Skocz do zawartości

[łańcuch] Co kupić do 150zł


djdave

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Do tej pory jeżdziłem na łańcuchach za 20-60zł. Postanowiłem kupić trochę lepszy i za ok. 90zł kupiłem Taya (takiego polecił mi sprzedawca). Niestety okazał się gorszy niż te za 20zł. Po niecałym pół roku całkowicie pokrył się rdzą. Bardzo proszę o wskazanie dobrego łańcucha do kwoty 150zł tak aby nie spotkały mnie znów tego typu przykre niespodzianki. Z przodu mam 44T z tyłu kasetę x8. Wiem że łańcuch trzeba konserwować, ale tego Taya nawet nie zdążyłem zakonserwować, tak szybko pordzewiał.

Napisano

W CN-HG91 tylko zewnętrzne ogniwa są chromowane, PC-890 ma podobnie jak Connex 808 zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne ogniwa niklowane, dodatkowo chromowane nity. Przed korozją z pewnością częściowo ochroni. Jak z trwałością tych konkretnych łańcuchów, nie wiem.

Napisano

Pytanie do autora posta: W jakich warunkach przechowywany był rower? W ciepłym pomieszczeniu czy na zewnątrz budynku?

  • Mod Team
Napisano

Moim zdaniem nie ma to sensu, nie ma sensu kupowanie takiego łańcucha bo ... skoro jeździłeś do tej pory na łańcuchu za 20-60 zł to domniemam ze rower nie jest jakims wypas sprzętem, ot przeciętny rower. I poco pchać 100zł w lancuch który będzie działał tak samo jak połowę tańszy jego odpowiednik tylko nie pokryty powłokami. Np connex 800 i 808 to dokładnie te same łańcuchy, tylko 808 jest wypasiony i pokryty niklami i innymi chromami.

 

Oczywiście jak jesteś estetą, to jak najbardziej, jak jesteś wielkim estetą kup sobie złoty Łańcuch KMC X9L złoty 285g OVP 9rzedowy !!! F-Vat (2166853837) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. albo Nowy Łańcuch Wippermann conneX 9sG ZŁOTY!!! (2118868797) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Nie przejmuj sie ze to 9 rzędowe będą działać tak jak trzeba. Ja sobie kiedyś kupiłem lancuch accenta. był niklowany cały i z każdej trony i bardzo fajnie sie czyścił ładnie wyglądał i bym kupił kolejny gdyby nie fakt ze był rozciągliwy jak gumka z majtek.

 

P.S. Z twojego krótkiego opisu można wnioskować ze nie dbasz o napęd bo ja mam lancuch totalnie bez czegokolwiek i mi nie rdzewieje a to o czymś jednak świadczy.

Napisano

Pytanie do autora posta: W jakich warunkach przechowywany był rower? W ciepłym pomieszczeniu czy na zewnątrz budynku?

Rower przechowuje w piwnicy.

jak jesteś wielkim estetą kup sobie złoty

Rower mam srebrny, więc nie pasuje :)

Z twojego krótkiego opisu można wnioskować ze nie dbasz o napęd bo ja mam lancuch totalnie bez czegokolwiek i mi nie rdzewieje a to o czymś jednak świadczy.

Robiłem to samo co zawsze i dopiero ten mi pordzewiał.

domniemam ze rower nie jest jakims wypas sprzętem

Racja, aczkolwiek sukcesywnie kupuję sprzęt coraz lepszej jakości. Niedawno kupiłem przerzutkę SRAM X-7, więc łańcucha już nie chcę najtańszego.

