-
Liczba zawartości
90 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika mocart
-
[Kierownica] rower chopper Big Mo problem z kierownicą
mocart odpowiedział pietras1992 → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Dla mnie to ty nie masz mocowania uchwytu kierownicy (zapewne montowanego na 4 śruby) a sama kierownica to już dowolna jak ta poniżej Tu widać coś co zastepuje mostek w rowerze , srebrne i na tym montowana jest kierownica to taka moja diagnoza po obejrzeniu zdjęć tego roweru na internecie Marketplace – Chopper Bigmo California G Series Low Rider Bike Bicycle for DREAM RESTORE PROJECT | Facebook -
Nie będzie to długi post ale konkretne pytania. Ostateczne ostatnio zdecydowałem się i kupiłem wspomnianą w tytule piastę. Z tego co widzę podłączenie do przewodów dynama zaproponowane przez producenta nie jest zbyt złożone. 2 złączki 4.8 na wciski. W porównaniu do Shimano czy też Shutter Presision jest to bardzo proste rozwiązanie i tu się zastanawiam czy przy wielokrotnym zdejmowania koła bardziej bezpiecznie. Mam wrażenie że wypinając takie złączki z piasty przy każdorazowym zdejmowaniu koła może doprowadzić do zniszczenia pinów, które wbudowane są w piastę. Widziałem też ze ludzie stosują jakieś dodatkowe przejściówki w takim podłaczniu piasty do oświetlenie. Pytanie , czy ktoś z Was jak ma zamontowaną tą piastę t podłączył ją przez jakąś przejściówkę i jaką czy stosujecie firmowo zaproponowane connectory ?
-
Do oddania za 400PLN mam praktycznie nowe koło z dynamem. Zdecydowałem się ostatecznie na piastę son, a to zostało zbudowane zanim wspomnianą piastę kupiłem wiec jest praktycznie nowe i żal mi było go już rozplątywać. Przebieg max 100km obręcz Remex e-rocky 622x25, oczkowana , AV szprychy nierdzewne richman , 36 sztuk piasta Shutter Precision dynamo Pl-8 , mocowanie QR, wersja centerlock Sprzedaję koło bez opony. Fota w załączaniu jak się prezentuje na rowerze na oponie 2,25
-
@artoor dzięki, nie pomyślałem o tym. popatrzę sobie na sieci jak te obejmy wyglądają. Zostaje jeszcze w nim kwestia czy tam jakakolwiek przerzutka się zmieści i czy da się zamontować na zagiętej na dole rurze. Ale tego już nie analizowałem bo jakoś poddałem się po tym jak mi ktoś kiedyś uwagę zwrócił na bram mocowań do linek. no le chyba wrócę do tematu bo bardzo bym chciał ten napęd 1x10 zmienić przynajmniej na 2x9 ( w sumie mam nowe koła i na tył piastę novatec 11s wiec chciabym to jakoś wykorzystać) . Ale dzięki za to nadpisanie się. Jak masz jakiegoś linka to tych obejm to pls wrzuć, zaraz sobie poszukam ale jak nie znajdę to bym z chęcią skorzystał @zekker też dzięki za podpowiedź z tym Side swing Chyba otworzę nowy wątek żeby nie zaśmiecać tego i nie mieszać problemów ludzi.
