Skocz do zawartości

Turysta05

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    436
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Turysta05

Pro

Pro (9/13)

  • Od roku
  • Bardzo popularny Rzadka
  • Conversation Starter
  • Od miesiąca
  • Collaborator

Ostatnio zdobyte

225

Reputacja

  1. . ??? przecież napisałem, że ja testowałem przez cały sezon🤔? Napompowałem dokładnie pod swoją wagę... .. stosuję się dokładnie do zaleceń producenta... .. i cieszę się jazdą w grupie znajomych po naszych "leśnych wertepach"😂, a to ciekawe i często wymagające trasy. https://www.forumrowerowe.org/topic/272905-amortyzator-jak-to-jest-z-tym-serwisowaniem/?do=findComment&comment=2521753 A jak Ty @KrissDeValnor wyobrażasz sobie testowanie sprzętu rowerowego??
  2. . A to mnie zaciekawiło, jakież to dobre amortyzatory robi Suntour (to tak dla mojej ciekawości, nie żeby doradzać) to od razu pierwsza oferta z netu: ... i od razu pierwsze opinie 5*, 4*, 😲 które wyraźnie mówią, że nowy amortyzator wymaga czegoś więcej niż duży serwis, bo potrzebna ingerencja w konstrukcję😡 (inne uszczelnienia, kalibracja...), to ile gwiazdek* mój chińczyk, który od razu, po prostu, w zwyczajny sposób dobry, i po 3ooo km nadal dobry? Chyba 10*, bo trzeba zachować jakieś adekwatne proporcje😂🤣.
  3. @Wujcio wygląda na to, że to Ty lepiej potrafiłbyś doradzić😉, w czym rzecz: Znajomy prosił mnie o radę który rower miejski elektryk wybrać (Husqvarna w Centrum Rowerowe), a były 3 warianty: łańcuch z przerzutką, przekładnie Nexus z łańcuchem i Nexus na pasku. Zdecydowanie radziłem Nexus, ale czy pasek, czy łańcuch nie potrafię wskazać. Ty zmieniłeś z łańcucha na pasek, a więc ma to jakieś przewagi, napisz proszę co cię do tego skłoniło? W czym rzecz?
  4. Na fajny rowerek🚴 to nie starczy☹️, ale jakąś "extra brykę" spoko znajdziesz (serio, są😂), jeden tylko warunek: dobre układy z mechanikami👍😉
  5. Olej hamulca jest bardzo "lekki" i osobie niewprawnej trudno zlokalizować wyciek, pomaga chusteczka higieniczna i na niej plamki. Jeżeli uda Ci się wlać (strzykawka z igłą) do zbiorniczka klamki więcej niż 0,5cm3 to świadczy o wycieku, a to "śmierdząca sprawa" w nowym rowerze. Ja podobny problem rozwiązywałem, gdy okazało się, że oliwka na przewodzie była krzywo zaciśnięta - wada fabryczna! Naprawdę niby prosta sprawa, ale czy to ja mam wygryzać ich błędy?😡 Osoby bez doświadczenia zdane są na serwis gwarancyjny, a to czas i często koszty. Lepiej odesłać i niech producent weźmie to na siebie.
  6. Co Wy bez przerwy o tych blaszkach... Wsunięcie jakiejś tekturki w hamulcach na linkę i to tylko od strony twardego klocka jest przydatne/konieczne aby zachować niezbędny odstęp od tarczy. Hydrauliczne (o ile tłoczki niezatarte) pracują płynnie obustronnie i trzymają tarcze centralnie. Można tam wpychać blaszki, ale często kończy się to niepotrzebną irytacją jak coś idzie nie tak, co wyżej piszecie. Podstawa to czucie w palcach i stopniowo dokręcać obustronnie.
  7. . 😲??? A jak Ty @Tyfon79 ustawiasz zaciski? Domyślam się, że najbardziej niezawodną metodą - w serwisie!😂😂 Posługiwanie się blaszkami, tekturkami, ma sens dla zacisków na linkę, gdzie jeden klocek jest nieruchomy. Pokazuje to też opis tego "profesjonalnego"😉 przyrządu:
  8. ...przez 8-10 lat, zostawiał rower na coroczne serwisy posezonowe, odbierał za dwa dni, płacił sporo kasy......a później się okazało, że w tym rowerze nic nie było zrobione... Jeździł zadowolony przez 10 lat i nikt się nie połapał, że...., aż znalazł się "życzliwy"🥴😄 A ja jak taki frajer stale grzebię przy rowerach, koniec z tym, a sporo kasy to teraz pójdzie na uciechy własne😂😂😂
