KONAbiker Napisano 8 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2006 Jak wcześniej planowałem, kupiłem sobie tarczówkę shimano deore 535 na tył. Podczam montażu okazało się, że przewód jest troche za długi. Jak na razie owinąłem go dookoła ramy, ale to rozwiązanie tymczasowe. I mam pytanie, czy wie ktoś może dokładnie, w jaki sposób skrócić ten przewód?? Jak to szczegółowo wygląda, jak to zrobić itd itp....?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duckbill Napisano 8 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2006 według mnie to go uciąć po prostu w odpowiednim miejscu... i tyle... zostawić tyle ile Ci potrzeba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 8 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2006 Jak to szczegółowo wygląda, jak to zrobić itd itp....?? Szczegolowo to wyglada mniej wiecej tak Spusc plyn , rokrec laczenie przewodu z klamka albo z zaciskiem - skroc wezyk o tyle ile Ci potrzeba , zloz do kupy i ponownie napelnij - wsio Tutaj masz pokazane "rysunkowo" jak ponownie napelnic i odpowietrzyc uklad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KONAbiker Napisano 8 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2006 Ten drugi rysunek związany z odpowietrzaniem jest też w instrukcji, tylko że w instrucji nie mówią, jak skrócić ten przewód:/ Ale to, żeby uciąć przewód i założyć, to nie jest dla mnie odpowiedź. Mi chodzi o to, czy są na przewodzie jakieś jednorazowe końcówki, które trzeba miec, żeby po obcięciu przewodu taką końcówkę ponownie założyć. Bo wiem, że w magurze jest coś takiego... Czy wystarczy, że się zleje płyn, wyjmie przewód, utnie się i założy ponownie bez żadnych innych bajerów?? Jak to dokładnie wygląda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 8 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2006 Na rozpisce czesci - czesc oznaczona numerem 20 wchodzi w przewod - tak samo jak w avidowych juicy 7 - wkreca sie ja w przewod . W oryginalnym zestawie do odpowietrzania avida jest ona w standardzie - na wymiane. Ale rownie dobrze mozna ja wypchnac ze starego przewodu i uzyc jeszcze raz. Mysle ze i w shimano da sie ja ponownie wykorzystac. Ale ja sobie tylko mysle - pozostaje Ci poczekac na odpowiedz kogos kto ma hydrauliczne shimano i bawil sie juz w skracanie przewodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DENI Napisano 8 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2006 jesli nie jestes maniakiem wagi i sznurek nie jest przesadnie dlugi to zostaw tak jak jest masz pewnosc ze uklad jest szczelny i bedzie dobrze dzialal ja przodu u siebie nie skracam mimo ze wysokosc kiery spadla znacznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marnon Napisano 8 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2006 a ja właśnie nie tam dawno jak wczoraj zrobiłem to sobie sam - skróciłem i odpowietrzyłem oczywiście jak to zrobić dowiedziałem sie z tego forum a dokładnie od kolegi "Bizon" więc nie ma czego się bać tylko ciąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 8 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2006 Owszem Bizon odpowietrzal sam - pisal o tym jakos calkiem niedawno - ale z tego co pamietam to odpowietrzal hayesowe hfx9 a nie shimano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neo6 Napisano 9 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 a co to za roznica odpowietrzanie to odpowietrznia, obojetnie czego, nawet hamulca w motocyklu, robi sie tak samo, rower do gory i albo strzykawka z dolu sciagnac, albo czekac az bombelki zejda z układu:) ja wlasnie robilem ta druga metoda z tym ze pomagalem sobie pompujac klamka i wszystko gites Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaja188 Napisano 9 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 A ty KONAbiker jak kupywałeś hampel to nie dostałeś tego elementu co sie w panceż wkręca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 9 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 a co to za roznica odpowietrzanie to odpowietrznia, ty czytales caly temat ?? bo nie calkiem chodzi o proces odpowietrzania - a o elementy laczace zacisk i klamke z przewodem - sa wymienne czy nie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KONAbiker Napisano 9 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 Ja kupowałem sam hamulec, a nie sestaw naprawczy;) Kupowałem go w bike-center (bardzo fajny sklep, jeszcze nigdy mnie nie zawiódł i ceny też są całkiem dobre). Tam mi dali klamkę, przewód, zacisk, tarcze i śrubki - oczywiście wszystko ze sobą połączone i zalane. Nie było tam żadnego specjalnego sprzętu do skracania przewodów, ani do odpowietrzania, ale to chyba nic dziwnego, bo w innych sklepach też nie dają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaja188 Napisano 9 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 Ale mi nie chodzi o zestaw do skracania. Chodzi mi o to czy w zestawie miałeś taką jakby cieniutka reczke którą widać na wczesniej podanym linku pod nr 20. Ja takie coś dostałem w woreczku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KONAbiker Napisano 9 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 Ja niestety czegoś takiego nie dostałem, ale sposobów na odpowietrzanie są przecież dziesiątki, wcześniej odpowietrzałem hample rurką od kroplówki:D Niekoniecznie musi to być markowy sprzęt. A w jakim sklepie można kupić olej do hamulców shimano w miare tanio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaja188 Napisano 9 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 Nie baw sie w olej Shimano!! Jest masakrycznie drogi!! Ja niestety zalałem go DOTem i mi zaczeło uszczelki wyżerać Jak masz niedaleko salon Citroena to idź do nich i sie spytaj czy mają olej do zawieszeń LHMplus. Koszt to ok 44zł (przynajmniej w tym salonie tyle kosztował) za litr. Ja miałem tam wtyki i nalali mi do słoika. Działa jak orgynalny, z tym ze czasami tłoczek nie odbije (1 na 100). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 9 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 LHMplus. Koszt to ok 44zł (przynajmniej w tym salonie tyle kosztował) za litr. Ja kupiłem za 20zł :034: To już taniej wyjdzie zamówić na allegro, nawet z wysyłką: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=85475598 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaja188 Napisano 9 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 Ale tami mieli olej z Totala a nie Delphi, ale to sie niczym nie różni (chyba). Na szczescie miałem wtyki i nie musiałem kupywać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MIC Napisano 10 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2006 Działa jak orgynalny, z tym ze czasami tłoczek nie odbije (1 na 100). Czy to aby na pewno wina oleju? :glare: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 10 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2006 Czy to aby na pewno wina oleju? :glare: Wątpie. Ale faktem jest, że LHM jest minimalnie gęstszy niż magurowski Blood - klamka odbija minimalnie wolniej. Na szczęście różnica jest naprawdę minimlna, zresztą, IMO w pełni rekompensuje to cena Litr LHM'a kosztuje mniej więcej tyle co 50ml Blood'a... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaja188 Napisano 10 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2006 To jaka może byc przyczyna tego, ze nie odbija tłoczek? Dopiero jak nacisne 2 raz klamke to odbije. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.