Skocz do zawartości

Xzc

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    244
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Xzc

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Od roku
  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

51

Reputacja

  1. Nie kłócę się pewnie tak jest bo dawno już nie miałem styczności z foxami, ale pamiętam, że wtedy ten wykfalifikowany serwis według zapisu miał posiadać certyfikat ich szkolenia a u nas w mieście nikt tego nie miał ale być może jest łatwiej niż mi się wydawało.
  2. Teoretycznie Fox wymaga serwisu w aurtoryzowanym serwisie, np u nas do 2022 mimo kilkunastu serwisów rowerówych był z tym problem, RS możesz serwisować tak naprawdę wszędzie, co do trudności jak to określiłeś wyższe modele, więc pewnie Ci chodzi z chargerami są bardziej skomplikowane niż na motion control. Osobiście mi serwis robi od lat kolega za 150 zł i wszystko działa jak nowe Nie wypowiem się z praktyki bo nie jeździłem na fox factory, natomiast kilku znajomych ma porównanie do foxa 36 factory i liryka ultimate, którego ja również posiadam i częściej wybierane były liryki i to nie ze względu na cenę, kolega który ściga się w enduro mowił, że bardziej odpowiada mu praca liryka, a jeśli idzie już o cenę to swojego nowego ultimate kupiłem za niecałe 2,5k gdzie używki foxów 36 factory zaczynały się od 3,5, generalnie jestem mega zadowolony z pracy RS i zawszę je polecam. Foxy to świetne widelce i z kashimą rzucają się w oczy, ale dla codziennego użytkowania gdzie jednak koszty są istotne zawieszenie RS wypada zdecydowanie korzystniej.
  3. Zaciekawił mnie ten rower, bo pisałeś, że robiłeś coś na wzór Megatowera ale rozumiem, że twoja rama geometrycznie bardzo różni sie od wspomnianej santy ? Pytam dlatego, że sam rozglądam się za megatowerem, ale geometria która podesłałeś jest conajmniej dziwna wiem, że to chińska rama ale chyba nie mająca wiele wspólnego z oryginałem ?
  4. To generalnie jeśli to pierwszy full to na pewno będziesz miał efekt wow, tym bardziej jak jest na foxach factory, a tej przestarzałej geometrii nawet nie odczujesz więc na pewno będzie to dobry wybór, wspominam o tej geometrii bo ona zaczyna mieć znaczenie jak chcesz urwać każda sekundę i po prostu rowery z nowocześniejszą geometrią przy wysokich prędkościach będą się zachowywać lepiej niż ten radon, natomiast jak najbardziej pewnie da się nim zjechać większość jak nie wszystko w twoich okolicach z tym, że może nie tak szybko jak na rowerze o geometrii bardziej dostosowanej do zjazdu. Tylko pozostaje kwestia kosztów serwisu, bo nie wiem czy masz tego świadomość, najlepiej sprawdź sobie cenniki u siebie w okolicy.
  5. możesz podać konkretniej rejon w jakim chcesz jeździć, bo akurat las czy ścieżka wiele tutaj nie mówi, bo możemy mówić o lasach na południu gdzie jednak jest sporo zjazdów i technicznych trudności a równie dobrze o lesie gdzieś na mazowszu gdzie taki rower raczej będzie ciężko wykorzystać.
  6. Tak masz rację, tylko właśnie jak sam zauważyłeś, rower z dużym skokiem to raczej rower nastawiony generalnie pod zjazdy, dla tras wycieczkowo objazdowych moim zdaniem dużo lepiej sprawdził by sie OIZ lub coś z pograniczu down country/ trail. Sam gdybym miał brać rower to zawsze z większym skokiem nawet na takie wycieczki objazdowe natomiast na pewno nie było by to jego główne przeznaczenie, stąd zwróciłem uwagę na geometrię, która jak na klasyfikację roweru tj. all mountain nie jest zbyt nowoczesna i nastawiona na zjazd, a obecnie te rowery w tym kierunku idą. Fakt jest na super komponentach jak za tę cenę, ale czy to wszystko zrekompensuje nam nieodpowiednio dobrany rower (zakładając, że miałby służyć jednak do łagodniejszej jazdy) no i trzeba się liczyć z kosztami serwisu, które mimo atrakcyjnej kwoty zakupu mogą potem być przerażające.
