Skocz do zawartości

[naped] wymiana napędu w szosówce


fredii

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich kolarzy.

Potrzebuje pomocy odnośnie wymiany napędu w szosówce.

Wymiana korby jest obowiązkowa bo zaczyna mi skakać łańcuch, w tym roku miałem awarie haka przerzutki kaseta i łańcuch (pękł i pokrzywił się w szprychach) są wymienione na nówki wiec to nie one sprawiają problem.

Zastanawiałem się też nad wymianą tylko zębatek korby ale jak na razie poszukiwania w Polsce spełzły na niczym, po za granicami kraju zmalałem zębatki ale koszt 2 zębatek jest większy niż koszt nowej korby

 

i dlatego wymyśliłem plan wymiany napędu na 2x10 lecz.

 

Co jest zainstalowane:

Korba Shimano 105 FC-5603 50-39-30

Przerzutka przód Shimano 105 FD-5603

Wrzerzutka tył Shimano 105 RD-5600 GS

kaseta Shimano 105 CS-5600 11-23

łańcuch Shimano 105 CN-5701

klamkomanetki dual control 3x10

 

Co chce zainstalować

Korba Shimano 105 FC-5600 52-39 przecena 46%

Przerzutka przód Shimano 105 FD-5700

Przerzutka tył Shimano 105 RD-5700 SS / maksymalna koronka 30T

 

Reszta bez mian

Moje pytanie

Czy da się tak wyregulować klamkomanetkę z przednią przerzutką aby sobie nie kolidowały oczywiście będzie trzeba pamiętać o dodatkowym skoku klamkomanetki podczas jazdy ?

 

zachodzi pytanie dlaczego tak chce zrobić są trzy powody:

1. Z powodu nie wykorzystywania najmniejszej zębatki, w tym roku jej nie wykorzystywałem wcale jest mi zbędna. <- najważniejszy powód

2. Wygląd roweru mniejsze zdziwienie wśród innych kolarzy ciągle zastanawiają się po co i dlaczego

3. Cena komponentów korby, przerzutki przód + tył jest o 30zł droższa od samej trzyrzędowej korby Shimano FC-5703 50-39-30

 

Proszę o pomoc oraz o sugestie

Pozdrawiam Michał

Napisano

witam

które zębatki masz wyrobione?

może lepiej kup korbę, i przełóż zębatki ?

pozdro

ps. nie wiem czy 3x zebatki nie są ciaśniej upakowane jak 2 x?

wtedy manetka nie obsłuży

a przerzutki po co wymieniać?

Napisano

wyrobione ma zębatki 39 T i 50T

 

kupowanie korby by wymienić tarcze nie ma sensu bo jest nie opłacalne i przede wszystkim moja obecna przerzutka nie obsłuży mi tarczy 52T

 

a wymiana przerzutek wiąże się ze zmianą linii łańcucha a ona jest różna przy 3 rzędowym a 2 rzędowym napędzie

oraz możliwością odchudzenia nie co roweru i wyglądu obecnie mam przerzutkę tylna - długi wózek bo on współpracuje z 3 rzędowym napędem z przodu, mając 2 rzędowy napęd nie jest potrzebny i nie jest wskazany długi ale i krótki

Napisano

tak wiem o tej stronie tam szukałem i tam się konsultowałem nad wyborem tarcz zaproponowali mi tarcze tigra 50T która najlepiej współpracuje z 9 rzędową kasetą nie mam zamiaru się bawić

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...