Napisano

Sram 7 jakis najdrozszy nie jest :P zaoszczedz na lancuchu i kup 9 rzedow bo z 8 juz troche ciezko o dostepnosc dobrych komponemtow

 

Sent from my E15i using Tapatalk

Napisano

kmc z nierdzewki, nie powinien korodować lecz kosztuje sporo

ja z tego samego powodu kupiłem 2 łańcuchy, kmc 8rb wygląda bdb według mnie,

oraz taya nova 91, - tu z jakością gorzej, zobaczymy jak pojeździ.

pozdro

  • Mod Team
Napisano

Słuchaj łańcuh ma przenosić napę a nie wyglądać. Ma być zawsze nasmarowany, być odporny na rozciąganie i wytarcia na sworzniach. Jezeli bedzie reguralnie smarowany i ewentualnie wycierany podczas mokrych wojaży to nie będzie rdzewiał. Jak chcesz dobry lancuch ktory dobrze i długo słuzy kup campe C9 (campagnolo). Bardzo chwalony w stosunku cena jakość.

Napisano

Zastanawiałem się pomiędzy PC-890 a Connex 808, ale jeżeli piszecie że śmiało można użyć łańcucha 9-cio rzędowego to chyba wezmę tego Campagnolo.

zaoszczedz na lancuchu i kup 9 rzedow bo z 8 juz troche ciezko o dostepnosc dobrych komponemtow

Tyle że niedawno co kupiłem kasetę przerzutkę i manetki.

taya nova 91

Taki miałem i chyba te za 20zł są lepsze.

Napisano

Kup 3 łańcuchy hg40 i zmieniaj co ok 500 km. Łańcuch, tak jak wyżej pisali ma być regularnie smarowany i będzie działał prawidłowo. Ja w zimie jeździłem 4-5 razy w tygodniu i musiałem smarować łańcuch co drugi dzień, inaczej był cały w rdzy.

Napisano

http://i44.tinypic.com/2vc9p9j.jpg

tak wygląda mój 908 po zimie, nie będę się rozpisywał jak go traktowałem przez ten okres bo pisałem już o tym w innym temacie, nie mam sobie nic do zarzucenia, nie wiem jeszcze jaki będzie następny łańcuch ale na pewno nie od connexa

W szoku trochę jestem. Jak można polecać coś takiego?! Ten który mam teraz (Taya) wygląda podobnie. Czyli zostaje SRAM i Campagnolo z przewagą na ten drugi.

Kup 3 łańcuchy hg40 i zmieniaj co ok 500 km. Łańcuch, tak jak wyżej pisali ma być regularnie smarowany i będzie działał prawidłowo. Ja w zimie jeździłem 4-5 razy w tygodniu i musiałem smarować łańcuch co drugi dzień, inaczej był cały w rdzy.

Wole kupić jeden porządny łańcuch, bo nie mam zbyt dużo czasu grzebać przy rowerku. Do tego dokupię rohloff. Ale teraz się zastanawiam czy smarować nowy łańcuch, czy dopiero po czasie.

Napisano

Tak wygląda KAŻDY łańcuch po zimie, gdy jeździ się po drodze (sól) lub nie dba o napęd jak pedant. Zima zabja napęd, jedynie mieszczuchy z pełną osłoną stoją na lepszej pozycji.

 

Takie pytanie, co ile smarujesz napęd? Jeśli jeździsz też w zimie, potraktuj tę porę roku osobno.

Napisano

OK w takim razie aby zbytnio nie przeciągać tematu:

1. Sram czy Campagnolo?

2. Smarować nowy łańcuch (rohloffem) czy nie?

Napisano

bo jest włoski fuj.. :)

mam accenta - i hg53 sh*tmano

accent- kiepściutko wypada, po zimie szmelc prawie 2 x dłuższy

hg53 - w tych samych warunkach jeszcze dycha..

kup sobie przymiar do mierzenia, łańcucha i już,(zainwestowałem 12 zł i jestem zadowolony).

będziesz miał kontrolę nad zużyciem

Napisano

C9 to naprawdę świetny łańcuch, a co do smarowania to nowy jest fabrycznie pokryty bardzo gęstym smarem.

 

djdave ten connex wygląda jak nowy w porównaniu do mojej campy. Takie zasyfienie wpływa co najwyżej na większą głośność napędu, i wcale nie oznacza że trzeba go wywalić.

 

ps. rowerowa włoszczyzna jest super :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...