Skocz do zawartości

[hamulec] tarczowy avid BB7 - czy się nada?


enkoder

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Noszę się z zamiarem kupna hamulców tarczowych, obecnie mam v-ki BR-M590 i klamkomanetki ST-M590.

Hydrauliki sobie na razie odpuszczę, nie mam tyle funduszy, a zmiana hamulców pociągnie jeszcze za sobą przeplatanie kół i wymianę piast.

 

Tak więc wymyśliłem, że tańszą alternatywą dla hydraulików, a jednocześnie najbardziej sensowną przy mojej wadze (120kg) będzie Avid BB7 (ewentualnie taniej - BB5).

Wracając do klamkomanetek ST-M590, dadzą radę przy hamulcach tarczowych?

Dodatkowo, jeśli możecie doradzić mi dobre piasty, obecnie mam Novatec NT-751SB przód i NT-802SB tył, są to bardzo dobre i mocne piasty,

wytrzymują mój ciężar i to mnie najbardziej w nich cieszy.

 

Czy dobrze kombinuję? Może macie inne sugestie.

Napisano

BB7 to jak najbardziej bardzo dobra alternatywa dla hydraulików, są to podobno jedne z najlepszych mechaników na rynku. Przy twojej wadze polecam bb7 a nie bb5. 7 mają większą możliwość regulacji no i to co najważniejsze większą powierzchnię klocka. Ja mam BB7 przód 180/tył 160 Accent blade. Co prawda ważę mniej ale nie ma problemu z postawieniem rowery na koło wystarczą dwa palce i trzeba uważać żeby nie było OTB. Z klamko-manetkami ci nie jestem w stanie nic doradzić, ja mam klamki Lx dual control i działa to super. Doradzał bym tarcze 180przód i 160 tył, bo 203/180 to chyba przesada. Tylko że oryginalne tarcze niemiłosiernie wyją, ale podobno nie jest to regułą. Nie sprawdziłem tego bo swoje hamulce kupiłem używane, pierwszy właściciel wymienił tarcze właśnie z powodu ich wycia.

Napisano

Didi, wielkie dzięki, taka odpowiedź mnie w 100% satysfakcjonuje, też stawiałem na BB7.

Co do klamek, to chyba wydolą, tu linka do naciągania i tu też, nie są to przecież cantilever-y, więc zasada tarcze/v-ki w naciąganiu linki jest prawie taka sama.

 

sznib, też bardzo dziękuję, poparłeś moje typy, będzie Novatec, nie wiem jeszcze który, kwestia kosztów, święta idą ;)

Napisano

używam kompletu bb7 z tarczami avida G3cs(180/160) i klamkami avida sd7 1,5 sezonu.

 

Jeśli nie zamierzasz jeździć w ostrym terenie (mam na myśli klimaty Beskidu Śląskiego czy Żywieckiego z ostrymi zjazdami gdzie dużo korzysta się z hamulców) to bierz śmiało bb7. W przypadku hamulców tarczowych mechanicznych ręce ostro dostają w kość kiedy przychodzi Ci pokonać zjazd 3-5km. Musisz za każdym razem napiąć linkę i to też opóźnia reakcje hamowania. W górach najlepiej sprawdzają się hamulce hydrauliczne. Dlatego obecnie sam noszę się z zamiarem kupna juicy7. Ale bb7 się nie pozbywam - trafią do drugiego roweru.

 

Do jazdy w pagórkowym terenie gdzie potrzeba pewnego hamowania bb7 są idealne. Ponad to są banalne w regulacji i nie ma się w nich co zespuć.

 

Jak zajedziesz oryginalne klocki avida to polecam zamienniki accenta:

 

Co do piast to mogę polecić Ci solidne (nie są najlżejsze) piasty XT na 6 śrub - sam używam ich na co dzień w jednym z moich rowerów - wytrzymają tysiące km.

 

http://www.mbike.pl/Piasta-przod-Shimano-HB-M756-Deore-XT-32h-6-srub-s(4,9149,8542).aspx

http://www.mbike.pl/piasta-tyl-shimano-fh-m756-deore-xt-36h-6-srub-sre(4,9150,9544).aspx

 

nie chce się narażać użytkownikom NOVATECów ale powszechnie wiadomo że ich bębenki nie należą do najtrwalszych.

