-
Liczba zawartości
2 718 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
1
Osiągnięcia użytkownika chrismel
-
[Znalezione w internecie] Filmy, zdjęcia, gify...
chrismel odpowiedział SovaLTD → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@Dokumosa - nie wiem czy autor filmu ma rację ale nie sposób mu odmówić logicznego rozumowania czyli: o pierwszeństwie ma decydować kto pierwszy dotknie przednim kołem określonego punktu na drodze ? Dla mnie to jest absurd powodujący mnóstwo niebezpiecznych sytuacji. Co do opinii policji to podchodzę do niej z dużą rezerwą. Na YT jest kanał audyt obywatelski i jest mnóstwo nagrań obnażających nieznajomość prawa przez policjantów. Niektóre sprawy kończyły się w sądzie który przyznawał rację autorowi i nie zostawiał suchej nitki na policjantach. Ale największą winę za ten przepis ponoszą jego autorzy. Prawo powinno być jednoznaczne a nie stanowić temat do dyskusji, interpretacji, itd. Często nie ma na to czasu a błąd może kosztować czyjeś zdrowie lub życie. -
[Znalezione w internecie] Filmy, zdjęcia, gify...
chrismel odpowiedział SovaLTD → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
To nieprawda, że masz pierwszeństwo DOPIERO na przejeździe rowerowym: -
[Koła do gravela] Czy ktoś może ma koła firmy Radikal
chrismel odpowiedział Lezia → na temat → Koła rowerowe
Jak wpiszesz frazę RADIKAL bike wheels to nie wyskakuje żaden producent. Czyli to jakieś rękodzieło na chińskich podzespołach niewiadomej jakości. Po taniości wolałbym sprawdzone CSC z Ali. Zwróć tylko uwagę na miejsce wysyłki (Europa) żeby nie doszło cło. Przy okazji cena będzie niższa za najbardziej podstawowe modele karbonowe. -
[korba różnica w wielkości] 170mm a 175mm
chrismel odpowiedział kamilodirt → na temat → Napęd rowerowy
Jeżeli masz możliwość zwrotu i wymiany na 170 bez ponoszenia dodatkowych kosztów to ja bym wymienił. W ramach obowiązującej ostatnio mody na krótsze korby zmieniłem 172.5 na 165 i różnice nie są duże ale wszystkie na plus (mam 174 cm wzrostu). Nie zauważyłem żadnej różnicy w wydajności natomiast bardziej komfortowo mi się jeździ i przestałem zahaczać korbą o podłoże pomimo tak małej różnicy długości (z wymianą opon na ciut szersze wyszło niewiele ponad 1 cm). -
[Rama] Rower crossowy z corner barem - co wybrać?
chrismel odpowiedział Brukiew_Niepospolity → na temat → Rowery/ramy
Węższe ułożenie rąk poprawia aerodynamikę. Poza tym przy rogach wewnętrznych jest dostęp do hamulców i manetek zmiany biegów. -
[Rama] Rower crossowy z corner barem - co wybrać?
chrismel odpowiedział Brukiew_Niepospolity → na temat → Rowery/ramy
https://www.bike24.com/cycling/parts/bike-frames?sort=price_asc -
[Rama] Rower crossowy z corner barem - co wybrać?
chrismel odpowiedział Brukiew_Niepospolity → na temat → Rowery/ramy
Mam takie rogi od SQlab i jest to faktycznie mega wygodne. Natomiast skoro poruszasz kwestie finansowe to czy liczyłeś dokładnie ile będzie Cię kosztowało złożenie roweru od zera ? Bo będzie to więcej niż kupno nowego na tych samych podzespołach. Więc prościej kupić nówkę (którą możesz przed zakupem przymierzyć) i wymienić sobie kierownicę. A co do Corner Bara i jego niby wygody. Jest taki wyścig - Tour Divide - gdzie zawodnicy robią wszystko pod kątem wygody bo jazda jest bardzo długa i w trudnym terenie. Proporcje pomiędzy prostą kierownicą a barankiem to z grubsza 50/50. Z Corner Barem nie widziałem nigdy nikogo. -
[Rama] Rower crossowy z corner barem - co wybrać?
chrismel odpowiedział Brukiew_Niepospolity → na temat → Rowery/ramy
Zdecydowanie bezpieczniej kupić gotowca, nawet używanego. Jak nie trafisz z rozmiarem czy geometrią sprzedasz ze stratą ale akceptowalną. Stal o dobrych właściwościach to już materiał butikowy dla pasjonatów o dużym budżecie. Tanie ramy mają ją dość podłej jakości bo mają być tanie. Dlatego rozsądniejszym wyborem jest aluminium. A Corner Bar to kierownica która większości osób nie będzie odpowiadać. Nie bez powodu, pomimo że jest na rynku już ładnych parę lat, jest tak rzadko spotykana. Jak kupisz rower i będzie Ci odpowiadał w 100% możesz w ramach eksperymentu zmienić sobie kierownicę. Jak nie podejdzie - wrócisz do oryginalnej. Ale budowanie roweru od zera w oparciu o tą kierownicę nie mając pojęcia jakiej geometrii oczekujesz to niemal 100% pewność katastrofy. -
[Bankructwa w branży] Bankructwo GT faktem, kto następny?