  9. Ja nie znam tego hamulca, ale w innych uzupełniałem olej strzykawką i nie potrzebowałem dodatkowych rurek, wymiana to co innego, potrzebne przyrządy, np. taki uniwersalny zestaw:
  10. . Żeby normalne działanie nazywać szczęściem?😂😂 (tak sobie zażartowałem, żeby nie było...) Hamulce hydrauliczne w zasadzie są bezobsługowe, samoregulujące. U mnie podobnie, ale na początku tak nie było☹️, musiałem poprawiać fabrykę😡. Bardzo ważne jest aby płaszczyzna klocków była równoległa do płaszczyzny tarczy (płaszczyzna, a więc w dwóch osiach), i to naprawdę dokładnie, łatwo tego nie zauważyć, łatwo przestawić podczas dokręcania zacisku.
  11. . Problem mam w zasadzie rozwiązany, klasyczne miękkie siodełko na prawdziwych sprężynach, nie jakieś elastomery😡, i to od wielu lat. Z amortyzowanymi sztycami też różnie, ja nie testowałem, ale kolega (fakt, że kawał chłopa) zmasakrował sztycę z pantografem w dwa sezony, po prostu łożyska się rozklekotały, inny kumpel jeździ na sztycy pionowej ładnych parę lat i wszystko ok.
  12. 👍 tak to podstawowa sprawa.. Właśnie wracam z błotnistej przejażdżki, ale tak od wielu lat, nie ma problemów z zabłoconymi butami, spodniami. Błotniki szersze od opony 5-7mm na stronę, ale robotę robi pełne opasanie koła... Zarzuca mi trochę na korby/suport, myślałem o jakimś chlapaczu bo żal mi łańcucha (kolega ma i chwali👍) ale nie mogę się zebrać do roboty😂😂
  13. Właściciel zdrowy i cały👍😄, ale nie zadowolony, delikatnie mówiąc zirytowany, że tym razem naciąłem się na chiński bubel😡😂, stąd mój post i ostrzeżenie, żeby tego nie kupować. A tak jako ciekawostka: ten amortyzator ma też pozytywne opinie na Aliexpress, jak to rozumieć? Czy ja miałem pecha? Czy to raczej socjologia, ile jest opinii na Allegro, Aliexpress w stylu: przyjechało pięknie zapakowane, jestem zadowolony, jeszcze nie zamontowałem, wypróbuję później..😂 i daje *****😲🥴
  14. Tak masz rację, inna jest geometria obciążeń, dlatego ten resor siodełka trzeba "przeliczyć" inaczej, obecnie można to robić na symulatorach CAD, Chinczykom to nie wyszło🥴. ściskany, zginany i skręcany to sprężyna, tu tylko zginany Ooo..! @KNKS bratnia dusza co też odsłużyła dla Ojczyzny, pozdrawiam🙂. sprężyna kurka, o to mi chodziło, nie pisałem o kurku bo kto to kojarzy?😄 jest spleciona z 3 drutów, ja taką miałem😉. Najprostszy przykład dublowania systemów, bo nie ma systemu niezawodnego.
  15. Koledzy, z wiedzą nt. mechaniki technicznej, bez obrazy😉, to u Was słabiutko... @Lextalionis pisze: Takie rozwiązanie nie ma prawa działać na dłuższą metę...... Nie ma znaczenia z jakiego materiału jest to wykonane bo w miejscu zgięcia materiał pracuje i każde jego ugięcie powoduje kolejne zmęczenie materiału. A resory samochodowe działają i to w bardzo ciężkim sprzęcie, kwestia materiału i wykonania. Spokojna głowa, nie pękną, prawdopodobieństwo praktycznie zerowe👌😄, ale za troskę dziękuję🙂. Zamiast tłumaczyć zjawiska zmęczenia, żywotności, poparte rachunkiem prawdopodobieństwa, podam przykład słynnego karabinka AK-47, uznanego za niezawodny przez wojska wszelkiego autoramentu. Tam zbijak iglicy jest poruszany sprężyną zwiniętą spiralnie z 3 drutów (ekstremalnie odpowiedzialny element), gdy pęknie jeden drut, kałach strzela nadal, potem wymienia się całą sprężynę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...