Skocz do zawartości

karczk

Nowy użytkownik GZ
  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika karczk

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Dopiszę się do tematu, może komuś się przyda. Scott Aspect 920, piasta z tyłu Formula CL2241 / 141QR. Bębenek jest słabej jakości, ale można go kupić u autoryzowanych dealerów Scotta. Jest on do kupienia w ramach zestawu naprawczego o numerze 277036 (nr według Scotta, pytałem ich mailowo), na necie często występuje pod nazwą "Scott Formula Cl-2241 Rear Hub Repair Kit - Shimano". Warto im podpowiedzieć, bo mogą nie wiedzieć, lub naciskać o ściągnięcie części z magazynu Scotta Zapłaciłem 100 zł w lokalnym sklepie. Piasta w moim przypadku jest ok, najgorzej z bębenkiem, bo są luzy gdy porusza się kasetą lewo - prawo (prostopadle do kierunku jazdy). Wariant, który rozważałem to gotowe koło DT Swiss XM 1700 Spline 30 CL Boost 29" Rear Wheel (ma piastę 350) + end capy QR 135mm. W przyszłości można zmienić ramę, a koło będzie pasować (powrót do standardowych end capów). Można też zmienić bębenek na inny system w razie potrzeby. Koszt imprezy to 1500 zł, więc jeśli ktoś nie rozważa później wykorzystania tego koła, to pewnie nie warto. Jeśli rozważacie zmianę piasty na inną oraz przeplecenie koła/kupno z obręczą, to nie zapomnijcie sprawdzić szerokości obręczy. U mnie w standardzie były 20 mm dla opon 2,4" = balony 😐 Z przodu robiłem podmianę z 20 mm na 30 mm dla tej samej opony 2,4". Pomijając wpływ na trzymanie na zakrętach, można zejść z ciśnieniem o kilka PSI, co ja osobiście bardzo odczuwam. Nadal jeżdżę na dętkach, z przodu (szerokość obręczy 30 mm) mam 23 PSI, a z tyłu (20 mm) 27 PSI. Gdybym miał 30 mm z tyłu to mógłbym zejść do ~24 PSI.
  2. Mój pierwszy post na forum, więc cześć wszystkim Przymierzałem się do zmiany amortyzatora i trafiłem też na temat, więc zostawię trochę informacji. Może komuś się przyda, jak też będzie rozważać F232. Zrobiłem przesiadkę z powietrznego, ciężkiego 100mm Suntour XCR32-RL-R (offset 44), na DT Swiss F232 100mm z offsetem 51 mm. Wybrałem opcje bez zdalnej blokady, bo stwierdziłem, że mi to niepotrzebne - prawie ciągle w "open". Używam go w hardtailu, przy okazji musiałem wymienić obręcz z piastą. Jestem bardzo zadowolony, w końcu amortyzator wybiera w miarę małe i średnie nierówności, kamienie czy korzenie. Póki co zrobiłem 200 km, w tym kilka łatwiejszych singli na BFW w Trójmieście. Zastanawiałem się, czy zmiana offsetu z 44 na 51 mm będzie zauważalna i czy warto dopłacić do 44 mm (był dużo droższy). Kupiłem 51 mm i różnica jest bardzo mała, imo dla amatora pomijalna. Na długich prostych jedynie czuję tą różnicę. Gdybym miał znowu wybierać to znowu kupiłbym 51 mm oszczędzając ~650 zł. F232 kupiłem na bike24 za ~2400 zł po przeliczeniu z euro. Pod uwagę brałem jeszcze Manitou R7 PRO. Odrzuciłem ROCK SHOX Reba RL m.in. dlatego, że często pojawiała się informacja o serwisie zerowym (na forach). Jeśli trzeba zapłacić >1k zł i później sprawdzać czy jest olej w środku, to coś jest nie tak z podejściem do klienta, ale to moja opinia. Serwis co 50 godz. realnego użytkowania, samemu zgodnie z oficjalną instrukcją (link) - wygląda bardzo prosto. Numery części są na youtubie lub w oficjalnej dokumentacji. Podstawowe narzędzia, wbijak można kupić na ali za 25 zł z przesyłką, zestaw uszczelek SKF które są kompatybilne 130 zł, oryginalny olej do uszczelek ~100 zł, olej oryginalny do amortyzatora ~100 zł. Te rzeczy znalazłem na necie, są dostępne. Jest też polski dystrybutor, też warto sprawdzić. Oba olej po 100 ml, więc powinno wystarczyć na 3 wymiany (na jedną wymianę potrzeba 14 ml na każdą goleń, czyli łącznie 28 ml), do uszczelek kurzowych tyle, żeby nasiąkły (ciężko powiedzieć ile to ml). To tak w teorii, bo serwisu oczywiście jeszcze nie robiłem, sprawdzałem zanim kupiłem co będzie mnie czekać. Duży serwis co 200 godz. tylko w autoryzowanym serwisie, brak konkretnych instrukcji - to na minus.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...