chrismel odpowiedział wr81 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Pewnego dnia, pijąc przy budce z piwem, Jan Himilsbach został zaczepiony przez kobietę. - "Wziąłby się pan za jakąś robotę, a nie tylko pił" – skarciła aktora. Na co aktor odparł - "W tym kraju nie ma pracy w moim zawodzie". Kobieta dopytuje: "A jaki ma pan zawód?". Himilsbach: "Torreador". -
To nie działa. Sprawdzałem. Może zamiast coś przemoknąć po 5 minutach przemoknie po 7 ale i tak przemoknie jeżeli materiał nie jest naprawdę waterproof. A na te ostatnie żadnych preparatów nakładać nie trzeba. Natomiast faktycznie warto się zastanowić czy ta wodoodporność jest nam potrzebna. Albo nawet, jak w przypadku ubrań, nie będzie nam przeszkadzać bo ograniczy oddychalność. Wracając do toreb warto mieć jedną np. na górną rurę naprawdę wodoodporną na telefon, gotówkę i inne rzeczy które nie mogą zamoknąć. Ale takiej dętce woda raczej nie zaszkodzi
-
Kluczowa jest kwestia - wodoodporna. Z mojego doświadczenia, niezależnie czy kupujemy sakwę czy coś z ubioru w tym momencie pojawia się spory problem. Bo to co producenci określają jako wodoodporne przeważnie takie nie jest. Wodoodporny jest na pewno Ortlieb i Tailfin. Prawdopodobnie Apidura ale tej nie miałem okazji testować. Coś tam by się jeszcze pewnie znalazło ale nie będzie tego dużo. Większość sakw będzie oscylowała wokół tego co po angielsku nazywa się water repellent lub water resistant. Natomiast sakw dla których realne jest określenie waterproof nie ma zbyt dużo na rynku. A dla mnie tylko to ostatnie zasługuje na tłumaczenie wodoodporny.
-
Czapka z membraną słabo się sprawdza bo głowa się bardzo poci. Jeżeli już to membrana musiałaby być tylko z przodu. Duży wybór czapek merino o różnych grubościach ma Buff. Można dopasować na każde warunki (Ligh, Mid, Heavy). Merino jest chyba najlepszym wyjściem bo nawet jak się ubierzemy za ciepło i lekko przepocimy nie ma efektu wychładzania.
-
[słuchawki] Słuchawki nakostne - bezprzewodowe
chrismel odpowiedział Legion84 → na temat → Akcesoria rowerowe
Przy wkładkach customowych problem wypadania przestaje istnieć. Słuchawki wkładamy odciągając prawą ręką lewe ucho do góry i do tyłu przekładając rękę z tyłu głowy. Drugie ucho na odwrót. -
[słuchawki] Słuchawki nakostne - bezprzewodowe
chrismel odpowiedział Legion84 → na temat → Akcesoria rowerowe
Pytasz o słuchawki Shokz których używałem czy o dokanałowe których teraz używam ? Na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi - w momencie zakupu był to drugi model od góry. A co do dokanałowych to sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Słuchawki nie mają zbyt dużego znaczenia na rowerze. Wystarczy że nie jest to dolna półka. Istotne są wkładki. Mam wkładki robione na zamówienie w firmie Custom Art: https://thecustomart.com/ I to one robią robotę. Tipsy silikonowe są praktycznie bezużyteczne. Pianki np. Comply dobrze wytłumiają otoczenie ale nie radzą sobie z szumem wiatru. Customowe wkładki też go nie eliminują całkowicie ale redukują do akceptowalnego poziomu - takiego żeby dało się podróżować we względnej ciszy bez konieczności pogłaśniania dźwięku w słuchawkach. Tak przy okazji. Testowałem słuchawki z ANC (Bose, Sony, Apple) - na rower szkoda pieniędzy. Może nie tyle na słuchawki ale na ANC bo to nie działa. Wkładki customowe to podstawa. Cena ? No cóż .... blisko 2,5 roku temu płaciłem 430 za wkładki i 60 zł za odcisk wykonywany przez audiologa. Teraz chyba 150 € + audiolog. I jeszcze paradoks. Ponieważ dźwięki przenoszone są także przez głowę, szyję i tułów mam chyba większy kontakt z otoczeniem niż w Shokz-ach rozkręconych na full żeby w ogóle coś z nich słyszeć w warunkach dużego ruchu. Na koniec odpowiem na Twoje pytanie o model - Fiio FH3. Ale nie traktuj tego jako jakąś rekomendację. Są niewielkie możliwości testowania słuchawek a z tych które miałem możliwość wypróbować te miały najlepszy stosunek cena/możliwości. -
[słuchawki] Słuchawki nakostne - bezprzewodowe
chrismel odpowiedział Legion84 → na temat → Akcesoria rowerowe
Używałem słuchawek AFTERSHOKZ. Ponoć bardzo dobrych. Jakość dźwięku jest jak z radia Koliber z początku lat 60-tych. Zaletą tego typu słuchawek ma być podobno niezakłócony kontakt z otoczeniem. Żeby słyszeć w nich wyraźnie podczas jazdy rowerem w ruchu drogowym musimy je ustawić tak głośno że ruchu drogowego nie słyszymy i boli nas głowa od hałasu. A skoro i tak nie słyszymy tego co się wokół nas dzieje to lepiej użyć tradycyjnych słuchawek dokanałowych. Dźwięk można ustawić znacznie ciszej i jedzie się bardziej komfortowo. Co do: to nie podzielam tego poglądu. Jeżdżę w takich słuchawkach już 3 rok. Mam przejechane grubo ponad 20.000 km i z tego co zauważyłem jest tylko jedna sytuacja którą musimy uwzględniać przy ich używaniu. Nie możemy wjechać na skrzyżowanie na zielonym świetle nie rozglądając się na boki. Może się wydarzyć sytuacja że nie usłyszymy szybko jadącego samochodu na sygnale np. karetki. Ale jak będziemy o tym pamiętać to więcej minusów nie ma. Jest za to jeden bardzo duży plus który z czasem będzie się powiększał. Oduczymy się wykonywania manewrów "na słuch" więc nie władujemy się pod samochód elektryczny który do prędkości około 30 km/h jest praktycznie niesłyszalny.
