Skocz do zawartości

[piasty] Shimano M435 jak się sprawują


michalj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam się do Cube LTD PRO 2012 w którym znajdują się piasty M435. Z tego co się orientuję, to są one poniżej deore. Mam wątpliwość, czy nie będą one słabym ogniwem w rowerze. Do tej pory używam Formula DC20/22 z Gainta 2007r. i sprawują się poprawnie.

 

Jak się sprawują? Jak z trwałością, czy przejadą te 10 000 km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta na pewno nie złamie ci się w pół ;) Rzecz w zastosowanych uszczelnieniach i trwałości łożysk.Przy dużych przebiegach zajedziesz te piasty po jednym sezonie.Chyba,że będziesz je serwisował co 2 tysiace km i po każdej deszczowo-błotnistej wycieczce.Moim zdaniem 10 tysiecy km to one raczej nie wytrzymają.Na pewno pojawią się wżery na konusach, a kulki zrobią sie jak poobijane jabłka.Ale nie skreślałbym tego roweru z powodu tanich piast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle serwisuję co sezon ~2 500 km. Dziwi mnie, że w rowerze za 2500 zł mogą być lepsze piasty niż w rowerze za 4200 zł. Moje Formula'e mają teraz około 11 000 km, po corocznym serwisowaniu, jednym serwisie bębenka i jednej wymianie kulek nie było żadnych wżerów, "jedynie" nie da się idealnie skręcić tylnej - nierówno się obraca, pewnie nierówno osadzone bieżnie. A przednia chodzi idealnie.

Teraz bardziej się zastanawiam, czy nie dopłacić 400 zł do roweru z piastami XT (i Foxem zamiast Reby).

 

Choć wymieniam rower, między innymi ze względu na te piasty :huh: to prawdopodobnie końcówka ich życia (bębenek potrafi przeskoczyć, niemożliwe do skasowania luzy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup rower z dobrym osprzętem, a na nowe koła (całe najlepiej) zbieraj oddzielnie i albo zmień piasty, albo całe koła. Wyjdzie lżej, taniej, będziesz miał koła jakie chcesz. Chcesz trwałości? Poluj na stare piasty XTR - nieraz jako NOS idzie je tostać na ibeju czy allezgrozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Właściwie chcę kupić nowy rower, aby przez jakiś czas pojeździć bez żadnych awarii oraz zmian, a stary zaczyna się sypać, a nie jestem zwolennikiem bezpodstawnych zmian. Mam nadzieję, że piasty te wytrzymają ze 3 sezony (~7 000km), jak wtedy zaczną się sypać to bez wahania zmienię.

 

Aż na takiej trwałości jak stare XTR mi nie zależy, ważne aby nieoczekiwanie nie rozkraczyły się gdzieś w dziczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...