Skocz do zawartości

[Konserwacja] Rower nie używany cały sezon


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam rowerek Meridy Kalahari 500. Niestety cały poprzedni sezon był może użyty z kilka razy, bo resztę przejeżdziłem na szosówce. Co trzeba zrobić po takim długim czasie nie uzywania? co pamiętam to łancuch czasami przerywał. Prosiłbym o wymienienie na co musiałbym zwrócić uwagę.

 

I drugie pytanko: Mam w szafce amortyzator Sontuor XCM. Czy w czasie konserwacji nie można by było zmienić amortyzatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki był jego stan przed poprzednim sezonem i kiedy był ostatnio serwisowany.

 

Na pewno masz do sprawdzenia pancerze i linki (jeśli zostawiłeś na cały rok naciągnięte, to regulacja jak w banku). Jeśli dawno ich nie ruszałeś, a zamierzasz więcej pojeździć, kup nowe w sklepie i wymień, przesmaruj środek pancerza przed założeniem linek. Odwdzięczą się o wiele lepszą kulturą pracy.

 

Dobrze by też było przeczyścić i przesmarować przerzutki (nie wiem, kiedy ostatnio je serwisowałeś). Tylną można zdjąć bez obaw, w przedniej zaznacz wysokość, na jakiej była dokręcona. Dalej WD, Nitro/Rozpuszczalnik, stara szczoteczka do zębów i nowy smar na sprężyny (koniecznie gęsty, nie taki jak do łańcucha). Do tego podczyścić łańcuch i kasetę/wolnobieg.

 

Sprawdź czy koła nie mają centry. Przystaw jakiś sztywny przedmiot do widelca, zakręć kołem i powoli zbliżaj do felgi. Jak będzie trzeć nierównomiernie - masz centrę. Dodatkowo złap przyległe szprychy i spróbuj je do siebie dociągnąć. Jeśli będą się wyraźnie giąć, nei stawiając oporu, wypada podkręcić.

 

Ostatni wrażliwy element to suport i korby, ale tutaj jeśli ci nie skrzypi, to tylko dokręć nakrętki na ośce. Wykręć pedały, wyczyść gwinty, przesmaruj np. teflonem i mocno dokręć.

 

I tyle w sumie z ważniejszych rzeczy. Możesz ewentualnie poczyścić wszelkie zaciski i śrubki np. sztyca, koła, siodełki.

 

 

Co do amora, prawdopodobnie możesz, trzeba sprawdzić rozmiar rury w starym widelcu (musi być 1 1/8 cala). Najłatwie odkręcić kapsel, mostek, wyjąć stary amor i włożyć nowy. Przy okazji można stery wyczyścić i nasmarować, ale nie wiem jakie są w twoim modelu i jak za dużo wyjmiesz, to możesz chwilkę przy necie spędzić, zanim ogarniesz jak to złożyć do kupy

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rower "stał", tak jak piszesz - to nasmaruj łańcuch i śmigaj. Nie za bardzo przychodzi mi do głowy co może się niszczyć w rowerze, który stoi. A jeśli chodzi o amorek, jeśli rura sterowa ma odpowiednią długość to wymiana tego elementu zajmie Ci jakieś 10 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...