Skocz do zawartości

DEFTONES

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    78
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika DEFTONES

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Od roku
  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Pierwszy post
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

70

Reputacja

  1. Ja przez jakiś czas używałem Rohloffa. Bardzo gęsty, ale też bardzo wydajny. Dość topornie się go nakłada, bo nie leje się z podajnika, jak niektóre oliwki/woski. Nie jest to "suchy smar" i jeżdżąc poza asfaltem strasznie brudził. Za to bardzo dobrze wycisza napęd - tutaj bije na głowę wszystkie zachwalane woski. Z kolejną aplikacją wydłużał się też dystans, który mogłem robić bez nieakceptowalnych hałasów. Jednak przez syfienie zrezygnowałem z niego. Mi brudny napęd bardzo nie przeszkadza, ale tutaj często napęd robił się koszmarnie brudny. Dlatego przerzuciłem się na oliwki na suche warunki, mimo, że starczają na krócej. Już się przyzwyczaiłem, że mam małą buteleczkę ze szmatką i jak napęd w trasie daje po uszach, to czyszczę go, dosmarowuję, wycieram nadmiar i jadę dalej. Operacja zajmuje 3 minuty, podczas których dupsko też sobie odpocznie. Woski sobie odpuściłem, mimo, że przez jakiś czas byłem ich ogromnym zwolennikiem. Doceniam ich kilka niezaprzeczalnych zalet, ale też paskudnie zalepiają napęd czarną plasteliną (wyciśnięty wosk z brudem), którą fatalnie się czyści.
  2. Ja uważam, że ze spodenkami i wkładkami jest jak z siodełkami - każdemu co innego przypasi. Ja mam kilka topowych gaci (np. Assosa) i o ile wykonanie jest premium, to jednak komfort jazdy na dłuższym wypadzie różnie, a czasami średnio. U mnie nieoczekiwanie RION z szarą wkładką, co do komfortu jazdy, wyszedł na prowadzenie.
  3. Ja w nowych łańcuchach nigdy nie wymywałem fabrycznego smaru. Co najwyżej z wierzchu przetarłem szmatą, by tak syf się nie kleił. Potem na to wosk lub oliwka i jakoś nigdy nie było problemów. Szejkowanie czy odtłuszczanie to już tylko, jak łańcuch był zaany syfem.
  4. Ja niedawno zakupiłem siodełko 3D - wciąż w testach. Ale hitem okazały się spodenki, które kupiłem pod wpływem impulsu, bo ktoś polecił je na jakiejś grupie rowerowej z szarą wkładką od DOLOMITI . https://pl.aliexpress.com/item/1005006860596262.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.16.13bd1c24QyZOF8&gatewayAdapt=glo2pol Materiał i wykonanie to jakieś 4/10. Ale są wygodne i podczas jazdy nie przeszkadzają. Za to wkładka to petarda. Kilka jazd testowych i zapomniałem, że je testuję. Moje cztery litery są idealnie dopasowane dla szarej wkładki od DOLOMITI. Mam ich wkładkę (ale inny model) w długich gaciach od INONI i tam też okazała się petardą. Coś czuję, że wkrótce dokupię kolejne krótkie bibsy z tą wkładką.
  5. DEFTONES

    [2025] XTR M9200

    No ja też wolę na hak, bo po to został tworzony. Ale bezprzewodowe SRAM gnie haki i ten problem rozwiązano dopiero po przejściu na DM.
  6. DEFTONES

    [2025] XTR M9200

  7. DEFTONES

    [2025] XTR M9200

    Oby tylko nie gięła haka, jak SRAMowska i będzie dobrze.
  8. Z jednej z grup rowerowych na FB 😄
  9. Dziś na testy wjechał Nanowax. Jakaś mieszanka kilku wosków, PTFE, kosmicznego promieniowania, łez dziewic i cudownych zapewnień dystrybutora. Zobaczymy, jak się spisze w sobotę na wypadzie do Doliny Baryczy. Zaintrygował mnie, bo w odróżnieniu od wszystkich wosków jakie testowałem, ten jest super gęsty. Inne woski leją się, jak woda. Tego trzeba wyciskać z buteleczki i ma konsystencję białego sera 😯Ma też dość nietypową zakrętkę i nakłada się go bardzo ciężko. Oczywiście kropelkowo na każde ogniwo. Ale trudno trafić z ilością, bo trzeba go wyciskać z buteleczki. Zobaczy jak się sprawdzi w trasie: jak długo będzie napęd pracował w ciszy i jak bardzo będzie syfił. Skoro jest tak gęsty, podejrzewam, że może bardzo obklejać "brudną plasteliną" kółeczka przerzutki i blat korby. Tak, jak to ma w zwyczaj robić większość wosków.
  10. Masz na stronie tabelkę, jaki offset wybrać. Wszystko zależy od szerokości tylnej osi (BOOST 142, 148, 148+).
  11. DEFTONES

    [2025] XTR M9200

    Z dostępności było do przewidzenia. I mowa tu o najdroższym topowym zestawie od Shimano. Jaka to będzie masakra z dostępnością, gdy wypuszczą bezprzewodowe wersje XT i Deore.
  12. Serwisów czy aplikacji do planowania jest trochę. Problem dla mnie jest taki, że jestem zżyty z Komoot, wspieram go swoimi zdjęciami, tworzeniem atrakcji itd. Bardzo dobrze mi się w nim planuje wszystkie trasy. Zaraz się okaże, że to wszystko zostanie skasowane, a serwis będzie kastrowany i finalnie zdechnie. No i Komoot był na tyle popularny, że był "wspierany" przez producentów komputerów rowerowych. Wiele serwisów nie jest i przejście do takiego serwisu oznacza dłubaninę przy wgrywaniu tras czy zgrywaniu aktywności.
  13. Ja jeszcze nie używałem. Sprawdzę, jak wjedzie nowy łańcuch. Ale najciekawsze to jest napisane z tyłu na opakowaniu. Ostrzeżenie przed kontaktem ze skórą, oczami. Chyba pierwszy raz widzę ostrzeżenie, że "smar" do łańcucha jest tak toksyczny.
  14. DEFTONES

    [2025] XTR M9200

    W tytule jest babol. Nowe bezprzewodowe XTR katalogowo mają kody M9250. M9200 prawdopodobnie pozostawiono dla wersji klasycznej, analogowej, która może w niedalekiej przyszłości raczy zadebiutować. Artykuł z linku potwierdza to na końcu tekstu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...