 

Jeśli chcesz dołożyć do piast to na uwagę zasługuje DT 370 - niby najniższy model DT ale po sezonie katowania roweru w deszczu,błocie,piachu w środku były czyściutkie-także z wątpliwą przez niektórych szczelnością jest OK.

Napisano

Beskid Śląski i Żywiecki odpada, za daleko, chociaż na wiosnę i w lecie planowanych jest parę wyjazdów, teściowie mają domek w Glince :D

Hamulce już postanowione, będzie bb7, co do piast, to ciekawa alternatywa te XT-ki, dzięki gremson.

Napisano

Novateci nie są takie złe, fakt że uszczelnienie nie jest super, po jednej ulewie coś tam się dostało pod uszczelki, ale samemu można je poprawić(ja użyłem smaru na oringi), ja posiadam NT-D041_042, nowa wersja tej piasty z czerwono białym malowaniem na środku, została poprawiona i ma inna konstrukcję niż poprzednia, zostały użyte inna materiały, aluminiowa tulejka została zastąpiona stalową i zmieniono system uszczelnienia bębenka z oringu na zimering. Posiadam też Avidy BB7 i dobrze dotarte z dobrymi klockami potrafią zaskoczyć.

Napisano

Żeby podsumować, hamulce pozostają BB7, a co do przeplatania kół, to nic z tego nie będzie.

Wymyśliłem, że trzeba kupić nowe koła, stare sprzedam albo będą do innego roweru.

Nowe MOCNE koła, bo przecież nie mało ważę, mam dwóch kandydatów, powiedzcie czy to dobre typy, chciałbym z kołami zamknąć się w 500zł.

 

http://allegro.pl/kpl-disc-excalibur-dh-cz-b-novatec-maszyny-cz-b-i1929790969.html

http://allegro.pl/dartmoor-raider-novatec-czarne-biale-czerwone-i1921611735.html

 

...waga kół mniej ważna, liczy się wytrzymałość.

Napisano

Witam

Ja też mam koła złożone na novatecach NT-D041_042, obręcze mavic xm 317 36 otworów szprychy sapim 2.0 . Koła mają przejechane ponad 3000km i nic się nie dzieje piasty czyste bo zaglądałem do łożysk, a zdarzało się błoto i niezła ulewa, bębenek czasami sobie lekko strzeli ale nic po za tym. Jestem lżejszy ale kumpel ma te same obręcze (na 32 otwory) i waży ok 95km, ma ciężką nogę i nie oszczędza sprzętu i zaliczył niejeden maraton. Centrował je raz a przejechał na nich ok 10000km. Złóż podobny zestaw ewentualnie wybierz wytrzymalsze obręcze a na pewno będziesz zadowolony. Tylko może być problem ze zmieszczeniem się w budżecie.

Napisano

jakie posiadasz teraz obręcze? jeśli nie zależy nam na wadze to można wziąć NT-D041_42 ale poszukaj z nowym malowaniem (one są z trwalszych materiałów ale ciężkie niestety), jeśli mógł byś wykorzystać obecne obręcze to warto zainwestować w lżejsze piasty. jeśli nowe obręcze to jakieś mocne minimum 3-4 komorowe i mocne szprychy ale to już pewnie koledzy z forum pomogą konkretniej

Napisano

Myślałeś może o komplecie gotowych kół? Świetny wybór sprawdzony przez dziesiątki bikerów to Mavic Crossride.

Ich cena przekracza Twój budżet o 125zł ale wg mnie warto dopłacić ze względu na dobrą wagę i wytrzymałość.

 

Musiałbyś się jedynie dopytać czy te kółka powiązą Twoją osobę ze względu na wagę.

 

Tegoroczny model po faceliftingu:

http://www.bike-center.pl/index.php?p4830,mavic-crossride-czarne-disc-6-srub-2011-kola

Napisano

Didi, dzięki za info co do piast ale jest jeden mały problem, obręcze XM 317 są do 90kg wg HARFA-HARRYSON wolę nie ryzykować, w ogóle z oferty Mavic-a nie mam co szukać, bo max jaki jest do MTB to 115kg, tak więc Crossride-y, które polecasz gremson, też się nie nadają. DP20 z kolei za wąskie.