  7. Powiedzmy sobie szczerze, rower poskładany na super komponentach ale z dość przeciętną a może nawet kiepską bazą, w postaci ramy o dość przeciętnej geometrii bo ani to jakoś wybitnie podjeżdżać nie będzie ani zjeżdżać, dodatkowo zastosowano również dość prosty układ zawieszenia, wiadome w tej cenie wydaje się być bezkonkurencyjny natomiast osobiście wolałbym rower o niższej specyfikacji z geometrią i zawieszeniem, które daje potem możliwość upgrade.
  8. Jak popatrzysz na geometrie to ten radon generalnie jest dosyć krótki, porównuje do GT force, którego chciałem to tam jest w bazie kół 7 cm różnicy, więc akurat przy takich parametrach polecał bym rozmiar większy, wszędzie gdzie masz dużą prędkość większy rozmiar będzie zaletą, oczywiście może więcej ważyć i trochę być mniej zwrotny ale przy tak małe bazie kół nie zastanawiałbym się nad rozmiarem mniejszym. W ogóle jak popatrzysz szerzej na geometrię, to ten rower jest dość specyficzny, ok super wyposażony to nie ma o czym dyskutować, ale trochę ma trochę przestarzałą geometrię jeśli weźmiemy pod uwagę jego przeznaczenie, bo raczej już trzeba rozpatrywać go w kontekście all mountain, kąt główki 65,5 dość krótka baza kół gdzie obecnie tendencja w All mountain jest mocno skierowana na zjazdy i kąty w granicach 64 stopni to norma np norco sight czy trek fuel ex. Nie mówię, że to zły rower czy coś ale warto wziąć sobie pod uwagę jak ten rower może się prowadzić patrząc na jego geometrię.
  9. Tak dla małej przestrogi jeśli obawiasz się kosztów serwisu, 2 tygodnie temu podczas jazdy rozpadła mi się piasta i to nie jakiś chiński wynalazek ale w miarę dobra piasta dartmoor reel pro v2 expert, niestety zapadki do wymiany obecnie nie są dostępne i musiałem na szybko zapleść nowe koło, co prawda udało mi się w naprawdę dobrych cenach znaleźć piastę i obręcz, ale przy okazji zrobiłem serwis widelca, amortyzatora, sztycy, wymiane tarczy i klocków i zapłaciłem 2.5k, niestety ale full to nie szosa, która jeździ w miarę "sterylnych" warunkach tutaj masa syfu zbierająca się na częściach powoduje ich degradację i serwis zawieszenia do utrzymania go w dobrym stanie to konieczność, kiedyś zaniedbałem serwis widelca i po 1.5 roku nie nadawał się już do niczego, wytarła się anoda i złapał luz, który bardzo przeszkadzał przy podjeżdżaniu. Z jednej strony down country z drugiej all mountain podsyłasz, sam musisz stwierdzić co ci bardziej potrzebne, ja osobiście skłaniam się zawszę ku większemu skokowi, ale licząc się, że taki rower nie będzie zbyt efektywny w podjeźdżaniu, natomiast dla mnie nie ma to zupełnie znaczenia, OIZ-y generalnie to świetne konstrukcje z tym, że to rowery xc/down country, czy w góry się nadadzą, z pewnością tak, choć może im brakować trochę skoku jeśli ktoś nie ma odpowiednich umiejętności z drugiej strony widziałem, jak ludzie, którzy potrafią lecą takimi OIZ-ami również w dół. Ten Radon skeen jest troche kiepsko poskładany, Pike select na chargerze RC nie jest to wybitny widelec, fox performance który jest w slide powinien dużo lepiej się sprawdzić i nie mówię tutaj, że RS jest gorszy niż fox po prostu ta wersja Pike ma słaby tłumik, dodatkowo magury MT 5 które są w slide to super hamulce, ale kwestia przede wszystkim tego do czego rower ma ci służyć. Bo nie rozmawiamy tylko o różnicach w osprzęcie a o rowerach o innym przeznaczeniu i geometrii.
  10. Jeżdżę na RS i robie serwis raz do roku na wiosnę, tłuczony jest konkretnie w tym roku tłumik już zasysał olej, a był on cały czarny, ale zmierzam do tego, że u nas pełny serwis liryka to 200 zł dampera 250 zł, foxa jak jeszcze posiadałem kosztował coś koło 400 zł, tak więc przy zawieszeniu RS przynajmniej u nas na południu nie ma problemu. Miałem porównanie do pracy foxa i właśnie mojego RS i zdecydowanie bardziej odpowiada mi praca RS.
  11. Xzc