-
nie widzę kolejnych wpisów w tym temacie ale jestem po kolejnych tygodniach doświadczeń w poszukiwaniu idealnej ramy i praktyce w przebudowie Marina Muirwoodsa. jestem po przebudowie kół i przeszedłem do napędu i tu mam zidentyfikowany ogromny "zong". Rama Marina M.. 2023 wzwyż przyjmuje spokojnie opony 2,25 z błotnikiem i bagażnikiem ale .... jest zaprojektowana pod napęd 1x10. oznacza to że nikt tam nie wsadzi do niej korby 2 rzędowej :( Nie ma mocowania pod linki przedniej przerzutki. To taki piszę jakby ktoś ją rozważał. Ja na to nie zwróciłem nigdy uwagi , chciałem mieć efektywnie ok 14 biegów dostępnych w napędzie ale to jest nie do zrobienia. Nie ma na ramie prowadzenia linek pod 2 lub 3 rzedową korbę wiec do wyboru zostaje max napęd 1x12. To tak piszę dla tych co myślą tej ramie
-
[rower] Trek Dual Sport 1 DS1 nowy
mocart odpowiedział MikeSkywalker → na temat → Rowery i ramy rowerowe
piękny rower, uwielbiam go, ale u mnie została po nim jedynie ogarniana rama i siodełko rama ma dożywotnią gwarancję wiec zostawiłem sobie nawet do niego oryginalny amortyzator żeby za 20 lat w Treku mi nie powiedzieli ze rama pękła przez sztywny jaki do niego wstawiłem . Takich rodzynków się nie sprzedaje Cieszę się ze mam białego kruka -
@Miro1970 może cię to rozśmieszy ale ja na mirku mam jeszcze mostek amortyzowany aby jednak tłumiło mi drgania w drodze. Tak, że posiadanie amortyzacji to też jest jakaś zaleta w moim wieku . Ja zdecydowałem się na 2,25`` ponieważ w treku max mi wchodziło 1,75 z błotnikiem a jak jadę przez las to jednak to jest za mało dla mnie. Mirek dał mi możlwość wsadzenia szerszej opony przy zachowaniu błotnika i bagażnika na czym mi zależało. Ten Big Bro Brothers Cycle, faktycznie ładan rama teraz sobie zgooglowałem ale też jak mirek mały trójką z tyłu wiec jak nie chcesz mieć błotnika to faktycznie fajna sprawa. Nad Surly też się zastanawiałem ale nad modelel monkey, nie pamietam co mi nie opowiadło. Na pewno cena, bo tam sama rama to 2x cena mirka i jakbym miał napęd i koła od zera do niego robić to w 8M minimum by się zamkneło
-
@Miro1970 w mirku mam Schwable Marathon Plus MTB 2,25``, dętka AV. Więcej nie mogę, tyle mi wystarcza i w to celowałem. Poza tym mam nad tym jeszcze błotniki wiec nie za bardzo można tam więcej pokombinować. Przy tych oponach mleko nie ma sensu. Nie wiem na jakiej ramie masz zamiar składać ale ja robiłem miesiące odwiertów. Kupienie stalowej ramy, która przyjmie taką pojemność wcale proste nie jest, a na dodatek jak chcesz mieć jeszcze nad nią błotniki to już wyzwanie. Poza tym chciałem mega prostą ramę z QR a nie sztywną osią, po prostu taki rower co śrubokrętem naprawisz jakby co ;). Ciekawy jestem co tam wymyśliłeś Teraz jest dobry moment na kupienie nawet samej ramy mirka ponieważ wysprzedają je i można nawet trafić gdzieś same frame-set po dobrej cenie. Poza tym ja celowałem w ramę S i tu jest duży problem z kołami 700C ponieważ większość ma 650B. Może przy wiekszych ramach nie ma tych problemów @Miro1970 wiesz co ja jestem w miarę lekki ok 60kg. Mam w nim Schwable Smart Sam Plus 1,75. Czasami zmieniam je na Bontrager GR1 1,6 jak mi się chce szybciej pojeździć po prostym. Trek to taki mój rower do pracy i na weekendowe wypady. Jeżdzę na nim codziennie stąd też wzmocnione opony także ponieważ nie lubię w drodze do pracy opon zmieniać Powiem tak, ja nie czuję żadnej różnicy pomiędzy firmowo montowanym suntourem, a tym widelcem. Dla mnie rower jest po prostu teraz lżejszy i zwinniejszy.
