Skocz do zawartości

przecietny.kolarz

Nowy użytkownik GZ
  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika przecietny.kolarz

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Trochę poszukałem w sieci, bo mnie to zaciekawiło i prawdę mówiąc, nie znalazłem informacji aby którykolwiek producent stosował lewy gwint w osiach kół. Znalazłem także krótki film z budowy Scultura 8000 i oś jest wkręcana normalnie, zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Tylko nie wiem czy to ten rower co Twój. Poniżej oś do modelu Scultura. Ponownie, nie jestem w 100% pewny czy pasuje do Twojego roweru, natomiast nie sądzę żeby producent od tak sobie zmieniał kierunek gwintu. Mogę się mylić bo zdjęcie jest dość małe, a innych nie znalazłem, ale wygląda to na prawy gwint. Czy przypadkiem nie kręcisz od złej strony, przez co właśnie musisz kręcić w przeciwną niż byś to robił normalnie? Jeżeli wkręcasz oś od strony gwintu, to mając prawy gwint, musisz kręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Tyle że zdjęcie nie sugeruje jakbyś kręcił od strony gwintu...
  2. Cześć, Nie wiem czy do końca rozumiem problem. Oś ma lewy gwint? Jeżeli ma prawy, to nie ma różnicy z której strony kręcisz. Jeżeli jesteś pewny że koło wcześniej się kręciło dobrze, a teraz nie, to podejrzewam że zbyt mocno dokręcona oś zgniotła tulejkę w piaście. W związku z tym, przy dokręceniu osi, wewnętrzne bieżnie łożysk są nadmiernie ściskane i łożysko generuje opór. Nie znam się na tym, ale nie byłbym bardzo zdziwiony, gdyby doszło także do uszkodzenia samych łożysk. Upewnij się także że nie doszło do uszkodzenia gwintu na osi i w widelcu. 10Nm to nie jest wysoka wartość przy tak dużym gwincie, no ale jak zacząłeś potencjalnie gnieść tulejkę w piaście, to warto się upewnić że wszystko jest w porządku.
  3. Cześć, Stoję przed wyborem stojaka który trzyma rower za tylne koło. Na ten moment będę go używał do roweru szosowego, ale za jakiś czas może się to zmienić. Nie powinno to być problemem, bo chyba każdy z wymienionych stojaków przyjmuje duży zakres opon. Istotna jest także kwestia estetyki i wykonania. Aktualnie rower stoi w piwnicy, ale za jakiś czas będzie miejsce w domu w dość widocznym miejscu, więc chciałbym żeby stojak prezentował się w miarę schludnie. Dotychczas używałem stojaków z haczykami, na których opiera się tylny trójkąt ramy. Nie lubię tego rozwiązania, bo rower jest niestabilny a dodatkowo bardzo łatwo porysować ramę. Do wyboru jest kilka, natomiast patrząc na zdjęcia ciężko cokolwiek wywnioskować. Liczę na Wasze opinie, a najlepiej by było gdyby wypowiedzieli się użytkownicy, o ile tacy są na Forum. Eyen - wydaje mi się że to marka sklepu Centrum Rowerowe. W związku z tym, mam uzasadnione podejrzenie że jakość może być przeciętna, na co wskazuje też cena która jest najniższa ze wszystkich. https://www.centrumrowerowe.pl/stojak-na-rower-eyen-suporter-pd46508/ Bike Hand - na YT widziałem krótki filmik i wydaje się że rower stoi stabilnie, natomiast kwestia estetyki pozostawia wiele do życzenia. Nie wiem czy chce trzymać coś takiego w domu. Na plus cena, na minus wygląd i wykończenie. https://www.centrumrowerowe.pl/stojak-serwisowy-bike-hand-yc-96-pd18802/ Topeak LineUp Stand Ex - wysoka cena i patrząc tylko na zdjęcia, mam poważne wątpliwości czym tak naprawdę różni się od wyżej wymienionego Eyen za mniej niż 50% ceny. Z firmą Topeak mam dobre doświadczenia, ale nie wiem co myśleć o tym konkretnym produkcie. https://www.centrumrowerowe.pl/stojak-na-rower-topeak-lineup-stand-ex-pd45222/ Topeak LineUp - cena jest bardzo wysoka i nie do końca wiem jaka jest realna różnica między tym, a Topeak powyżej. Widać różnice kosmetyczne, ale czy to coś realnie zmienia? Wielki plus za wygląd, bo jest też wersja srebrna. Minus za cenę. https://www.centrumrowerowe.pl/stojak-na-rower-topeak-lineup-pd5499/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...