Skocz do zawartości

[Rozterki świeżaka] 3 pytania o rowery


Deg2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. To mój pierwszy temat na forum więc proszę o wyrozumiałość.

Jeżdżę sobie po Roztoczu od jakiegoś roku więc jako świeżak doświadczenia w całym rowerowym światku nie mam a chciałbym się przesiąść z używanego do tej pory roweru na lepszy (czyli potrzebuje pomocy w wyborze).

Jestem zadowolonym posiadaczem roweru Kellys Scarpe GREY 2009 (przy wzroście 170 cm i wadze 75 kg ramę dobrałem 19,5" (wiem trochę za duża)).

Chciałbym się przesiąść z Kellysa na jeden z niżej wymienionych rowerków z naszego podwórka spośród których sam nie mogę dokonać wyboru:

1. http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a8-p-1398.html

2. http://www.mudserwis.com/kross-level-a7-2012-p-2292.html

Przeczytałem już ponad 1000 stron opinii na forach na temat Krossów i są one podzielone straszliwie (w końcu to Internet i każdy może być ekspertem).

Jednakże moje pytanie jest takie a w zasadzie 2 pytania... albo nie 3!

Pyt. 1 Co jest ważniejsze w rowerze: rama czy osprzęt? Pytam ponieważ w/w Krossy różnią się ramami i ceną. Czy warto dopłacić za nowszą (nie wiadomo czy lepszą ramę) kosztem troszkę słabszego osprzętu, który jak wiadomo można wymienić (ramę też można ale jest droższa np. od manetki).

Pyt. 2 Czy człowiek zwykły, szary amator jest w stanie w rekreacyjnej jeździe rowerem po Roztoczu wyłapać różnicę w osprzęcie typu SLX czy XT i czy taka różnica jest mu potrzebna? Chodzi mi tutaj o wypowiedzi "internetowych expertów" którzy zawsze potrafią doradzić każdemu że lepszy od Krossa jest np. XY bo Kross to lipa a XY to super sprzęt i swoją opinię opieram absolutnie na niczym albo na tym że w Krossie jest SLX a tu XT i już.