Skocz do zawartości

Michal88ddz

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

1 786 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Michal88ddz

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Collaborator
  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

15

Reputacja

  1. Problem rozwiązała podkładka, średnicy takiej jak tulejka o grubości ok 0,8 mm. Winna była chyba uszczelka, która widocznie jakoś się podwijała i przy dokręconym kole powodowała "sprzęganie" bębenka razem z piastą. Podkładkę zrobił mi znajomy na tokarce, ale chwile jeździłem także na plastikowej zrobionej na drukarce 3d.
  2. Panowie, jednak dalej jest problem... Kupiłem nowy bębenek wraz z end capem. Założyłem koło na rower i dalej jest to samo. Czy ta gumowa "uszczelka" w end capie ma blokować jego położenie na osi piasty? Bo u mnie nawet jak zakładam kasetę na oś to wyczuwam dwa opory. Pierwszy kiedy bębenek wchodzi na oś, a drugi jak chyba end cap wskakuje poza gumową uszczelkę i opiera się na swoim zakończeniu. I wtedy właśnie kaseta obraca się z większym oporem. Nagrałem film, na którym widać, ze na niedokręconym kole wszystko pracuje super, a po dokręceniu śruby pojawia się opór i koło "zabiera" łańcuch, kręci się z trudem. Możliwe, że drugi - nowy - end cap jest też uszkodzony? Założyłem nawet na próbę samą kasetę i tulejkę (bez sprężynek i pierścieni), i po przykręceniu koło także kręci się z dużym oporem.
  3. @marcin_ostrów micro spline, czyli do kasety 12s, wcześniej na pierścieniach 18t wszystko było dobrze, dopóki mnie nie podkusiło, żeby zmienić na 54t
  4. Moj end cap ma tak jakby sprasowany ten kołnierz, i zamiast opierać się na tulejce łożyska to caly end cap opiera sie na łożysku. Nie wiem czy to jest spowodowane. Ściągałem koło nie raz, a schrzaniło się jak zmieniłem pierścienie ratcheta. Kasete mam slx 7100 12 rzędową. Zamówiłem już nowy bębenek. Dziękuję wszystkim z Was za pomoc i porady
  5. Tak, dzieje sie tak i na oryginalnych pierscieniach i sprezynach, jak i na zamiennikach. Wychodzi na to,ze chyba oring w end capie jednak nie jest w stanie wytrzymać naporu osi i przez to "wpada" głębiej w stronę bębenka, bo uszkodziłem nim uszczelkę łożyska. Niestety chyba musze zamówić nowy bębenek z end capem bo już nie mam siły z tym walczyć.
  6. @ Dokumosa zamowiłem tulejkę, ale jednak to nie to - nowa i stara mają ok 15,2 mm. Przyczyną chyba jest opór, który stawia end cap. Jak zakręcę kasetą z bebenkiem i docisnę end cap to kaseta się zatrzymuje. Czy end cap powinien mieć taki luz? Rozumiem, że po dokręceniu koła end cap stanowi taki jakby dystans, ale kaseta mimo docisku powinna się swobodnie kręcić? załączam filmik
  7. Czy wystarczy włożyć tam cienką podkladkę, czy tulejka do wymiany?
  8. Cześć, mam piastę DT-Swiss 370, założyłem pierścienie 54t, po skręceniu wszystkiego i założeniu koła przy pedałowaniu łańcuch sam kręci pedałami, przy próbie kręcenia do tyłu łańcuch się podwija, koło stawia duży opór. Po zluzowaniu śruby, która dokręcam koło wszystko kręci się luźniej, bębenek terkocze. Ale po dokręceniu koła na maxa stawia ono duży opór. W linku załączam krótki filmik. Proszę o poradę
  9. @KSikorski Tulejki w ogóle nie ściągałem, nowe pierścienie nie różnią się wymiarami od starych, tylko ilością zebów. Zastanawiające jest to, że nawet jak próbuje przywrócić oryginał (czyli założyć stare części z powrotem) to i tak problem występuje. Przed tym jak zacząłem kombinować z tymi pierścieniami to koło kręciło się super, nie było żadnego oporu itp.
  10. Nie nie, nic nie zgubiłem. Jak zakładam kasetę to wydaje się wszystko ok, dopóki nie dokręce koła w ramie. Jak tylko złapię na gwincie ośkę to koło kręci się super, ładnie terkocze. A jak dokręce oś na maxa to wtedy zaczyna się kręcić z oporem, i razem z kasetą kręcą się pedały. Na rysunku zaznaczyłem elementy, które zmieniłem. Jak wrócę do oryginalnych części tj. 2 sprężynek i 2 zębatek (które były fabrycznie), to jest ten sam problem. Tak jakby tulejka się "spłaszczyła" i całe koło jest za sztywno skręcone
  11. Założyłem zębatki 54t (chińczyki), ale jest problem, bo po dokręceniu koła kaseta napędza pedały, nie da się jechać i nie pedałować, bo wtedy łańcuch aż podskakuje. Nie wiem jak to fachowo określić. Jak koło jest dokręcone na 90% mocy to normalnie terkocze itp, a jak dokręce na max to wtedy kaseta swoją bezwładnością ciągnie łańcuch. Próbowałem założyć "stare" zębatki 18t wraz z oryginalnymi podkładkami, ale problem jest taki sam. Jak wsuwam kasetę na bębenek i zakręcę nią to kręci się luźno, fajnie. A jak ją mocniej docisnę to czuć, że zaczyna kręcić się z oporem, dźwięk też się zmienia. Jak temu zaradzić?
  12. @sky87 czy do wymiany tych zębatek z 18T na 36T z kasetą Shimano 12s potrzeba narzędzi? Widziałem filmiki, na których wystarczy zdjąć kasetę (ale było to w przypadku Srama).
  13. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi - kupiłem DT Swiss x1900 na piastach DT 370. Przejechałem około 150 km i jak na razie jest super, koła były idealnie proste. Sądziłem tylko, że bębenek będzie trochę głośniejszy. PS. Czy w tej piaście można wymienić te zębatki np na 54 zębowe? czy potrzeba do tego specjalnego klucza? https://pl.aliexpress.com/item/1005006702038655.html?spm=a2g0o.productlist.main.2.46c71f1aISOmWB&algo_pvid=7d9f312f-cece-4516-98e4-5a471a677c79&algo_exp_id=7d9f312f-cece-4516-98e4-5a471a677c79-1&pdp_ext_f={"order"%3A"416"%2C"eval"%3A"1"}&pdp_npi=6%40dis!PLN!87.80!50.38!!!168.98!96.96!%40210385bb17549098127571210e5bac!12000038051567963!sea!PL!0!ABX!1!0!m03_new_user%3A-29895%3Bn_tag%3A-29910%3BpisId%3A5000000174632523&curPageLogUid=TQIxazIuzpKK&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A
  14. @RabbitHooddzięki za odpowiedź, ale wolałbym kupić w Polsce, bo mam ostatnio pecha z tymi rowerami (chodzi mi o gwarancję), a także zależy mi na czasie. Co do szprych - nic tam nie grzebałem, przejechałem ok 3300 km i koło się rozleciało. Nie było żadnego dzwona ani uderzenia. myślałem jeszcze o takich kołach https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-mavic-e-deemax-29-pd44940/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...