Rozmawiałem dzisiaj z Harfą i gość powiedział, że jak trafi mi się niespodziewany dołek i koło w niego wjedzie, to może się skończyć na pęknięciu obręczy, nie wiem ile w tym prawdy ale dało mi do myślenia.

Obręcze w kołach, których linki podałem, mają szerokości wewn. obręczy 27mm Excalibur i 24mm DARTMOOR, są przeznaczone raczej do ostrej jazdy, tym się kierowałem przy wyborze.

Ktoś już kiedyś mówił/pisał, że do takiej wagi, szer. wewnętrzna obręczy to minimum 24mm, dlatego też kupiłem AlexRims-y DM24.

Aktualnie mają przejechane dopiero 600km i nic im się nie dzieje, dzisiaj byłem w serwisie i jest tak samo jak było na początku, bez zmian.

 

Co do samej wymiany piast z zachowaniem starej obręczy, mam wrażenie, że jakoś lipnie będzie to wyglądać ;)

Cóż, z braku laku tak zrobię w ostateczności, przynajmniej wiem, że DM24 mnie powiozą.

Napisano

Enkoder sorki zapomniałem o ograniczeniach wagowych mavica. Dobierz jakąś inną mocniejszą obręcz ale nie będzie to proste. Weź pod uwagę opcje na 36 szprych.

Napisano

Koniec końców zostawiłem stare obręcze, jak dla mnie są to bardzo mocne i sprawdzone obręcze.

Jak na razie przeplotłem tył wstawiając piastę NS Bike na czterech łożyskach maszynowych z zaciskiem, do tego wymiana szprych na DT Swiss Champion (trochę poszło po kieszeni).

Jeżdżę dalej na v-kach, w przyszłym tygodniu przeplatam przód (chyba też będzie NS Bike) i jak kieszeń pozwoli zakładam hamulce.

Jakie tarcze polecacie? 70% miasto i 30% szaleństwa w lesie, miesięcznie średnio robię około 500km, przypominam - 120kg :D

Napisano

Przy twojej masie użytkowej zalecałbym tarcze większe - w przypadku firmowych avidowskich 185 mm przód.

Po wyjęciu wewnętrznej pary podkłądek systemu tri align (te między adapterem i zaciskiem) możesz nabyć normalne tarcze 180 mm.

Napisano

Dzięki wszystkim za sugestie, reasumując jest tak:

 

Koło przód - obręcz AlexRims DM24 (pozostała stara), piasta Da Bomb, szprychy DT Swiss Champion

Koło tył - obręcz AlexRims DM24 (pozostała stara), piasta NS Bikes (4 maszyny), szprychy DT Swiss Champion

Hamulce - AVID BB7, w obu przypadkach tarcze 185mm Avid G2CS, klocki metaliczne

(przy okazji miła niespodzianka, moja rama z tyłu może mieć tarcze 203mm i nie będzie to przeszkadzać przy zdejmowaniu koła)

 

Jak na razie klocki są jeszcze na dotarciu ale już widzę powoli, że tył, który był wymieniany tydzień temu, hamuje świetnie.

Jestem bardzo zadowolony ze zmiany, hamulec z przodu, jeszcze nie dotarty, a już widzę, że hamuje dużo lepiej niż wcześniejsze moje Deorki v-ki.

Teraz nic, tylko jeździć, dzisiaj pomykam do lasu docierać heble. ^_^

Napisano

No i super kolejny zadowolony użytkownik. Uwaga na OTB. Moja mała sugestia, jak będziesz wymieniał linki i pancerze to warto wsadzić coś lepszego nie te najtańsze. Ja zmieniłem zwykłe na jagwire i zauważyłem różnice na +.

Napisano

Didi, Dzięki, jagwire mam od początku i takie też nowe założyłem przy zmianie.

Wczoraj i dzisiaj łącznie zrobiłem około 70-80km, hamulce lekko dotarte i już da się wyczuć różnicę.

Zdjęcia w garażu zaktualizowałem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...