-
@Byderobo 400 stówki i ściągać można od chinczyka widelec MTB, ja mam wymiennie w moim treku, kupiłem mosso M6 i jeżdżę na nim już ponad rok i wszystko jest ok
-
mocart zmienił swoje zdjęcie profilowe
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
mocart odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
nie strasz, mam nadzieję że nie pęknie -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
mocart odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
mam nadzieje ze te trzy cale udźwigną torebek na ramie parę -
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
mocart odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Tak spojrzałem na temat niechcący ponieważ ja ostatnio też czegoś szukałem takiego nie do zajechania i prostego po całości. Miałem treka dual sporta 1 przerobionego na sztywny widelec i na ramie w sumie na dożywotniej gwarancji. Ale chciałem sobie jednak zrobić prawdziwą wypadówkę. Przeglądałem kony, surly i riverside touringi. Problem w moim treku ogólnie był taki że z błotnikiem nie byłem w stanie wstawić żadnej opony powyżej 1,75``. Bez błotnika było ok wchodziły opony mtb 2,0 i schwablle 2,1 ( mają zaniżone moim zdaniem wymiary). No ale ja jestem starszy pan, nie szukałem wyścigówki tylko woła którego można zapakować i będę mógł jechać sobie przez leśne ścieżki i zapiaszczone drogi bez stawania w miejscu. Niestety trek na oponach 1,75 - smart sam plus stawał mi jak było piaszczyste podłoże. Prawda jest taka że dopiero w naszej strefie trzeba mieć oponę przynajmniej 2,1 cala żeby jakoś jechać. Nie mówię tu o piasku afryki po prostu leśne scieżki z obciążeniem w suche lato. W zeszłym roku pojechałem do mnie na działkę którą mam w lesie i powiedziałem sobie dość. Podszedłem do tego tak: nie kupię sobie jakiegoś Velotraum Findera na pinionie bo nie mam na to kasy ale kupię tamę co przyjmie minimum 2,3``. I padło na muirwoodsa. Kupiłem i walczę 2 miesiąc wiec napiszę ci moje pro i const tego roweru na dzień dzisiejszy dla mnie. rama fajna sztywna, przyjmie moim zdaniem opony 2,4`` nawet jak chcesz dla mnie geometria była trochę za bardzo wyciągnięta, ale ja nie jestem wyścigowiec. I tak kierownicę mam powyżej siodła. kupując miurwoodsa musisz pomyśleć o wielkości ramy, mam mały tylni trójkąt, przez to ciężko upakować coś w nim ostatecznie na ramie S upakowałem błotniki i bagażnik. Wielu osobą nie udało się tego dobrać z tego co czytam po siedzi. Jest mało miejsca na odstep od koło do rury pod siodłowej ale temat do ogarnięcia. U mnie ostatecznie jest błotnik plus bagażnik. jakby co kłódka z łańcuchem już nie wejdzie, przedni bagażnik - tu zaleta zamontujesz tubusa, chociaż z małym skosem nie ma na ramie uchwytów na bidony od dołu, space jest ale trzeba sobie samemu to dorobić. koła - tu jest żle - kupując ten rower musisz od razu zakładać ze muszisz sobie do niego zrobić koła. Piasty marina padają bardzo szybko. Z perspektywy czasu , 2 miesięcy. Nie żałuję zakupu ramy, napęd też jest dla mnie całkiem spoko adventX 1x10, pojeżdzę trochę i zapewne zmienię na coś innego. Jamulce hydrauliczne tekktro, wywaliłem je od razu, zmieniłem kierownice i sztycę. Ale czy to rower MTB - raczej nie to trekking na szerokich oponach
-
@leejoonidas Dzięki za tą opinie. No ja nie jestem jeszcze przekonany do tej piasty do końca. Obecnie wychodzi mi że to najlepsze dla mnie rozwiązanie ale nadal kombinuje. Ale im więcej czytam tym bardziej zastanawiam się na budżetowym rozwiązaniem jakim jest: Shimano CUES FH-QC400 Licha grupa, nie jest to jakieś Deore czy XT ale to jedyna piasta na maszynówkach od Shimano. Ma wszystko w sobie co potrzebuje, jest z centerlockiem i QR. Ale bardzo mało jest opinii o niej na sieci. Ale z drugiej strony mam super cenę, nawet jak się rozsypie nie będzie żal. Ciekawy jestem ile ta piasta może pojeżdzić. Nie potrzebuję piasty do jazdy ekstremalnej po wypady, Patrzę na twój profil i chyba masz też tego muirwoodsa, masz w nim oryginalne koła nadal?