Skocz do zawartości

[kaseta] Kompatybilność koronek XT w XTR


mixchris

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Łańcuch już mi ostro skaczę... na szczęście tylko na trzech pierwszych koronkach (11, 12, 14) i przyszła pora je wymienić. Mam kasetę XTR'a M970 (11-32T) niestety nie mogę nigdzie dostać zamienników... natomiast znalazłem koronki od XT M770. Koronki te wyglądają identycznie jak te od XTR'a myślicie, że będą kompatybilne z moją kasetą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby czemu by miało nie pasowac

Temu, ze są kasety o różnym zestopniowaniu i nie wystarczy kupić pierwszej lepszej koronki o tej samej ilości biegów. Dla Twojej informacji wersji zębatek o tej samej ilości zębów (pomijając 11T), w obrębie każdej grupy jest z reguły kilka. Jeśli krzywa nacięć ułatwiających zmianę biegów nie zostanie zachowana, to łańcuch będzie tylko terkotał i za cholerę nie wejdzie na wyższą koronkę. Mieszanie jest możliwe, ale trzeba wiedzieć czego szukać.

 

P.S. A pasujące koronki (oprócz 12T) masz choćby tutaj: http://xtrabike.pl/315/

To raczej towar łatwo dostępny, wystarczy 1 min. szukania w Google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ale to chyba jest logiczne nie ? Poza tym ludzie dowolnie mieszali sobie luźne zebatki w rożnych kasetach jakoś nikt nie narzekał. Poza tym trwałość kasety HG 50 jakoś znacząco nie odbiega od XT Jadnak cenowo już znacznie głównie poprzez swoją nazwę i budowę pająka.

 

Wg mnie nie można tylko mieszać luźnej 12t z kończącą 12t bo sie zwyczajnie różnią konstrukcyjnie.

 

No a skoro tobie lancuch terkocze a nie zmienia przełożenia to czas najwyższy sobie zasponsorować sprzęt chociażby klasy acera ;) mi nawet na najbardziej badziewnym wolnobiegu który nie ma żadnych wycięć poprawnie sie biegi zmieniały ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś mógł uchylić rąbka tajemnicy; kto prowadzi wiążące statystyki n/t narzekania ludzi? To taki sam argument jak ten, że na świecie statystycznie jest więcej ludzi złych albo dobrych... A Ty jeszcze twierdzisz, że nikt nie narzekał. BTW, codziennie do serwisów ludzie przyjeżdżają z tak niedziałającymi rowerami święcie wierząc, że wszystko działa w najlepszym porządku, iż moja konkluzja jest następująca: brak wiedzy. Rozumiem, że jak autor kupi dowolne zębatki od kasety 9b i nic nie będzie mu działało, wtedy oddasz mu pieniądze? I dzięki za radę, jak uzbieram fundusze, przejdę na Acerę. Swoją drogą, o Poirot, Twoja umiejętność wysnuwania wniosków znikąd jest zadziwiająca... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkxtr dzięki za linka do xtrabike zauważyłem, że w sklepie mają taniej niż swoje oferty na Allegro więc spoko :thumbsup: Pewnie jednak zdecyduję się na koronki od XT bo wyżłobienia mają takie same co XTR więc jakość zmiany biegów powinna być taka sama a i o połowę taniej mnie to wyjdzie ;) . Mam natomiast pytanie co do wyżłobień. Na koronce 14T w XTR i XT są takie same dokładnie dwa "wgłębienia" nie wiem jak z ząbkami? Mam nową koronkę 14T od kasety HG70 (LX na 9s) i tam jest już tylko jedno "wgłębienie" myślisz, że będzie to miało wpływ na precyzję zmiany biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mixchris, tutaj chodzi o umiejscowienie tych wyżłobień wzgl. wielowypustu bębenka i pozostałych koronek. One oczywiście teoretycznie są takie same, ale inaczej wygląda załóżmy 14T do współpracy z 15T i inaczej do 16T. Wystarczy, że wyżłobienie jest przesunięte wzgl. bębenka o 1 ząbek, i nie będziesz mógł redukować. Zrzucanie przebiega wtedy "jako tako". Jedną z możliwości jest wówczas spiłowanie najszerszego wypustu na koronce (wtedy musisz oczywiście piłować całą resztę o mniejszej ilości zębów) tak, aby można było dowolnie obracać ją wzgl. bębenka. W takim przypadku w jakichś 90% da się zachować odpowiednią liniowość nacięć i ramp.

Twoja kaseta ma rozpiętość 11-12-14-16 itd. Możesz założyć koronki z niższych grup z tym, że dla przykładu 12T musi współpracować z koronką 14T. Jeśli zamontujesz wersję z kasety o rozpiętości 11-12-13-14 etc. to jest b. duże prawdopodobieństwo, że nie zadziała.

Jeśli chodzi o ilość wgłębień w Twoim LX, to osobiście polecam zębatki z 2 wgłębieniami. Zapewniają szybszą zmianę biegów. Teoretycznie te z 1 wgłębieniem mają zęby wygięte tak, aby łańcuch dobrze przeskakiwał także w miejscu bez wyżłobienia. Jednak praktyka pokazuje, że nacięcia wespół z odpowiednim kształtem ząbków działają najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...