Skocz do zawartości

Krypto.Szosowiec

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    284
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Krypto.Szosowiec

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Krypto.Szosowiec

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

70

Reputacja

  1. To akurat jest dziwne, bo ja u siebie widzę różnicę 1 - 2 km/h przy zejściu w dolny chwyt. Z tym że mam głęboką kierownicę z dużym Dropem, przynajmniej jak na dzisiejsze kompaktowe standardy.
  2. Myślę że powinieneś częściej serwisować rower, jeżeli miałeś taką kumulację problemów. Część z nich nie powoduje jakiś permanentnych problemów, no ale już luźne stery mogą narobić szkód.
  3. Jeżeli kupisz coś z napędem Shimano 2x10 lub 2x11, to korba GRX pod 1x kosztuje około 500 zł. Aktualną korbę sprzedasz i wyjdzie Ci mała różnica w cenie. Pytanie tylko, czy wtedy nie będziesz chciał zmieniać kasety, bo zacznie brakować przełożeń. No i wtedy będziesz miał "luźną" przednią manetkę. W niczym to nie przeszkadza w praktyce. No i prawdę mówiąc, nie wiem czy bym podchodził do napędu pod kątem wyglądu. Rozumiem o co Ci chodzi, ale wstrzelenie się w odpowiednio dobrany napęd 1x nie jest proste. Druga sprawa, że będziesz też potrzebował przerzutki ze sprzęgłem. Można się obejść bez, ale lepiej mieć.
  4. Jak dwa lata jeździłeś z luzem na piaście z kulkami, to duża szansa że zniszczyłeś bieżnie i teraz nie uda Ci się wyregulować żeby luzu nie było. Strzelam że będzie miejscami za luźno, a miejscami za ciasno.
  5. Próbuj. Dość szybko przekonasz się że spadek prędkości nie będzie wyraźnie odczuwalny, a komfort wzrośnie. Oczywiście nie sugeruję tutaj skrajności, ale schodzenie po około 0.3 Bara nie spowoduje problemów, a już spowoduje widoczne zmiany.
  6. Wydaje mi się, że przy 6 Barach zabijasz korzyści płynące z szerokiej opony. Ważąc lekko poniżej 60 kg, 25c GP5000 pompowałem do 5.5 Bara, a aktualne 32c 3.9/ 4.2 Bara i wiem że jest jeszcze zapas w dół.
  7. Ostrzegam Cię tylko, że teoretycznie są one kompatybilne z klatkami Shimano, a w praktyce... W jeden zestaw mi weszły, u kolegi też, a drugi dokupiony był jakiś minimalnie inny i nie dało się ich tam wepchać. Nie chodzi o to że miały inny kształt, tylko że klatki były jakby lekko ciaśniejsze i nie dało się ich tam wsunąć.
  8. Daj znać jak pojeździsz na 35c. Mam taki rozmiar opon w "zapasie". Ciekawy jestem jakie będą Twoje wrażenia z jazdy i czy pokryją się z moimi.
  9. Ja bym radził jednak te SwissStop. Nie są drogie, są dużo delikatniejsze dla obręczy i lepiej hamują.
  10. Ja też postanowiłem coś zmienić, właśnie dlatego kupiłem Squirt Czysta ciekawość. Weź pod uwagę dwie rzeczy: 1. Wycieram napęd po każdej jeździe 2. Jestem dość wyczulony na dźwięki z napędu Na Muc Off dojeżdżałem tak do 150 km i już czułem że pora na smarowanie, chociaż do piszczącego napędu to jeszcze daleka droga. Pojeżdżę i dam znać, natomiast mówiąc szczerze, na razie efektu "WoW" nie ma.
  11. Na temat każdego produktu znajdziesz skrajne opinie. Przejechałem około 70 km na Squirt i stwierdzam, że efekty dźwiękowe są podobne do tego co miałem z Muc Off Dry Ceramic. Napęd może jest lekko czystszy, ale ciężko powiedzieć.
  12. To nie kwestia że szosa jest starsza, tylko tego jak zaprojektował ją Decathlon. Miałem Accent Apex który był starszą konstrukcją, a 105 normalnie pasowały. Zaryzykuję nawet stwierdzeniem, że "normalne" ramy nawet z początku wieku także by przyjęły hamulce 105. Co do dłuższych ramion, to Shimano miało taki model z tego co pamiętam. Natomiast nie sądzę żeby były wiele lepsze od tego co masz.
  13. Wszystkim teoretykom i oglądaczom GCN, polecam przejść do praktyki i przejechać się na zestawie 25c, a potem chociażby 35c. Niech sobie sumaryczny czas wyjdzie nawet taki sam. Zachęcam żeby sprawdzić, jak responsywny i dynamiczny jest rower na 25c, a jaki zamulony na 35c. Chodzi zarówno o przyspieszanie, jak i same manewry. Turystyka, kamienie, żwir to nie jest miejsce na rower szosowy. Rower szosowy kupuje się do jazdy po asfalcie. Cała reszta to rowery tylko z nazwy szosowe i nie ma w nich nic złego. Świetnie nadają się żeby jechać szybciej niż na MTB, nie stracić plomb na DDR itd. Wtedy można pakować i 38c, bo czemu nie? Tak jak pisałem, sam mam Road+ z 32c. Rozważam zarówno 30c, jak i 35c w zależności od tego co uznam za stosowne. Natomiast gdybym używał roweru jak typowej szosy żeby robić wyniki, nie poszedłbym dalej jak 28c, bo nie ma to sensu,
  14. W FSA podkładka falista kasuje luz. W jednym rowerze mufa będzie zgodna ze standardem, w drugim 0.5 mm węższa a w drugim 0.5 mm szersza, bo jest nawalone lakieru. Problem jest taki, że w FSA nie możesz tego luzu regulować. Miałem tę korbę w dwóch rowerach. W jednym kręciła się całkiem dobrze, w drugim kilka razy sprawdzałem czy nic jej nie blokuje, bo aż czułem opór. Po zmianie na Shimano problem zniknął. Zresztą te korby to jednorazówki. Kompatybilne są tylko i wyłącznie z jednym suportem, który kosztuje 200 zł. Z dostęonością tarczy bywa różnie. Moja rada to zdemontować, kupić Shimano a FSA sprzedać póki jest świeże. Sprzedają się całkiem dobrze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...