    [sztyca] One up trzaski

    Co to znaczy niedopasowana średnica sztycy do rury ? Rura 30.9 sztyca 30.9 coś więcej tam trzeba dopasowywać ?
  12. Xzc

    [sztyca] One up trzaski

    Tak wiem, akurat miałem koło składane niedawno i myślałem, ze to szprychy ale oddałem je do ponownego naciągnięcia a trzaski pojawiają się nawet siedząc na siodełku i imitując ruch pedałowania, na stojąco jest cisza, problem w tym, że ja rozbierałem jarzmo czyściłem i od nowa jest to samo xD po prostu nie wiem w jaki sposób zabezpieczyć to jarzmo aby zapobiec czemuś takiemu, chyba nie powinno być to normalne, że trzeba je po każdej jeździe czyścić ?
  13. Ale we wspomnianym przez Ciebie H20 też jest fox tylko, że rythm a tutaj masz performance czyli jakościowo sporo lepszy widelec. Kupując fulla i chcąc, żeby to działało musisz się liczyć z kosztami, to nie tak, że wydasz 10k i już masz rower do którego nic nie trzeba dokładać. Ja akurat lubie modyfikację i poza rama wszystko wymieniłem i kupując rowere za 12k dołożyłem już pewnie z 15k, natomiast sam serwis zawieszenia wymiana części eksploatacyjnych po sezonie czy łożysk w zawieszeniu to spory koszt, którego nie da sie uniknąć.
  14. używałem 3 lata temu dissectorów jak na moją jazdę były mega lekkie i szybko się toczyły, na suche naprawdę fajna opcja, natomiast po błocie i mokrym zdecydowanie brakowało im przyczepność (piszę to z perspektywy jazdy na dhr2 obecnie)
  15. Ta orca jest na niżej klasyfikowanych włóknach OMR, natomiast nie jest to wada, w sensie rozumiem, że dopiero zaczynasz jazde na szosie, nie odczujesz różnicy między OMR a OMX, różnica w wadze niewielka oraz sztywności, szosa w porównaniu do gravela opiera się na węższych oponach z wyższym ciśnieniem, tak więc karbon w tym wypadku pełni również rolę narzędzia do zwięszenia komfortu, tłumienie mikrodrgań, myślę, że raczej każdy CI powie, że jeśli tylko byś miał do wyboru karbon powiedzmy z 105 a aluminium z ultegrą to opcja karbonu jest o wiele lepsza, napęd od 105 w góre działa bardzo podobnie jeśli chodzi o jakość pracy, różnica to głownie waga, ale na pewno jest łatwiej zupgradować osprzęt niż wymieniać cała ramę. Ważne jest aby rama miała odpowiednią geometrię do założonego przez Ciebie celu, bo możesz kupić super rower ale np z zbyt agresywną geometrią i potem męczyć się w trakcie jazdy. Generalnie jeśli chodzi o orbe bardzo ją polecam bo sam mam orce aero i w cenie jaką za nią dałem myślę, że ciężko o coś lepszego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...