychy strzeliły, a reszta jest raczej luźna (na tym poziomie luzu w mtb oddaję na serwis) nie jestem w stanie tak mocno zbliżyć obręczy do trójkąta. Czy da się to dociągnć, czy trzeba szprychy wymienić, to trudno powiedzieć. Zależy od modelu szprych i co z nimi robiłeś. Niektóre modele mają niższe granice plastyczności inne wyższe. Ważysz niemało, więc, jeśli trafiłeś na te pierwsze, mogłeś je już powyciagać. Spróbuj powoli i równomiernie dokrecać nyple, sprawdzając czy naprężenie szprych rośnie, aż do pełnej sztywności. Jeśli będą nadal miękkie mimo kręcenia lub dokręcisz i zmiękną po przejażdżce, to wymiana się kłania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dociągaj, nie powinny strzelić, a jak strzelą to trudno, lepiej wymienić niż jeździć na takim pontonie :)

Jak będziesz składał 29er przy takiej wadze, to polecam sapim force lub dtswiss alpine III. Nie wiem jak Alpine, ale Force jest w odpowiednich długościach dostępny dla 29er'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bardzo wątpię aby koło było az tak wiotkie przez szprychy. Zaglądnij w zacisk cy prawidłowo zapina koło. Miałem taką sytuacje ze zakręcając zacisk ( był to dartmoor bolt) koło było luźne mimo ze zacisku juz sie nie dało dokręcić. Sprawdź jak juz wyżej pisali tylny trójkąt czy coś nie jest luźne, jeżeli masz wieko zawiasa sprawdź stan łozysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to nic z nimi "nie robiłem" ;) Po prostu ważę swoje, 1000 km przejechałem z sakwą, ot co...

 

Oczywiście, dociągam koło z oponą do trójkąta, hehe. To kwestia 2mm. Może 3.

Luzów na piaście nie stwierdziłem. Zapinacz też sprawia wrażenie sprawnego.

 

Zmartwiliście mnie zaś tym trójkątem... rama mi się giba? Już? :(

Zrobię jak piszecie, po dokręcam wszystkie równomiernie.

 

 

Co do koła pod 29... Myślałem o połączeniu Maviców 719 z piastami Novatec (na tył z 4-ma łożyskami, na przód z 3-ma, modelu nie pamiętam). Sęk w kolorystyce. Chciałbym, aby przednie koło było białe. Trafię odpowiednie części? Białych szprych w ogóle nie widziałem. Bo póki co znalazłem tylko jakąś biała piastę na tył za 750zł, więc... :D (dlaczego taka kolorystyka? Accent Peak29, tył czarny, przód biały, plus biały widelec, więc fajnie by to wyglądało, gdyby przednie koło także było białe).

 

 

EDITA:

Puklus, miałem dokładnie to samo z przodu. Zapinałem zacisk, koło już było troszkę luźne, a jak zahamowałem tarczówką to już w ogóle. Ale to jest coś innego. Upewnię ię dziś raz jeszcze, no ale kojarzę, że piasta pewnie siedziała w ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...